کد خبر: ۱۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
همایون خودروی وانت نیسان دارد و با همین خودرو آبی‌رنگ هم روزی زن و بچه‌اش را به خانه می‌برد. اما وقتی دلش لرزید، ماجرا رنگ دیگری به خود گرفت. او ۲۰ روز پیش از بازداشت، دختر یکی از اقوام دورش را به قتل رساند. دختر جوانی که مدعی است قصد خودکشی داشت و او در این کار همراهش بود.

آخرین دیدار آیدا در قتلگاه قاتل بی‌رحم

مخاطب ۲۴، قرار مرگبار پس از ۲۰ روز فاش شد. قراری که مرد آشنا قاتل شد و دختر ۲۸ ساله مقتول. همایون که اسرار عاشقانه‌اش را فاش‌شده می‌دید در آخرین دیدار نفس را از آیدا گرفت تا مُهر سکوتی باشد بر رابطه پنهانش. آیدا وقتی داخل گودال عمیقی چال شد، دیگر نبض نداشت. بی‌جان و بی‌نفس در میان گودال به آتش کشیده شد. پیکر خاکسترشده‌اش خیلی زود میان انبوه زباله‌ها پیدا شد، اما هیچ‌کس نمی‌دانست ۲۸ سال دارد.

 


دهم دی‌ماه بود که پرونده ناپدیدشدن دختر جوانی در دادسرای جنایی پایتخت با شکایت برادرش به جریان افتاد. پلیس باید به‌دنبال دختری با قد متوسط، چشم‌های قهوه‌ای و مو‌های تیره می‌گشت. چند روزی بود که اپراتور تلفن همراه از خاموشی خطش خبر می‌داد. خاموشی‌ای که برای خانواده‌اش پر از ابهام و پیچیدگی بود.

آیدا بیکار بود
برادر این دختر به بازپرس محمدتقی شعبانی اعلام کرده بود: «خواهرم از مدتی پیش بیکار شده بود. هر روز برای مصاحبه کاری بیرون می‌رفت. روز آخر هم به همین دلیل خانه را ترک کرد. ساعت‌ها منتظر ماندیم، اما خبری نشد حتی تلفن همراهش نیز خاموش شد.»

با شکایت مرد جوان، به دستور بازپرس جنایی تحقیقات برای یافتن رد و سرنخی از او آغاز شد. استعلام از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بی‌نتیجه بود و دوستان و آشنایان دختر جوان نیز اطلاعی از او نداشتند.

بررسی پرونده
در شاخه دیگری از تحقیقات، ماموران به بررسی این موضوع پرداختند که این دختر با چه کسی قرار ملاقات داشته است. بررسی‌ها نشان می‌داد مرد جوانی به نام همایون ارتباط نزدیکی با آیدا داشته است. همایون یکی از آشنایان خانوادگی دختر جوان بود. مردی متاهل که در آخرین روز هم با آیدا تماس‌های زیادی برقرار کرده بود.

همایون غافل از اینکه تماس‌های عاشقانه‌اش ثبت شده است، پس از دستگیری هرگونه جرمی را کتمان کرد و خود را بی‌گناه دانست.

او خیلی زود پس از مواجهه با مدارک پلیسی به جنایت اقرار کرد. اطراف پایتخت محل این جنایت بود. جایی که پیکر بی‌جان آیدا را در گودالی دفن کرده بود.
چرا با آیدا ازدواج نکردی؟

من زن و بچه و زندگی‌ام را دوست داشتم، اما آیدا متوجه نبود. به‌شدت به من فشار می‌آورد. شرایط سختی بود تا اینکه روز آخر با هم قرار گذاشتیم. سوار ماشینم شد و به راه افتادم. در مسیر با او صحبت و سعی کردم راضی‌اش کنم مرا فراموش کند و به این رابطه پایان دهد، اما آیدا اصرار به ازدواج داشت.

زندگی بدون من را مرگ می‌دانست و می‌گفت لحظه‌ای این زندگی را نمی‌خواهد. اصرار‌های او برای ادامه رابطه بی‌نتیجه بود و او شالی که سرش بود را دور گردنش گره کرد. می‌خواست به زندگی‌اش پایان دهد. هر لحظه گره شال را محکم‌تر می‌کرد. کلافه و خسته شده بودم. اذیتم می‌کرد. به اختیار با او همراه شدم.

شال دور گردنش را گرفتم و محکم‌تر پیچاندم. به‌خودم که آمدم، متوجه شدم نفس نمی‌کشد. نبض دستش را گرفتم، اما نمی‌زد. من او را کشته بودم.

با جسدش چه کار کردی؟

در محلی خلوت نگه داشتم و از قسمت بار ماشین وانت نیسان، گونی برداشتم و جسد را داخل آن انداختم. کمی که راه افتادم، متوجه گودالی در بیابان‌های شهریار شدم. جسد را که داخل گونی بود، داخل گودال انداختم و به راه افتادم.

جسدش را سوزاندی؟

نه، من تنها گونی که جسد آیدا را درون آن جاساز کرده بودم، داخل گودال انداختم. کمی که از جسد دور شدم، عذاب وجدان گرفتم. با خودم گفتم خانواده‌اش به دنبالش می‌گردند. خواستم جسد را در نزدیکی خانه‌شان رها کنم تا زود پیدا شود. دنده عقب گرفتم و به سمت جسد رفتم، اما در همین مدت زمان کوتاه، زباله‌گرد‌ها گونی را آتش زده بودند و جسد شعله‌ور شده بود. دیگر کاری نمی‌توانستم انجام دهم و به خانه آمدم. در این مدت عذاب وجدان یک لحظه مرا رها نکرد.
منبع شهروند

برچسب ها: حوادث قتل
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
سرعت اینترنت در ایران چطوره؟ title
با وجود گزارش جدید اسپیدتست در ماه مارس ۲۰۲۴ که حاکی از بهبود وضعیت سرعت اینترنت ایران است، جایگاه ایران در رده‌بندی کلی نسبت به دیگر کشور‌ها افت داشته است.
برگزیده
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.
سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی title
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازار‌های مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده است.