به گزارش مخاطب ۲۴به نقل از روابط عمومی بیمه ایران :حسن شریفی، مدیرعامل و رییس هیات مدیره بیمه ایران، با بیان این مطلب در نشستی خبری، به تشریح سیاستها و اهم اقدامات انجام شده در ۱۰ ماهه امسال پرداخت و گفت: در سیزده ماهی که از تصدی مدیریتی اینجانب میگذرد، همراه تمامی همکاران تلاش کرده ایم که با رویکردی جدید بتوانیم، به بضاعت خودمان، حال صنعت بیمه را به سمت و سوی شرایطی که از گلایهها و مشکلات بیمه گذاران به ویژه در حوزه پرداخت خسارت بکاهد، تغییر دهیم. به همین خاطر تلاش کرده ایم در این مدت، بیشتر تمرکز خود را بر روی ارائه بهترین خدمات به ذی نفعان و بیمه گذاران در کوتاهترین زمان ممکن بگذاریم.
وی با اشاره به آسیب شناسی مشکلات از طریق برقراری ارتباطات گسترده با ذی نفعان، به ویژه همکاران نماینده در سراسر کشور و برطرف کردن ضعفها و نواقص احتمالی که توسط ایشان به عنوان تلاشگران صف اول فروش و ارتباط با بیمه گذاران مطرح شده است، افزود: یکی از بزرگترین معضلات عنوان شده که در صنعت بیمه عمومیت دارد و مورد گلایه بیمه گذاران خرد و کلان بوده، موضوع کندی و نواقص فرایند پرداخت خسارت بوده است. به همین خاطر سامانه الکترونیکی پرداخت خسارت بر خط و غیر حضوری از طریق «سامانه بیمه ایران من» طراحی و ۱۵ آبان امسال توسط وزیر محترم اقتصاد رونمایی شد.
شریفی در تشریح جزییات این طرح اضافه کرد: این سامانه از چند ماه قبل از رو نمایی مراحل آزمایشی و تکمیلی خود را آغاز کرده بود؛ به این صورت که مردم و بیمه گذاران در سراسر کشور و در زمینه دریافت خسارت ثالث و بدنه، با نصب و مراجعه به این اپلیکیشن دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شعب پرداخت خسارت بیمه ایران نداشته و ندارند و شاید در کمتر از پنج دقیقه بتوانند با بارگذاری مدارک و عکس صحنه تصادف خودرو، اعلام خسارت کرده و بدون مراجعه به شعبه مراحل دریافت خسارت، از بازدید خودرو توسط کارشناس تصادفات بیمه ایران تا واریز مبلغ خسارت به شماره حساب زیاندیده را طی کنند. به این ترتیب موضوعی که در حالت عادی احتمالا هفت – هشت روز طول میکشید، امروز در بیمه ایران کمتر از یک روز طول میکشد. به همین خاطر توصیه میشود بیمه گذاران محترم سامانه بیمه ایران من را روی گوشیهای موبایل، تبلت و... نصب کنند تا از مزایای بی شمار این خدمت بیمه ایران بهرهمند شوند.
مدیر عامل بیمه ایران گفت: البته بیمه ایران در حال راه اندازی سامانه الکترونیکی مشابهی در زمینه بیمه درمان است که در چند روز آینده رو نمایی میشود. به این ترتیب مردم عزیز بیمه گذار در رشته بیمههای درمانی دیگر نیازی به حضور فیزیکی در هیچ یک از شعب نخواهند داشت و میتوانند از منزل اعلام خسارت کرده و با بارگذاری مدارک و اسناد خود دریافت خسارت کنند.
وی تعداد پروندههای خسارت تشکیل و پرداخت شده در حوزه بیمههای شخص ثالث و بدنه از طریق سامانه بیمه ایران من را تا کنون بیش از ۶۰ هزار فقره اعلام و اظهار کرد: بیمه ایران همان طور که در شورای عالی بیمه توسط اینجانب اعلام شده آمادگی دارد این نرم افزارها و اپلیکیشنها را به طور رایگان در اختیار صنعت بیمه قرار دهد تا بابی باشد برای آغاز تعاملات گستردهتر شرکتهای بیمه کشور در جهت هم افزایی و استفاده از ظرفیتهای یکدیگر تا از موازی کاریها هم کاسته شود.
رییس هیات مدیره بیمه ایران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به رشد شاخصهای عمده اقتصادی در بیمه ایران، افزود: به طور مثال در ۱۰ ماهه امسال با تلاش تمامی همکارانم در سراسر کشور، شاهد فروش بیش از ۳۷ هزار میلیارد تومان تولید حق بیمه در تمامی رشتهها بوده ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش نشان میدهد. البته، این مبلغ تا ۱۴ بهمن ماه جاری به ۳۹ هزار میلیارد تومان رسیده است. در این مدت، همچنین بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت به زیاندیدگان پرداخت شده است و توفیق داشتیم در این زمینه ضمن کاهش بسیار خوب حجم خسارتهای معوق، باری از دوش دولت مردمی در زمینه پرداخت خسارت برداریم.
شریفی در ادامه با ابراز تسلیت به بازماندگان درگذشتگان زلزله اخیر شهرستان خوی، به حضور خود و مدیران و همکاران بیمه ایران استان و شهرستان خوی در مناطق زلزله زده اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه حضور دلگرم کننده همکاران و رسیدگی فوری به پروندههای خسارت با اقبال مردم زیاندیده و مقامات کشوری و استانی همراه بود.
