کد خبر: ۱۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

دکتر زارعیان در گفتگو با برنامه صبح بخیر ایران: نیمی از مشترکان تلفن ثابت شرکت مخابرات شامل حداقل مکالمه می‌شوند

معاون تجاری و خدمات مشتریان در گفتگو با برنامه صبح بخیر ایران با اعلام اینکه میانگین افزایش تعرفه تلفن ثابت ۱۱ هزار تومان است، اظهار داشت: در مجموع ۵۰ درصد مشترکان سراسر کشور شامل حداقل مکالمه هستند، این در حالی ست که شرکت مخابرات نیز موظف است برای نگهداری هر خط، حداقل ۲۵ هزار تومان هزینه کند.
دکتر زارعیان در گفتگو با برنامه صبح بخیر ایران: نیمی از مشترکان تلفن ثابت شرکت مخابرات شامل حداقل مکالمه می‌شوند

دکتر زارعیان در گفتگو با برنامه صبح بخیر ایران: نیمی از مشترکان تلفن ثابت شرکت مخابرات شامل حداقل مکالمه می‌شوند

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران :داوود زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان این شرکت در گفتگو با شبکه یک سیما و برنامه صبح بخیر ایران با بیان اینکه میانگین افزایش تعرفه تلفن ثابت ۱۱ هزار تومان است در تشریح این مصوبه گفت: طبق تعرفه جدید مشترکان با پرداخت حداقل مکالمه تلفن ثابت می‌تواند ۴۴۴۴ دقیقه در تهران، ۳۳۳۳ دقیقه در سایر مراکز استان‌ها و ۲۶۶۶ دقیقه در سایر شهر‌ها از مکالمه رایگان تلفن ثابت استفاده کرده و هزینه بیشتری پرداخت نکنند.

وی افزود: در این طرح حداقل مکالمه در تهران ۲۰ هزار تومان و برای سایر مراکز استان‌ها، ۱۵هزار تومان و سایرشهرها، ۱۰ هزار تومان است؛ بنابراین تعرفه‌ای که اکنون مشترکان می‌پردازد یک تعرفه ثابت است به علاوه یک پیشنهاد مکالمه رایگان که برای هر مشترک در نظر گرفته شده است.

در مجموع ۵۰ درصد مشترکان شامل حداقل مکالمه می‌شوند

دکتر زارعیان گفت: ناگفته نماند که در حال حاضر ۳۵ درصد مشترکان بالاتراز این مبلغ مکالمه دارند در نتیجه هیچ افزایش تعرفه‌ای برای ایشان صورت نگرفته است. همچنین ۴ میلیون مشترک روستایی داریم که برای آنان نیزافزایش تعرفه‌ای وجود ندارد.
وی در ادامه افزود: بر این اساس می‌توان گفت در مجموع ۵۰ درصد مشترکان شامل حداقل مکالمه می‌شوند و از طرفی شرکت مخابرات موظف است برای نگهداری هر خط ۲۵ هزار تومان هزینه کند.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، با اشاره به هزینه ۱۵ برابری تلفن همراه در مقایسه تلفن ثابت گفت: هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه ۶۲ تومان است در حالیکه هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت ۴۵ ریال است.

وی ادامه داد: داستان این تعرفه به سال ۱۳۸۲ بر می‌گردد و شورای اقتصاد وقت تعرفه مخابرات را هر پالس ۴۴ ریال در نظر گرفته بود و ۱۰۰ پالس مکالمه. از سال ۸۲ تا ۱۴۰۱ در تعرفه اتفاقی خاصی رخ نداد. در این سال‌ها به نحوی این تعرفه پایین آمد که سال ۹۹ و ۱۴۰۰ اعلام کردیم که حاضریم تعرفه‌های سال ۸۲ را اجرا کنیم؛ که نهایتا در سال ۱۴۰۰ مخابرات به شورای رقابت پیشنهاد داد که با توجه به افزایش هزینه نگهداری تلفن ثابت یک عدد ثابت برای مشترکان، تعیین و در قبال آن برای هر مشترک بر اساس منطقه جغرافیایی مکالمه رایگان داده شود.

اینکه خدمات مخابرات انحصاری است یک جمله کلیدی انحرافی است

دکتر زارعیان در تشریح این موضوع تصریح کرد: اینکه می‌گویند خدمات مخابرات انحصاری است یک جمله کلیدی انحرافی است چرا پرسیده نمی‌شود که شرکت‌هایی (۱۷ شرکت) که در فاصله زمانی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ مجوزواگذاری تلفن ثابت گرفتند هیچ یک در زمینه خدمات تلفن ثابت فعالیت نداشتند؟ طبیعی ست، زیرا هزینه مکالمه هر دقیقه ۴۵ ریال بوده است و صرفه اقتصادی برای آنان نداشته است. هریک از این شرکت‌ها اگر بخواهند در این زمینه فعالیتی داشته باشند شرکت مخابرات ایران آمادگی همکاری با آنان را دارد.

