به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش :در این نشست خبری که صبح امروز شنبه ۲۰ اسفند در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، علی امیدی دبیر کمیته نظارت بر نرخ خدمات ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی کیش، گفت: هدف ما در این حوزه، جلب رضایتمندی گردشگران و ساکنان در ایام نوروز است بنابراین باید کم و کاستیهایی که موجب بروز تخلفات صنفی میشود را شناسایی کنیم و مشکلات و نواقص را حل کنیم.
علی امیدی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تعدیل قیمت میوه و تره بار طی ۲ ماه اخیر، از جمله مواردی بود که سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز بر آن تاکید داشتند، به همین منظور بازار میوه و تره بار با مدیریت جدید در دو روز آینده به صورت مجدد فعالیت خود را آغاز میکند.
امیدی در ادامه با تشریح موضوعات مربوط به بازار ماهی فروشان کیش، اظهار داشت: تفاوتی که در قیمت فروش آبزیان مشاهده میشود به سه مورد "روش صید آنها با قلاب یا تور"، " تازه بودن یا منجمد بودن آبزی" و "بومی و غیر بومی بودن ماهیان منطقه" اشاره کرد و از نظارت بر فعالیت و نرخهای بازار ماهی خبر داد.
دبیر کمیته نظارت بر نرخ خدمات ستاد نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: با اقدامات صورت گرفته سکوی بارگیری خودروهای سواری از خودروهای سنگین حمل سوخت، کالای اساسی و مواد غذایی با هماهنگی شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش جدا سازی شده است.
وی بیان داشت: هماهنگیهای لازم با پلیس راهور در راستای کاهش محدودیتها برای ورود خودروهای حامل سوخت و مواد غذایی به کیش با هدف ارتقا سطح کیفی ارائه خدمات به گردشگران نیز انجام شده است.
امیدی از تدوین طرح نظارتی بر فعالیت صنوف سطح جزیره در کمیته نظارت بر نرخ خدمات ستاد نوروزی خبر داد و خواستار تلاش همه دست اندر کاران حوزه نظارتی و برنامه ریزی در سطح بازارهای هدف شد.
استفاده از بازرسان افتخاری در ایام نوروز، اطلاع رسانی گسترده ازدر خصوص سامانه ۱۲۴ و رسیدگی به شکایات در محل، ایجاد رقابت در بازار ماهی و میوه و تره بار، هماهنگی با جامعه بازاریان جهت پیگیری تخلفات و در صورت نیاز ارجاع به حوزههای نظارتی وتوزیع برنج گوشت و مرغ تنظیم بازار در ایام نوروز از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود کهمورد بررسی قرار گرفت.
همچنین موضوعاتی از قبیل آمادگی تعمیرگاهها در تمام ایام نوروز به صورت شیفتهای کشیک، افزایش زمان فعالیت نانوایی ها، تعریف نرخ مبنا برای بازار ماهی و نظارت روزانه بر نرخ فروش، فعالیت نظارت ۶ تیم بازرسی دو نفره بر قیمت گذاری مراکز پذیرایی و منوها، پاسخگویی ۲۴ ساعته به شکایات حوزه گردشگری و اعلام قیمت هتلها از جامعه هتل داران به سازمان در این نشست مطرح شد.