کد خبر: ۱۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد بیش از ۲۹ هزار واحدی همراه شد تا همچنان در محدوده کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی باقی بماند. آیا امروز در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل می‌تواند به کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی برسد؟

پیش بینی بورس امروز ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

مخاطب 24:بورس امروز بار دیگر با افزایش نماگر‌های خود همراه شد، اما بازاری متعادل و همراه با نوسانات مقطعی را شاهد بودیم. در ابتدای معاملات امروز، روند منفی گروه خودرو که روز قبل اغلب با صف خرید همراه شده بود، جلب توجه می‌کرد و سهام دیگر گروه‌ها نیز اکثرا در محدوده منفی معامله می‌شدند. با این حال، اما این عرضه‌ها مدت زمان زیادی طول نکشید و بار دیگر تقاضا توانست دست برتر را در اختیار بگیرد و شاخص‌های بورس را به محدوده‌های بالاتری برساند. فارغ از این موضوع، یکی از نکاتی که در بازار روز‌های گذشته به طور واضح مشاهده می‌شود، استقبال بیشتر به سمت گروه‌های دلاری است که این روز‌ها به نقش لیدر را در بازار ایفا می‌کنند.

شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با وجود نوسانات مثبت و منفی، در نهایت با یک افزایش ۱.۶۱ درصدی همراه شد و به محدوده ۱.۸۳۸ میلیون واحدی رسید. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز که مدتی است به دلیل قدرت کمتر گروه‌های کوچک نسبت به بزرگان بازار، روز‌های ضعیف‌تری را دنبال می‌کند، یک افزایش ۰.۸۱ درصدی را تجربه کرد تا بار دیگر از سقف سال ۹۹ فراتر برود. ارزش معاملات خرد سهام نیز امروز عدد ۹۹۶۷ میلیارد تومان را به ثبت رساند و در کنار این موضوع، برای دومین روز پیاپی، خروج پول کد‌های حقیقی از سر گرفته شده و شاهد خروج ۱۵۰ میلیارد تومان پول از سمت سهامداران حقیقی بودیم.

پس از ثبت دو روز مثبت قدرتمند در ابتدای هفته، اکنون دو روز است که بورس با تب و تاب کمتری معاملات خود را دنبال می‌کند که برخی از کارشناسان دلیل اصلی آن را به توقف روند صعودی اخیر دلار نسبت می‌دهد. با این حال، اما همچنان خریداران قدرت بیشتری از خود نشان داده و در برخی صنایع هرگونه کاهش قیمتی را خریداری می‌کنند

کدام شرکت‌ها رشد میکنند؟
علی سجادی کارشناس بازار سرمایه در خصوص عوامل تاثیرگذار بر بازار گفت: غیر از بحث‌های تورمی که مطرح شد میتوان به این مهم اشاره کرد که بخش مهمی از بازار سرمایه ایران کامودیتی محور بوده و این شرکت‌ها درآمد ارزی دارند بنابراین به صورت مستقیم از صادرات و فروش‌های داخلی حتی با یک تاخیر زمانی از افزایش نرخ ارز تاثیر میگیرند.

وی افزود: درواقع میتوان گفت کامودیتی‌محور‌ها به صورت مستقیم از افزایش نرخ ارز منتفع میشوند و باتوجه به درآمد‌های ارزی که دارند میتوانند به عنوان کاندیدای اول رشد بازار شناخته شوند.

اما در حالت کلی در اقتصاد کشور تورم داریم که بسیاری از شرکت‌ها هم از منظر درآمدی تحت تاثیر این فاکتور قرار میگرند، چراکه ارز جایگزینی شرکت‌ها کاملا تحت شعاع افزایش ارز قرار خواهد گرفت بنابراین اگرچه از فاکتور افزایش نرخ ارز سایر شرکت‌ها هم تاثیر میگرند، اما کامودیتی‌محور‌ها از جمله شرکت‌های فلزی، معدنی، پتروشیمی و حتی پالایشی‌ها در جایگاه نخست این صف قرار دارند. 


مسیر تکنیکالی شاخص بورس
نگاهی به روند تکنیکالی شاخص کل بورس، نشان می‌دهد که پس از ثبت کندل‌های مثبت و قدرتمندی که طی روز‌های اخیر به ثبت رسانده است، اکنون در ادامه مسیر خود با مقاومت‌های فیبوناچی مواجه خواهد بود. همانطور که در تصویر زیر پیداست، در محدوده ۱.۸۴ میلیون واحدی، دو نسبت ۱۰۰ درصد فیبو اکستنشن و نسبت ۱۴۱ درصد فیبو اکسپنشن هم‌تراز شده‌اند که می‌تواند باعث افزایش عرضه‌ها شود. از این رو احتمال دارد که در روز آینده، یک توقف کوتاه‌مدت یا بازاری مثبت و متعادل را شاهد باشیم. در تصویر زیر، اهداف تکنیکالی بعدی شاخص کل بورس نیز مشخص شده‌اند.

منبع:نبض بورس

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر قدیمی به کما رفت title
علی‌اکبر طوفان‌پناه بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون به کما رفت.
فیلیمو سریال «حشاشین» را حذف کرد title
پلتفرم «فیلیمو» با گذشت دو روز از ابلاغیه شورای مجوز ساترا مبنی بر ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» به پخش این سریال ادامه می‌داد که سر انجام شامگاه ۱۰ اردیبهشت پخش این سریال را متوقف و از خروجی خود حذف کرد.
کشف میلیارد‌ها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول title
بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص شد که حادثه مذکور در بولوار امامیه منطقه قاسم‌آباد رخ داده است.
مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است title
رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه بروز علایم مسمومیت با الکل‌های حاوی متانول زمانبر است، گفت: مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است.
داریوش کاردان: تلویزیون نمی‌بینم، رادیو هم گوش نمی‌دهم title
داریوش کاردان: به همین منظور هم از سال‌ها پیش و به طور ضمنی چندین بار اخطار دادم که این فاصله بین یک طنز فاخر با سطح سلیقه مردم در حال افزایش است و طنز ما روزی به جایی خواهد رسید که اول کوچه بازاری و بعد هم مبتذل شود. من اصلا این فضا را بلد نیستم، نه این که بگویم بد است، شاید هم این طنز‌ها لازم باشد، اما من بلد نیستم. اگر هم بلد باشم حاضر نیستم وارد این فضا شوم
حضور بیش از ۴۰ میلیون نفر ایرانی در اینستا! title
گزارش‌های غیررسمی می‌گویند بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر اینستاگرام هستند و این شبکه، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.