وی در این رابطه افزود: سیاست گذاری نادرست از سال‌های گذشته در زمینه توسعه تلفن ثابت موجب شد تا هیچ شرکتی انگیزه‌ای برای توسعه در این بخش نداشته و تنها شرکت مخابرات ایران در کل کشور توسعه این بخش ر انجام می‌دهد و در عین حال یک دهم هزینه آن را از مشترک دریافت می‌کند.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که چرا افزایش تعرفه تلفن ثابت مانند برخی از مجموعه‌های خدماتی به صورت پلکانی انجام نشده است گفت: در حال حاضر ۲۹ میلیون مشترک از تلفن ثابت استفاده می‌کنند در این شرایط با تحولات اقتصادی و تورم ناشی از آن شرکت مخابرات موظف است ازخط مشترکان نگهداری کند، همچنین تعدادی افرادی که شرایط پلکانی داشته باشند کم است.

وی افزود: مخابرات راهکار‌های دیگری در این زمینه شامل جمع آوری و رزرو خط بنابر شرایط مشترک فراهم کرده است، اما اپراتور‌ها برای مشترکانی که تمایل به حفظ خط شان دارند موظف به نگهداری هستند و این موجب بهره وری بیشتر تلفن ثابت می‌شود.

افزایش تعرفه حتی به میزان دو تکلیف قانونی تعیین شده برای مخابرات نیست

دکتر زارعیان در زمینه وظایف شرکت مخابرات از محل درآمد حاصله از تغییرتعرفه تلفن ثابت گفت: در مصوبه‌ای که دولت برای افزایش تعرفه داده مخابرات را مکلف کرده است تا پایان این دولت یک و نیم میلیون FTTH توسعه دهد که هزینه این توسعه فیبرنوری معادل درآمدی است که از این محل دریافت می‌کند و همچنین باید شبکه انتقال ۱۲ استان را توسعه دهد به نحویی که بتواند امکانات لازم را در اختیار شرکت‌های خصوصی قراردهد. طبق بر آورد‌های صورت گرفته این افزایش تعرفه حتی به میزان دو تکلیف قانونی تعیین شده برای مخابرات نیست. اما مخابرات الحاقیه را پذیرفته و کار را شروع کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به رشد فناوری‌ها هنوز در برخی از مناطق واگذاری تلفن ثابت با تاخیر صورت می‌گیرد اظهار داشت: سیاست‌های عدم افزایش تعرفه سال‌های متمادی و کندی توسعه موجب این امر شده است، در حال حاضر صف انتظار جدی نیست و با توجه به مناطق مختلف زمان‌های متفاوتی وجود دارد با توجه به مصوبه رگولاتوری هیچ مشترکی بیش از یک ماه نمی‌تواند در انتظار باشد.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، با اشاره به اینکه بیش از ۹۹ درصد از مناطق در کشور (شهری و روستایی) زیر پوشش تلفن همراه قرار دارد اظهار داشت: کشور ما از جمله کشور‌هایی است که مردم به حداقل ارتباط دسترسی مناسبی دارند.
امیدواریم با سیاست‌های جدید که در بحث فیبر نوری بوجود آمده و مخابرات نیز همکاری خودرا در این زمینه آغاز کرده است و در بیشتر مناطق بتواند فیبر واگذار کند تا از این طریق اینترنت پرسرعت و تلفن ثابت برای مشترکان به آسانی فراهم شود.

پرداخت قبوض ازسایت مخابرات، سامانه مخابرات من my.tci.ir و سامانه ۲۰۰۰ قبوض تلفن ثابت

دکتر زارعیان در زمینه اطلاع رسانی قبوض به مشترکانی که مالک تلفن نمی‌باشند ومستاجر هستند تصریح کرد: در بخش مدیریت مشتریان علاوه بر شماره صاحب خط تلفن گزینه دیگری برای شماره تلفن استفاده کننده آورده شد تا استفاده کننده (مستاجر) نیز بتواند صورتحساب تلفن مورد استفاده خودرا دریافت و هزینه آنرا پرداخت نماید. مشترکان می‌توانند از طریق سایت شرکت مخابرات ایران، سامانه مخابرات من my.tci.ir و سامانه ۲۰۰۰ قبوض تلفن ثابت خود را پرداخت نمایند ودر کمتر از ۵ دقیقه وصل خطوط صورت می‌گیرد.

