کد خبر: ۱۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
صفحه وب ChatGPT ساده است و شامل یک قسمت برای مشاهده نتایج و یک کادر متنی در پایین صفحه برای کاربران برای تایپ سوالات است.

مهرداد صداقت- مخاطب24- ChatGPT، نمونه اولیه چت ربات هوش مصنوعی ای است که توجه کاربران اینترنت را به خود جلب کرده و طی چند ماه گذشته جهان را تحت تأثیر قرار داده است. ChatGPT در آینده به سرعت به نمونه‌ای غالب از تأثیر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تبدیل شده است و نشان می‌دهد که این ابزارها تا چقدر می‌توانند قدرتمند باشند.

ChatGPT توسط OpenAI ساخته شده است، که به دلیل توسعه تولید کننده متن به تصویر DALL-E مشهور است. ChatGPT در حال حاضر برای همه کاربران به صورت رایگان در دسترس است. در این گزارش به سوالاتی مانند ChatGPT چیست، چگونه از آن استفاده کنیم و چگونه می تواند آینده اینترنت را تغییر دهد خواهیم پرداخت.

 نحوه استفاده از ChatGPT

آیا استفاده از ChatGPT رایگان است؟

بله، در حال حاضر استفاده از نسخه اصلی ChatGPT کاملا رایگان است. البته ادامه اجرای آن برای  OpenAI رایگان نیست و به همین دلیل OpenAI قصد دارد در آینده از آن درآمد داشته باشد. تخمین‌ها در حال حاضر حاکی از آن است که OpenAI حدود 3 میلیون دلار در ماه برای ادامه اجرای ChatGPT هزینه می‌کند که این معادل حدود 100000 دلار در روز است.

گذشته از هزینه های خود سرورها، اخیراً اطلاعات قابل توجهی در مورد اقدامات دیگری برای آموزش مدل زبان در برابر تولید محتوای توهین آمیز منتشر شده است.

OpenAI همچنین اخیرا یک نسخه پولی جدید و پریمیوم از چت بات خود به نام ChatGPT Plus را معرفی کرده است که البته هنوز در دسترس نیست، اما در حال حاضر فقط می توانید به لیست انتظار بپیوندید و قیمت نهایی 20 دلار در ماه خواهد بود. ChatGPT Plus حتی در زمان اوج مصرف، پاسخ‌های سریع‌تر و اولین دسترسی به ویژگی‌های جدید را فراهم می‌کند.

آیا نیاز به دانلود برنامه ChatGPT دارید؟

ChatGPT از طریق یک صفحه وب در دسترس است، بنابراین نیازی به دانلود نیست. با وجود این واقعیت که فروشگاه ها اینترنتی پر از نسخه های جعلی هستند، OpenAI هنوز یک برنامه رسمی منتشر نکرده است. این برنامه ها  باید با احتیاط نصب و استفاده شوند، زیرا برنامه‌های رسمی ChatGPT نیستند.

با این حال، چند راه برای استفاده از ChatGPT وجود دارد. ابتدا می توانید به وب سایت ChatGPT بروید و آن را به عنوان یک برنامه ویندوز از طریق Edge ذخیره کنید. به سایت بروید، روی منوی بیضی کلیک کنید و ماوس را روی Apps نگه دارید. برای بارگیری ChatGPT از دسکتاپ، گزینه Install this site as a app را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید کد منبع ChatGPT را از GitHub دانلود کنید، اما توجه داشته باشید که این نیاز به کمی دانش فنی برای شروع به کار برنامه دارد. به عنوان مثال، یک ربات Discord مجهز به GPT برای نصب در سرور Discord شما موجود است. بسیاری از کاربران از این فناوری برای ساخت برنامه های خود استفاده کرده اند، مانند برنامه افزودنی MagicSlides برای Google Sheets.

نحوه استفاده از ChatGPT

صفحه وب ChatGPT ساده است و شامل یک قسمت برای مشاهده نتایج و یک کادر متنی در پایین صفحه برای کاربران برای تایپ سوالات است. ما با سوالات شروع کردیم، با این حال، OpenAI توصیه می‌کند برای بهترین نتیجه ممکن، یک عبارت وارد کنید.

برای مثال، با وارد کردن «توضیح دهید که منظومه شمسی چگونه ساخته شده است» نتیجه دقیق‌تری با پاراگراف‌های بیشتری نسبت به «چگونه منظومه شمسی ساخته شد» برای کاربر ارائه می دهد. شما همچنین گزینه ای برای درخواست های ورودی خاص تر برای یک مقاله با تعداد مشخصی پاراگراف یا یک صفحه ویکی پدیا دارید.

 نحوه استفاده از ChatGPT

البته این پتانسیل برای chatgpt وجود دارد تا به سوالات با داده های نادرست پاسخ دهد. Openai یادآور می شود که این موارد نادر است. نام تجاری همچنین یادآور می شود که ChatGPT همچنین در حال حاضر "دانش محدود از رویدادهای جهان را پس از سال 2021" دارد.  چندین سرویس نیز یکپارچه شده اند، همچنین به برنامه های خود، هم تبدیل شده اند. SnapChat به تازگی اعلام کرد AI من، که یک مدل AI ساخت در ChatGPT است که به طور مستقیم به برنامه Snapchat یکپارچه خواهد شد.