مدیر عامل بیمه ایران در ادامه با اشاره به توانمندی مالی بسیار خوب بیمه ایران و صنعت
بیمه کشور در جبران خسارتهای خرد و کلان زیاندیدگان که کمک حال مردم و دولت مردمی سیزدهم است، گفت: همچنین، برای نخستین بار از زمان هشتاد و هفت ساله تاسیس بیمه ایران، موضوع تفویض اختیار به صورت جدی در دستور کار مدیریت جدید بیمه ایران قرار گرفت و جامه عمل پوشید. به این ترتیب، اختیارات فنی برای نخستین بار به صورت سیستمی و الکترونیکی، حتی به دور افتادهترین شعب در اقصی نقاط کشور تفویض شد. البته از معاونتها و مدیران کل ستادی نیز خواسته شده ضمن تفویض اختیارات بیشتر به همکاران، به تقویت بخشهای نظارتی بپردازند.
وی سفرهای استانی خود و مدیران ارشد بیمه ایران را که به تاسی از سیاستهای دولت مردمی سیزدهم انجام شده را از دیگر اقدامات موثر و مفید دوران مدیریت جدید خواند که تا کنون با سفر به ۱۲ استان و بازدید از شعب آنها و گفتگوی مستقیم با همکاران و مردم تحقق یافته است.
وی در باره طرحهای عمرانی شرکت گفت: در مدت کوتاه سیزده ماه اخیر پروژههای ساختمانی زیادی به ویژه در استانها و شهرستانها افتتاح شد. به طور مثال، در این مدت ۵ پروژه ساختمانی نوساز گشایش یافته است و ان شاء ا... تعداد ۲ پروژه ساختمانی هم در ایام مبارک دهه فجر افتتاح خواهد شد. همچنین تعداد ۷ پروژه در دست اقدام و ۲۱ پروژه نوسازی و بازسازی و تعمیرات درحال اجراست که با توجه به گستردگی شعب باید بسرعت به اتمام رسیده و به بهره برداری برسند.
شریفی در ادامه به موضوع بیمه نامههای عمر ۶۰ هزار نفر از پرسنل وزارت نیرو و شرکتهای تابعه آن و موضوع انقضای قرارداد آنها که اخیرا عنوان شده پرداخت و گفت: مبلغ بازخرید سرمایه این بیمه نامهها در مجموع مبلغ سنگینی معادل ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که فقط ظرف دو رو گذشته کل این مبلغ به حساب ذی نفعان واریز شد که از توانمندی بالای بیمه ایران در پرداختهای با ارقام بسیار بالاحکایت دارد.
رییس هیات مدیره بیمه ایران گفت: پاسخگویی بیست و چهار ساعته به ذی نفعان از طریق مرکز تماس بیمه ایران، ایفای نقشی پررنگ در چارچوب مسئولیتهای اجتماعی (مثل مشارکت در برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین کمک به آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد و...)، انتصاب یک مدیر کل خانم برای نخستین بار در بیمه ایران (در اداره کل بیمه ایران سیستان و بلوچستان)، نظاممند ساختن انتصابات بر اساس معیارهای علمی با راه اندازی کانون ارزیابی به کمک اساتید دانشگاهی و به سرانجام رسیدن وصول مطالبات بیمه ایران از بنیاد شهید به مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد تومان که بنا به قول مسئولان ذی ربط، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل
کشور گنجانده شده، از جمله دیگر اقدامات بیمه ایران در سال جاری بوده است.
شریفی اضافه کرد: شرکتی در بیمه ایران تاسیس شده است که برای همیشه معضل انبار کردن داغیها و ضایعات خودروها را در بیمه ایران حل کرده است. این شرکت موظف به جمع آوری و پودر کردن ضایعات فلزی و پلاستیکی و فروش آن به کارخانههای نیازمند به این محصولات است و دیگر شرکتهای بیمه نیز میتوانند از این امکانات استفاده کنند.
رییس هیات مدیره بیمه ایران در پایان با اشاره به طراحی چند محصول جدید در رشته بیمههای زندگی و تمهیدات اندیشیده شده برای بالا بردن سهم آن در پرتفوی شرکت که هم اکنون به ۱۰ درصد رسیده است، از زیان انباشته بیمه ایران سخن گفت و افزود: توانگری مالی بیمه ایران برای امسال از سوی بیمه مرکزی ایران در سطح یک ارزیابی و اعلام شده است. اما، مبلغ زیان انباشته بیمه ایران نیز هم اکنون به ۸۷۰۰ میلیارد تومان رسیده که مبلغ بسیار زیادی است. امسال بیمه ایران از وزارت امور اقتصادی و دارایی، دیوان محاسبات و خزانه دار کل کشور در جلساتی فشرده درخواست کرده است چنانچه در پایان هر سال شرکت سودی را بدست آورد، ابتدا این سود برای مستهلک کردن بخشی از زیان شرکت اختصاص یابد که اگر با قولهایی که داده شده این اتفاق تحقق یابد، امیدواریم حداکثر ظرف ۳ سال آینده زیان انباشته شرکت برطرف شود.
بنا به این گزارش، در پایان این نشست رسانهای که با حضور صفرزاده معاون فنی، خدامی معاون حقوقی و هماهنگی امور استان ها، شعب و نمایندگی ها، سلامی سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری، رمضان پور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع و سیاح مدیر کل رواط عمومی بیمه ایران برگزار شد، مدیر عامل و معاونان ایشان به سوالات خبرنگاران پاسخ مقتضی ارائه کردند.