کد خبر: ۱۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
به گفته محققان، افرادی که موفق به کاهش وزن می‌شوند این کار را به تدریج با حدود نیم تا یک کیلوگرم در هفته انجام می‌دهند که به معنای ۲ تا ۴ کیلوگرم در ماه است.

چقدر کاهش وزن در ماه بی‌خطر است؟

مخاطب ۲۴، از آنجایی که کاهش وزن ایمن یک فرآیند تدریجی است، ۱۳.۵ کیلو کاهش وزن ممکن است شش ماه یا بیشتر طول بکشد. اما به گفته متخصصان، وقتی سبک زندگی خود را تغییر می‌دهید و ظاهر و احساس بهتری دارید، ارزشش را دارد.

 


کاهش وزن دائمی در واقع به تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی بستگی دارد. بهترین راه تعیین اهداف ایمن و قابل دستیابی است که بتوانید به آن‌ها دست پیدا کنید.
«سامانتا هلر»، متخصص تغذیه در دانشگاه نیویورک، گفت: «رژیم‌های غذایی مد روز، بر اساس استاندارد‌های امروزی، کارساز نیستند.»

پس از کاهش وزن، از یک رژیم غذایی سالم و ورزش برای حفظ کاهش وزن پیروی کنید.

اولین قدم برای یک برنامه کاهش وزن موفق، نگاه دقیق به رژیم غذایی است.

محققان می‌گویند یک رژیم غذایی سالم شامل میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و محصولات لبنی است. همچنین انواع پروتئین‌ها مانند غذا‌های دریایی، گوشت بدون چربی و مرغ، تخم مرغ، لوبیا و نخود، محصولات سویا، آجیل و دانه‌ها را شامل می‌شود.

یک رژیم غذایی سالم باید حاوی مقادیر کمی قند، نمک، چربی‌های اشباع و ترانس و کلسترول باشد.

اما مهم این نیست که چه می‌خورید، بلکه مهم این است که چقدر می‌خورید. افزایش وزن و کاهش وزن به مقدار کالری که می‌خورید در مقابل کالری‌ای که می‌سوزانید بستگی دارد.

تحقیقات نشان داده است که حدود ۳۵۰۰ کالری معادل حدود نیم کیلوگرم چربی است؛ بنابراین سوزاندن یا کاهش ۵۰۰ کالری در روز ممکن است منجر به کاهش نیم کیلوگرم در هفته شود. اما این مسئله برای همه صادق نیست. اکثر زنان به ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری در روز نیاز دارند در حالی که مردان به حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری نیاز دارند. اما اگر اضافه وزن یا چاق هستید، احتمالاً بیش از حد توصیه شده غذا می‌خورید.

یکی از راه‌های کاهش کالری این است که غذا‌های پرکالری را با غذا‌های کم کالری جایگزین کنید. به عنوان مثال، یک فنجان قهوه لاته حدود ۲۶۸ کالری دارد، در حالی که قهوه سیاه تنها ۵ کالری دارد. یک فنجان بستنی شکلاتی ۲۹۲ کالری دارد، در حالی که یک فنجان توت فرنگی تنها ۶۰ کالری دارد؛ و نیم لیتر نوشابه دارای ۲۰۰ کالری است، در حالی که همین مقدار آب گازدار ۰ کالری دارد.

شما می‌توانید این کار را با اکثر غذا‌ها انجام دهید، و با کاهش مصرف کالری، وزن کم کنید.
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب ها: کاهش وزن سلامتی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
استایل مجری جنجالی صدا و سیما در راه بازگشت از آمریکا! title
ژیلا صادقی مجری خبرساز صداوسیما که در ماه‌های اخیر در چند نوبت بابت پوشش متفاوتش روی آنتن تلویزیون به سوژه شبکه‌های مجازی تبدیل شده است؛
این میوه سبب کاهش وزن می‌شود title
افراد مسن، با گنجاندن انگور در رژیم غذایی خود، می‌توانند به طور بالقوه سلامت چشمشان را بهبود بخشند.
جزئیات جدید از ربودن "یسنا" title
فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش که یکی از آن‌ها در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بود، دستگیر شدند و پس از بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.