کد خبر: ۱۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
دونالد ترامپ، نخستین رئیس جمهور ایالات متحده است که با اتهاماتی کیفری روبرو شده و قرار است روز سه‌شنبه چهارم آوریل (۱۵ فروردین) در دادگاهی در منهتن نیویورک تفهیم اتهام و سپس به پرونده او رسیدگی شود.

دونالد ترامپ در راه دادگاه + عکس

مخاطب۲۴ : هم‌زمان با اینکه احتمال می‌رود دونالد ترامپ روز سه‌شنبه خود را تسلیم دادستان‌ها کند و در پی آن تظاهراتی برپا شود، پلیس نیویورک تمهیداتی از جمله مسدودسازی جاده‌های نزدیک به دادگاه منهتن اندیشیده است.

احتمالا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا قرار است روز سه‌شنبه در دادگاه حاضر شده و تفهیم اتهام شود. وی اولین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکاست که با اتهامات کیفری مواجه شده است.

ترامپ که ظاهراً هنوز وقایع در حال وقوع را باور نکرده، به طعنه آمیز به پیروانش گفت که برای محاکمه خود در روز سه شنبه به دادگاه می‌رود - چه آن‌ها باور کنند یا نه. رئیس جمهور سابق، ۷۶ ساله، حرکت‌های بعدی خود را در آستانه مشکلات حقوقی خود تأیید کرد.

ترامپ یکشنبه شب با انتشار پستی تحقیرآمیز در پلتفرم رسانه اجتماعی خود نوشت: من روز دوشنبه ساعت ۱۲ ظهر مارآ لاگو را ترک می‌کنم و به سمت برج ترامپ در نیویورک می‌روم. صبح سه‌شنبه، باور کنید یا نه، به دادگاه خواهم رفت. قرار نبود آمریکا اینطور باشد.

هفته گذشته هیئت منصفه دادگاهی در منهتن به اتهام حق‌السکوتی که ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی پرداخت کرده، علیه او اعلام جرم کرد. گفته می‌شود که ترامپ در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ این زن را تهدید کرده بود که رابطه غیراخلاقی‌اش با او را فاش نکند و در اسناد مالی، حق‌السکوتی که به او پرداخت کرده را ذیل حقوق وکیل خود نوشته تا ردی از ماهیت واقعی این تراکنش باقی نماند.

ترامپ خودش این پرونده را به عنوان شکار موهومات توصیف می‌کند و در عین حال حامیان ارشدش از جمله مارجوری تیلور گرین نماینده جمهوری‌خواه جورجیا می‌گویند که روز سه‌شنبه برای اعتراضات به نیویورک می‌روند.

همچنین باشگاه جمهوری‌خواهان جوان نیویورک اعلام کرده‌اند که اعتراضات و تجمعاتی را برپا خواهند کرد که از قضا گرین در آن حضور خواهد داشت.

پلیس نیویورک هم تمهیداتی را برای تظاهرات احتمالی اندیشیده است؛ از جمله این موارد می‌توان به مسدودسازی جاده‌های نزدیک دادگاه منهتن و استقرار برخی موانع فلزی در اطراف برج ترامپ اشاره کرد.

اداره پلیس نیویورک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ تهدید واقعی و جدی در انتظار نیویورک نیست. اما با این حال پلیس نیویورک در صورت نیاز آماده است و اطمینان حاصل خواهد کرد تا هر کسی بتواند به صورت مسالمت‌آمیز از حقوق خود در این زمینه استفاده کند.

کاروان ترامپ ظهر دوشنبه به وقت محلی، وی را از اقامتگاهش در مارآ لاگو در فلوریدا به فرودگاه بین المللی پالم بیچ حدود چهار مایلی دورتر از اقامتگاه وی منتقل کرد.

در تصاویر منتشر شده کاروانی از خودرو‌های شاسی بلند سیاه رنگ دیده می‌شود که ترامپ را به فرودگاه منتقل می‌کنند.

ترامپ حدود ساعت ۱۲:۴۰ بعد از ظهر به وقت محلی سوار هواپیمای شخصی خود شد. وی پس از خروج از خودرو، دست‌های خود را به سمت دوربین‌ها تکان داد.

برچسب ها
ارسال نظرا‌ت