کد خبر: ۱۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
همایون خودروی وانت نیسان دارد و با همین خودرو آبی‌رنگ هم روزی زن و بچه‌اش را به خانه می‌برد. اما وقتی دلش لرزید، ماجرا رنگ دیگری به خود گرفت. او ۲۰ روز پیش از بازداشت، دختر یکی از اقوام دورش را به قتل رساند. دختر جوانی که مدعی است قصد خودکشی داشت و او در این کار همراهش بود.

آخرین دیدار آیدا در قتلگاه قاتل بی‌رحم

مخاطب ۲۴، قرار مرگبار پس از ۲۰ روز فاش شد. قراری که مرد آشنا قاتل شد و دختر ۲۸ ساله مقتول. همایون که اسرار عاشقانه‌اش را فاش‌شده می‌دید در آخرین دیدار نفس را از آیدا گرفت تا مُهر سکوتی باشد بر رابطه پنهانش. آیدا وقتی داخل گودال عمیقی چال شد، دیگر نبض نداشت. بی‌جان و بی‌نفس در میان گودال به آتش کشیده شد. پیکر خاکسترشده‌اش خیلی زود میان انبوه زباله‌ها پیدا شد، اما هیچ‌کس نمی‌دانست ۲۸ سال دارد.

 


دهم دی‌ماه بود که پرونده ناپدیدشدن دختر جوانی در دادسرای جنایی پایتخت با شکایت برادرش به جریان افتاد. پلیس باید به‌دنبال دختری با قد متوسط، چشم‌های قهوه‌ای و مو‌های تیره می‌گشت. چند روزی بود که اپراتور تلفن همراه از خاموشی خطش خبر می‌داد. خاموشی‌ای که برای خانواده‌اش پر از ابهام و پیچیدگی بود.

آیدا بیکار بود
برادر این دختر به بازپرس محمدتقی شعبانی اعلام کرده بود: «خواهرم از مدتی پیش بیکار شده بود. هر روز برای مصاحبه کاری بیرون می‌رفت. روز آخر هم به همین دلیل خانه را ترک کرد. ساعت‌ها منتظر ماندیم، اما خبری نشد حتی تلفن همراهش نیز خاموش شد.»

با شکایت مرد جوان، به دستور بازپرس جنایی تحقیقات برای یافتن رد و سرنخی از او آغاز شد. استعلام از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بی‌نتیجه بود و دوستان و آشنایان دختر جوان نیز اطلاعی از او نداشتند.

بررسی پرونده
در شاخه دیگری از تحقیقات، ماموران به بررسی این موضوع پرداختند که این دختر با چه کسی قرار ملاقات داشته است. بررسی‌ها نشان می‌داد مرد جوانی به نام همایون ارتباط نزدیکی با آیدا داشته است. همایون یکی از آشنایان خانوادگی دختر جوان بود. مردی متاهل که در آخرین روز هم با آیدا تماس‌های زیادی برقرار کرده بود.

همایون غافل از اینکه تماس‌های عاشقانه‌اش ثبت شده است، پس از دستگیری هرگونه جرمی را کتمان کرد و خود را بی‌گناه دانست.

او خیلی زود پس از مواجهه با مدارک پلیسی به جنایت اقرار کرد. اطراف پایتخت محل این جنایت بود. جایی که پیکر بی‌جان آیدا را در گودالی دفن کرده بود.
چرا با آیدا ازدواج نکردی؟

من زن و بچه و زندگی‌ام را دوست داشتم، اما آیدا متوجه نبود. به‌شدت به من فشار می‌آورد. شرایط سختی بود تا اینکه روز آخر با هم قرار گذاشتیم. سوار ماشینم شد و به راه افتادم. در مسیر با او صحبت و سعی کردم راضی‌اش کنم مرا فراموش کند و به این رابطه پایان دهد، اما آیدا اصرار به ازدواج داشت.

زندگی بدون من را مرگ می‌دانست و می‌گفت لحظه‌ای این زندگی را نمی‌خواهد. اصرار‌های او برای ادامه رابطه بی‌نتیجه بود و او شالی که سرش بود را دور گردنش گره کرد. می‌خواست به زندگی‌اش پایان دهد. هر لحظه گره شال را محکم‌تر می‌کرد. کلافه و خسته شده بودم. اذیتم می‌کرد. به اختیار با او همراه شدم.

شال دور گردنش را گرفتم و محکم‌تر پیچاندم. به‌خودم که آمدم، متوجه شدم نفس نمی‌کشد. نبض دستش را گرفتم، اما نمی‌زد. من او را کشته بودم.

با جسدش چه کار کردی؟

در محلی خلوت نگه داشتم و از قسمت بار ماشین وانت نیسان، گونی برداشتم و جسد را داخل آن انداختم. کمی که راه افتادم، متوجه گودالی در بیابان‌های شهریار شدم. جسد را که داخل گونی بود، داخل گودال انداختم و به راه افتادم.

جسدش را سوزاندی؟

نه، من تنها گونی که جسد آیدا را درون آن جاساز کرده بودم، داخل گودال انداختم. کمی که از جسد دور شدم، عذاب وجدان گرفتم. با خودم گفتم خانواده‌اش به دنبالش می‌گردند. خواستم جسد را در نزدیکی خانه‌شان رها کنم تا زود پیدا شود. دنده عقب گرفتم و به سمت جسد رفتم، اما در همین مدت زمان کوتاه، زباله‌گرد‌ها گونی را آتش زده بودند و جسد شعله‌ور شده بود. دیگر کاری نمی‌توانستم انجام دهم و به خانه آمدم. در این مدت عذاب وجدان یک لحظه مرا رها نکرد.
منبع شهروند

برچسب ها: حوادث قتل
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
دلیل سفید شدن مو‌ها چیست؟ title
از زمان‌های قدیم تا به امروز این باور وجود دارد که کندن مو‌های سفید باعث زیاد شدن آن‌ها می‌شود، اما این فرضیه تا چه حد درست است.
سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد title
آذرنگ در صفحه شخصی خود نوشت: قرار نبود سعید آقاخانی از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.
سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز title
برای انتخاب ظرف مورد نیاز برای پخت غذا باید به امکان تمیز کردن و شست‌وشوی ظرف دقت شود، زیرا اگر ظرف از نظر فیزیکی به گونه‌ای باشد که نتوان خوب آن را تمیز کرد و موجب تجمع باکتر‌های و میکروب‌ها شود، موجب بیماری روده‌ای می‌شود.
تا حالا انگشتر الماس در کیک پیدا کردید؟ title
این روز‌ها زن‌وشوهری که شیرینی‌پزی دارند، دچار کابوس ناراحت‌کننده‌ای شده‌اند. زن شیرینی‌پز، الماس اصلی انگشتر ازدواج خود را که ۴۰۰۰ دلار ارزش داشت موقع پخت شیرینی گم کرده است.
عروس بزرگ امام:آقا مصطفی در حجاب سختگیری نداشت title
معصومه حائری درباره ازدواجش با مصطفی خمینی گفته است: در واقع من نمی‌خواستم ازدواج کنم و قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشور‌های خارجی سفر کنم؛ اما طبق رویه و روال خانواده‌های سنتی، پدرم نظرش این بود که من ازدواج کنم و من هم قبول کردم و مرحوم حاج آقا مصطفی هم، چون به پدرم علاقه داشت، از من خواستگاری کرد و پدرم نیز به جهت اعتمادی که به امام و حاج آقا مصطفی داشت جواب مثبت داد.
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
برگزیده
رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم title
رئیس جمهور گفت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آن‌ها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.