نحوه ثبت نام یک حساب Openai با استفاده از ChatGPT ChatBot نسبتا ساده است. به این ترتیب که متن خود را تایپ کنید و اطلاعات را دریافت کنید. با این حال، Openai قبل از اینکه بتوانید از هر یک از ابزارهای آن استفاده کنید، نیاز به یک حساب کاربری دارد، بنابراین اگر حسبا کاربری ندارید، باید ثبت نام کنید.

شما می توانید برای ورود حساب Google یا Microsoft خود را انتخاب کنید در غیر این صورت، اگر شما هر نوع دیگری از ایمیل دارید، می توانید آن را به صورت دستی وارد کنید. پس از این، باید یک شماره تلفن وارد کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که نمی توانید از شماره تلفن مجازی (VOIP) برای ثبت نام برای Openai استفاده کنید. سپس یک شماره تأیید دریافت خواهید کرد، که برای تکمیل تنظیمات در صفحه ثبت نام وارد خواهید شد.

چه سوالاتی می توانید از ChatGPT بپرسید؟

خوب، این بخش سرگرم کننده است. از زمان راه اندازی ChatGPT، کاربران کنجکاو بودند که چه چیزهایی را می توانند با آن کشف کنند. مجهزشدن ChatGPT  به انواع پیشنهادات و پیگیری، باعث می شود که ChatGPT به خوبی پاسخ دهد. البته باید در نظر داشته باشید که ChatGPT به همه سوالاخ نخواهد داد.  این بدان معناست که هرگونه سؤالی که به هر نحوی نفرت‌انگیز، جنسیتی، نژادپرستانه یا تبعیض آمیز باشد، عموماً ممنوع است.


آیا می توان از ChatGPT برای مقاله نویسی استفاده کرد؟

استفاده از ChatGPT مملو از بحث و جدل بوده است و بسیاری از ناظران به این فکر می کنند که چگونه قدرت هوش مصنوعی همه چیز را از موتورهای جستجو گرفته تا رمان نویسی تغییر می دهد.

مقاله نویسی برای دانش آموزان یکی از بارزترین مثال هایی است که می تواند برای ChatGPT به یک مشکل تبدیل شود. ChatGPT ممکن است یک مقاله را به خوبی ننویسد، اما استفاده از آن برای مقاله نویسی بسیار آسان است.

معلمان، مدیران مدارس و توسعه دهندگان در حال حاضر راه های مختلفی برای حل این مشکل پیدا کرده اند و استفاده از ChatGPT را در مدارس ممنوع کرده اند. دیگران در مورد نحوه استفاده از ChatGPT برای تدریس خوشبین تر هستند، اما سرقت ادبی بدون شک از نظر آموزش در آینده همچنان یک موضوع داغ خواهد بود. ایده‌هایی در مورد اینکه چگونه ChatGPT می‌تواند متن خود را واترمارک کند و این مشکل سرقت ادبی را برطرف کند وجود دارد.

ChatGPT اخیراً نسخه جدیدی از ابزار تشخیص سرقت ادبی خود را راه اندازی کرده است، با این امید که برخی از انتقادات پیرامون نحوه استفاده مردم از تولید متن را برطرف کند. از یک ویژگی جدید به نام «طبقه‌بندی متن AI» استفاده می‌کند که به روشی آشنا با سایر نرم‌افزارهای سرقت ادبی عمل می‌کند. به گفته OpenAI، با این حال، این ابزار هنوز در حال پیشرفت است و ناقص است.

ابزارهای دیگری مانند GPTZero نیز وجود دارند که ادعا می کنند به تشخیص سرقت ادبی ChatGPT کمک می کنند.

آیا ChatGPT جایگزین گوگل خواهد شد؟

گوگل ده‌ها سال است که در تلاش است کاری را که اکنون ChatGPT انجام می دهد انجام دهد. همچنین گزارش شده است که چت بات یک "کد قرمز" را در گوگل ایجاد کرده است. در پاسخ، این شرکت اعلام کرد که به آرامی رقیب خود Google Bard AI را عرضه خواهد کرد که به مرور زمان در جستجو ادغام خواهد شد. همانطور که قبلاً با سرویس هایی مانند Jasper AI شاهد بودیم، انتظار داریم که این جایگزین های ChatGPT در ماه های آینده رونمایی شوند.

ChatGPT

آینده ChatGPT چیست؟

شکی نیست که دنیای فناوری در حال حاضر شیفته ChatGPT شده است و به این زودی ها این علاقه و دلبستگی سرد نخواهد شد. ChatGPT-4، تکرار بعدی مدل، ظاهراً به طور قابل توجهی دقت و قابلیت ChatGPT را بهبود خواهد بخشید. هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای آن وجود ندارد، اما نیویورک تایمز گزارش داد که در سه ماهه اول سال 2023 عرضه خواهد شد.

اما پیشرفت بزرگتر نحوه ادغام ChatGPT در سایر برنامه ها خواهد بود. طبق گزارش ها، مایکروسافت سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در ChatGPT انجام داده است که در حال در حال به ثمر رسیدن است. اولین ادغام در Teams Premium بود که برخی از ویژگی‌های OpenAI برای خودکارسازی وظایف و ارائه رونوشت‌ها ارئه می‌شد. ChatGPT اکنون در بینگ در دسترس است و مایکروسافت به آرامی خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی خود را به اسکایپ گسترش می دهد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.