کد خبر: ۱۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کلسترول یک ماده چربی مانند است که در سراسر بدن شما یافت می‌شود.

تا ۵۰ سال آینده بیماری کلسترول بالای خون نخواهید گرفت

مخاطب 24:در حالی که به مقداری کلسترول نیاز دارید، مقادیر زیاد آن می‌تواند در خون شما جمع شود و خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. ثابت شده است که کالونجی به ویژه در کاهش کلسترول موثر است. یک بررسی از ۱۷ مطالعه نشان داد که مصرف مکمل سیاه‌دانه با کاهش قابل توجه کلسترول LDL کل و کلسترول بد و همچنین تری گلیسیرید خون همراه است. جالب اینجاست که همچنین مشخص شد که روغن بلالنجی تأثیر بیشتری نسبت به پودر دانه بلانجی دارد. با این حال، فقط پودر دانه باعث افزایش سطح کلسترول خوب شد. مطالعه دیگری بر روی ۵۷ فرد مبتلا به دیابت نشان داد که مصرف مکمل بلانجی به مدت یک سال باعث کاهش کلسترول تام و LDL می‌شود و در عین حال کلسترول HDL را افزایش می‌دهد. در نهایت، یک مطالعه بر روی ۹۴ فرد مبتلا به دیابت یافته‌های مشابهی داشت و گزارش داد که مصرف روزانه ۲ گرم کلونجی به مدت ۱۲ هفته باعث کاهش کلسترول کل و LDL می‌شود.

مصرف سیاه دانه در طب اسلامی تاکید شده است و امامان و پیامبر اکرم (ص) از خواص آن برای درمان درد‌ها نام برده اند.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم فرمود:"ما من داء إلا فی الحبة السوداء منه شفاء إلا السام" یعنی هیچ بیماری نیست مگر شفای آن در سیاه دانه است جز مرگ.
امام رضا علیه السلام درباره خواص اعجاب انگیز سیاه دانه می‌فرماید:در سیاهدانه برکت است. در چهل چیز خداوند برکت قرار داده از حبوبات و جمادات هم سیاهدانه را برگزیده است.
مطابق توصیه امام رضا علیه السلام سیاه دانه و بوییدن گل نرگس خاصیت ایمنی در برابر زکام را دارند. امام رضا (ع) می‌فرماید:وَلیشُمَّ النَّرجِسَ؛ فَإِنَّهُ یأمَنُ الزُّکامَ، وکذلِک الحَبَّةُ السَّوداءُ، گل نرگس ببویید؛ زیرا از زکام، ایمنی می‏بخشد و همچنین است سیاه دانه.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.