وی در زمینه مزاحمت‌های تلفنی نیز اظهار داشت: قانون مزاحمت ها‌ی تلفنی برخورد، قطع یک هفته‌ای و سه ماهه خط است. تمام دستگاه‌های خدماتی و اورژانس که دچار چنین معضلاتی هستند خطوط این مشترکان را به مخابرات اعلام کنند تا بر خورد شود.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در زمینه فروش خطوط تلفن ثابت گفت: مشترکانی که در زمان خرید خط به شرکت مخابرات ودیعه پرداخت کردند در هنگام فروش آن را دریافت می‌کنند. اما مشترکانی که بر اساس مصوبه دولت تنها خط اتصال تلفن ثابت خود را پرداخت می‌کنند در زمان فروش از مخابرات هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و می‌توانند در خواست رزروخط بدهند. همچنین براساس مصوبه ۲۰۷ سازمان تنظیم مقررات اگرهر مشترکی بیش از یکسال از خط تلفن خود استفاده نکند و به اپراتور مراجعه نکند، مخابرات موظف است خط را تخلیه کند تا سوء استفاده احتمالی از آن صورت نگیرد از طرفی می‌تواند با مبلغ ناچیزی خط را رزرو کند و سال‌ها خط را برای خودش نگه دارد.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
روستای پالگان به چه دلیلی مقصد گردشگری شد؟ روستای پالگان به چه دلیلی مقصد گردشگری شد؟
به تازگی در نشست اجلاس بریکس در برزیل روستای پالنگان به عنوان نمونه‌ای موفق از توسعه گردشگری پایدار با حفظ هویت و فرهنگ بومی معرفی شد. این روستای تاریخی و پلکانی در کردستان قرار گرفته و جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران دارد.
پیشنهاد خارق العاده به رونالدو! پیشنهاد خارق العاده به رونالدو!
کریستیانو رونالدو، با پیشنهادی از سوی فلامینگو مواجه شده است.
یارانه مرحله سوم از چه زمانی واریز می‌شود؟ یارانه مرحله سوم از چه زمانی واریز می‌شود؟
گفته می‌شود که در صورت تأمین اعتبار، واریز مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی در روزهای پایانی اردیبهشت آغاز خواهد شد.
پزشکیان: سریعا یارانه پولدار‌ها را قطع کنید پزشکیان: سریعا یارانه پولدار‌ها را قطع کنید
مسعود پزشکیان صبح امروز - دوشنبه - در نشستی با وزیر و شورای معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پس از شنیدن گزارش‌های ارائه شده، با بیان اینکه باور عمیق دارم که اگر راهکار‌های کارشناسی و صحیح به کار بگیریم، قادر به حل همه مشکلات هستیم، اظهار داشت: همانطور که گفته شد این وزارتخانه در سطح وسیعی با قشر‌های مختلف مردم در ارتباط است و ارائه خدمت می‌کند، لذا پیگیری طرح محله‌محوری برای حل مشکلات بسیار می‌تواند در تسهیل امور مربوط به شما موثر باشد.
وزیر اقتصاد را در این تصویر پیدا کنید! وزیر اقتصاد را در این تصویر پیدا کنید!
این تصویر را ساعتی پیش آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.
حواشی شام ایرانی و باز هم بهنوش بختیاری و رها خدایاری! حواشی شام ایرانی و باز هم بهنوش بختیاری و رها خدایاری!
تصاویری از بهنوش بختیاری و رها خدایاری را در آغوش یکدیگر و در حاشیه یک مراسم، بعداز اینکه در شام ایرانی حواشی جالبی ساختند را در این مطلب برای شما منتشر کرده‌ایم.
یزدانی هر زمان احساس آمادگی کرد می‌تواند وارد چرخه انتخابی تیم ملی شود یزدانی هر زمان احساس آمادگی کرد می‌تواند وارد چرخه انتخابی تیم ملی شود
رئیس فدراسیون کشتی گفت: تیم‌های منتخب کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در سومین مرحله مسابقات رنکینگ‌دار سال ۲۰۲۵ در مغولستان حضور خواهند یافت.
برگزیده
تبعات باقی ماندن در لیست سیاه FATF تبعات باقی ماندن در لیست سیاه FATF
کنوانسیون پالرمو به کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه جرائم سازمان‌یافته فراملی (که به عنوان کنوانسیون پالرمو معروف است) مربوط است که در سال ۲۰۰۰ تصویب شد. هدف اصلی این کنوانسیون، مبارزه با جرائم سازمان‌یافته، از جمله پول‌شویی، فساد و قاچاق انسان است.
خریداران خودرو بازهم بدهکار شدند خریداران خودرو بازهم بدهکار شدند
با اعلام رسمی دیون دولتی جدید از سوی خودروسازان مونتاژی، این روز‌ها تصاویر و ویدیو‌هایی از درگیری لفظی و گاه فیزیکی میان مشتریان و کارکنان نمایندگی‌های فروش در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود؛ صحنه‌هایی که به‌روشنی گویای افزایش نارضایتی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به روند قیمت‌گذاری خودرو است.
عقب‌نشینی مشکوک بورس عقب‌نشینی مشکوک بورس
بازار سهام در سومین روز معاملاتی هفته با برتری فروشندگان در اکثر نماد‌های بورسی مواجه شد؛ موضوعی که به افت قابل‌توجه نماگر اصلی بازار منجر شد. شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۰.۸۲ درصدی مواجه شد و تا سطح ۳ میلیون و ۲۲۵ هزار واحدی عقب‌نشینی کرد؛ این در حالی است که بورس دیروز، هم ورود پول را به نظاره نشست و هم صعود یکپارچه شاخص‌ها را ثبت کرد.
صفحه خبر بالای تصاویر