کد خبر: ۱۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
فولادی‌ها جهادگونه برای خودکفایی تلاش می‌کنند

رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از شرکت ذوب آهن اصفهان :آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور وجیه اله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو، بهرام سبحانی رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ فولادی، معدنی، دانش بنیان‌ها و صاحب نظران زنجیره تولید فولاد کشور با رویکرد بومی‌سازی، افزایش توان ساخت داخل و توسعه تکنولوژی، هم اکنون (سه شنبه بیستم دی ماه) در محل هتل المپیک تهران افتتاح شد.

دکتر بهرام سبحانی رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: در سطح کشور تامین کنندگان و سازندگان قطعات متخصصی وجود دارد که می‌توانند نیاز‌های صنعت فولاد کشور را تامین کنند، اما از توانمندی‌های یکدیگر بی اطلاع هستند و لذا هدف اصلی از برگزاری این جشنواره آشنایی شرکت‌های مختلف با توانمندی‌های یکدیگر است.

وی افزود: در حال حاضر صنعت فولاد کشور به دهمین تولید کننده فولاد جهان تبدیل شده است و در صورتی که چالش‌هایی مانند تامین انرژی و مواد اولیه آن برطرف شود این صنعت ارزش آفرین به جایگاه واقعی خودش دست می‌یابد.

رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران تصریح کرد: سازندگان قطعات و تجهیزات توانمند در سطح کشور به عنوان مثال در زمینه ساخت قالب‌های مسی که یکی از چالش‌های صنعت فولاد کشور بود، دستاورد‌های بزرگی را رقم زدند و همچنین در زمینه ساخت سایر نیازمندی‌ها و لذا باید به دست توانمند چنین عزیزانی که جهاد گونه وارد عرصه خودکفا نمودن صنعت فولاد کشور شدند، بوسه زد.

در ادامه سید آیت الهی وزیر اسبق معادن و فلزات نیز گفت: امروز تولید کنندگان عبادت شان را در سنگر تولید انجام می‌دهند و با خودکفا نمودن بخش‌های گوناگون صنعت فولاد کشور زمینه قطع وابستگی را فراهم می‌کنند.

وی افزود: در دهه ۶۰ و در دوران جنگ زحمات بسیاری برای دفاع از کیان کشور و استمرار تولید در بخش‌های مختلف و به ویژه صنعت فولاد کشیده شد که ثمره آن خودکفایی کشور در بخش‌های مختلف بود و لذا به روح همه عزیزانی که در این زمینه نقش آفرین بودند و هم اکنون در بین ما نیستند درود می‌فرستم و برای عزیزان حاضر آرزوی توفیق دارم.

گفتنی است در بخشی از این برنامه از چهره‌های تاثیرگذار زنجیره آهن و فولاد ایران تقدیر شد که داریوش شهیدی مدیرعامل اسبق ذوب آهن اصفهان در دوران جنگ تحمیلی به دلیل دو بار حمله موشکی به کارخانه ذوب آهن در دوران حضور ایشان، اجرای طرح‌های توسعه، حفظ تولید و پشتیبانی از جبهه جنگ مورد تقدیر قرار گرفت.
شایان ذکر است تقدیر از شرکت‌های توانمند در زمینه بومی سازی قطعات و تجهیزات صنعت فولاد کشور نیز از جمله سایر بخش‌های این جشنواره بود که در این بخش شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان با مدیریت عامل امیر ایرانپور بابت عملکرد موفق در زمینه بومی سازی و اجرای پروژه‌های متعدد در سطح کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

برچسب ها: ذوب آهن اصفهان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سردار آزمون با گل برگشت، گلزنی فوق‌العاده مقابل بولونیا | ویدیو title
سردار آزمون بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت چند دقیقه بعد از ورود به زمین در نیمه دوم بازی امشب رم و بولونیا موفق به گلزنی شد.
اولین تصاویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان title
عکسی از حمید علیدوستی مربی سابق منتشر شده است که بر بالین دخترش ترانه حاضر شده است. مادر ترانه علی دوستی در یک ویدیویی از هواداران ترانه علی دوستی خواست تا برای این بازیگر زن سینما دعا کنند.
دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد title
تلگرام که با بیش‌از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان و به‌خصوص ایران محسوب می‌شود، امکان ارسال رمزارز تتر (USDT) را ازطریق بلاک‌چین TON برای کاربرانش فراهم کرده است.
هیس... پوران درخشنده با شبکه خانوادگی می‌آید! title
پوران درخشنده کارگردان “هیس دختر‌ها فریاد نمیزنند” به دنبال ساخت فیلمی دوملیتی و سریالی ملودرام برای شبکه خانگی است.
سمی با خاصیت زیبایی! title
بوتاکس معمولا درمان اول برای میگرن نیست و کسی که دچار میگرن است، لازم نیست یا هیچ اولویتی ندارد که از همان ابتدا به فکر بوتاکس باشد.
استایل پلنگی همسر بهرام رادان با کلاه کابویی title
مینا مختاری، همسر بهرام رادان که معمولا آیتم‌های جذابی را در استایلش به کار برده و با تیپ‌های متفاوتش می‌درخشد
مرد ۵۰ساله با دندان گوش پسر جوان را در نانوایی ابوسعید کند! title
مرد میانسالی که در درگیری صف نانوایی محله ابوسعید گوش یک پسر ۲۴ساله را گاز گرفته و قسمتی از آن را کنده بود، دستگیر شد.
برگزیده
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.
استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور title
استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از وزرا و مسئولین همراه رئیس جمهور در سفر به اسلام آباد را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد