کد خبر: ۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
رییس اسبق فدراسیون فوتبال با این توجیه که رای نیاوردن فوتبالیست‌های بزرگ در مجمع فدراسیون عیب دارد، خواهان کناره‌گیری کریمی از رقابت برسر ریاست فوتبال شد.
ه گزارش تابناک ورزشی، داریوش مصطفوی درباره حضور علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: کریمی یکی از افراد مورد علاقه ام است، اما او در شرایط بهتر باید کاندیدا شود و با عجله برای ثبت نام در انتخابات اقدام نکند. کریمی چهره محبوب و مربی خوبی است، اما محبوبیت خود را با ورود به انتخابات خدشه دار نکند. من صلاح کریمی را می‌خواهم و او باید با درایت و مدیریت خوبی وارد جریان انتخابات شود. البته من از حضور بازیکنانی همانند کریمی در انتخابات استقبال می‌کنم، اما آن‌ها دوره مدیریت فوتبال  را سپری نکردند.

آزادی های فیفا خدشه به انتخابات وارد می کند 

او ادامه داد: فدراسیون فوتبال یک نهاد مستقل است و به هیچ دسته و گروهی تعلق ندارد. البته آزادی عمل در انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال با هر سلیقه‌ای می‌تواند هم خوب و  هم بد باشد. در کشور‌هایی که فرهنگ ورزش قوی دارند با حضور فرد شایسته در فدراسیون فوتبال مشکلی ندارند، اما در کشور‌های جهان سوم  آزادی‌های فیفا خدشه به انتخابات وارد می‌کند. شاید امروز بهترین بازیکنان برای انتخابات کاندیدا شوند و استقبال خوبی هم از آن‌ها صورت بگیرد، اما همه شرایط احراز ریاست فدراسیون فوتبال را دارند؟ رئیس جدید باید یکی از زبان‌های بین المللی را بلد باشد و کاندیدا‌ها حائز این شرط هستند؟

رای نیاوردن بازیکنان بزرگ فوتبال در انتخابات عیب است 

مصطفوی بیان کرد: فیفا اعلام کرده است که از آبدارچی تا رئیس فدراسیون فوتبال باید افراد فوتبالی باشند. توصیه می‌کنم افرادی که برای انتخابات ثبت نام می‌کنند با یک مشاوره قوی صحبت کنند. همچنین برای بازیکنان بزرگ فوتبال ما عیب است که در مجمع فدراسیون فوتبال رای نیاورند. هیچ مجمع فدراسیونی در کشورمان  بدون لابی برگزار نمی‌شود و کاندیدا‌ها برای اینکه رئیس فدراسیون فوتبال شوند باید به دنبال رای گرفتن از اعضای مجمع باشند.  

فوتبالیست های بزرگ در کمیته های فدراسیون بیشتر کارایی دارند 

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: به نظرم فوتبالیست‌های بزرگ باید در بدنه فدراسیون فوتبال حضور یابند و آن‌ها با حضور در کمیته‌های مختلف بهتر می‌توانند کارایی داشته باشند و تجربه بیشتری به دست می‌آورند. بازیکنان سابق فوتبال دانش افزایی کنند و زبان خارجی بلد باشند و سفر‌هایی به‌ ای اف سی داشته باشند و با مسئولان این نهاد اجرایی صحبت کرده تا بتوانند مدیریت کنند.

امیدوارم شاهد حضور مدیر سیاسی در فدراسیون فوتبال نباشیم 

او تصریح کرد: وزارت ورزش  را از حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال منع کردند. البته فوتبال ما گرفتاری‌هایی دارد و قاضی زاده نماینده مجلس فعالیتش بیشتر شده است و حضور او در انتخابات فدراسیون فوتبال احساس می‌شود و قصد دارد فرد مدنظر خود را در این فدراسیون بگذارد. امیدوارم این اتفاق رخ ندهد و به دوران سابق برنگردیم و شاهد حضور مدیر سیاسی در فوتبال نباشیم.

بهاروند به همراه نبی می توانند در فدراسیون فوتبال موفق شوند 

او درباره بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون فوتبال بیان کرد: مسئولان فعلی فدراسیون فوتبال ۸ سال به صورت گروهی با یکدیگر کار کردند و در جریان اتفاقات فوتبال هستند. البته بعضی از آن‌ها همانند بهاروند مخالفانی دارند، اما بهاروند حدود ۵۰ سال است که در فوتبال حضور دارد و در حال حاضر کار رئیس فدراسیون فوتبال را انجام می‌دهد. به نظرم بهاروند با  انتخاب دبیر کل قوی مثل نبی می‌تواند در فداراسیون فوتبال موفق شود.

تخلف مالی در پرونده بدهی به شستا رخ نداده است 

مصطفوی درباره اینکه ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس توقیف شده است، گفت: فدراسیون فوتبال ۲ میلیون یورو از شستا قرض کرده است و این پول را در بانک زراعت ترکیه گذاشته بود تا به ویلموتس بدهد، اما به علت تحریم‌ها نتوانستند این پول را از بانک بگیرند و تخلف  مالی صورت نگرفته است. البته رای ویلموتس را دلالان زدند و او درخواست ۶ میلیون یورو کرد. به هر حال فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس دفاعیه خوبی نکرد و ویلموتس هم موذیانه عمل کرد. ویلموتس پول واریزی را از بانک ترکیه‌ای نگرفته است و فدراسیون فوتبال در این باره تقصیری ندارد. دولت با توجه به ارتباطات خوبش با ترکیه بهتر است به فدراسیون فوتبال کمک کند تا بتواند پول را از بانک ترکیه بگیرد.

مدیران پرسپولیس به دنبال عکس گرفتن با کریمی و مهدوی کیا هستند 

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره  توقیف باشگاه پرسپولیس گفت: مدیران نامناسب برای باشگاه پرسپولیس گذاشتند و آن‌ها فقط به دنبال این هستند که با امثال کریمی و مهدوی کیا عکس بگیرند. زمانی که من مدیرعامل پرسپولیس بودم برای ۶ ماه حدود ۲۰۰ میلیون تومان با علی کریمی قرارداد بستم، اما کریمی از مدیرعامل بعدی بالای یک میلیارد تومان گرفت. مدیران پرسپولیس متخصص در هزینه کردن هستند و مدیریت درستی ندارند. مشکل این است که مدیران پول دولت را خرج می‌کنند و کسی هم دلش برای این پول نمی‌سوزد. بدهی‌های باشگاه پرسپولیس اضافه شده است و در نهایت ساختمان باشگاه هم توقیف شد.

علی کریمی

او افزود: به نظرم فدراسیون فوتبال باید بر روی قرارداد‌های بازیکنان نظارت کرده و سقف قرارداد تعیین کند. به هر حال بدهی‌های باشگاه پرسپولیس برای فدراسیون فوتبال حساب می‌شود. همچنین ساختمان فدراسیون فوتبال حدود ۳۷۰ الی ۳۸۰ میلیارد تومان می‌ارزد.

مصطفوی در پایان گفت: کی روش پول زیادی از فدراسیون فوتبال گرفت و ما را بدهکار کرده است. معتقدم عمده گرفتاری‌های ما از زمان مدیریت کفاشیان و آوردن کی روش به فوتبال کشورمان شروع شد.



آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید title
علم روانشناسی می‌گوید افرادی که شخصیت قوی‌ای دارند اغلب جسورترند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. آن‌ها از ابراز عقاید خود واهمه ندارند و به طور حتم به دیگران اجازه نمی‌دهند به آن‌ها بی احترامی کنند.
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
برگزیده
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.