کد خبر: ۱۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
وزیر آموزش‌وپرورش طرح رتبه‌بندی معلمان را مربوط به ارتقای سطح سواد و کیفیت‌بخشی به آموزش معلمان و رقابت در این حوزه دانست و گفت: بحث اصلاح نظام حقوقی بعد از موضوع ارتقای شایستگی‌ها و توانمندسازی معلمان در اجرای طرح رتبه‌بندی مطرح است.

مخاطب ۲۴- به نقل از تسنیم؛ یوسف نوری شامگاه روز دوشنبه در نشست شورای آموزش‌وپرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان سمنان در سالن یادگار امام خمینی (ره) استانداری این استان با بیان اینکه مدارس کانکسی با جمعیت بیش از ۱۰ دانش‌آموز در استان سمنان باید جمع‌آوری شود اظهار داشت: اعتبار لازم به‌منظور جمع‌آوری کلاس‌های کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان سمنان نیز اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش‌وپرورش در جامعه با توجه به گستردگی مخاطبان مستقیم و غیرمستقیمی که دارد بیان کرد: امروز همه نگاه‌ها معطوف به آموزش‌وپرورش است، همان‌طور که در اغتشاشات اخیر نقش بی‌بدیل آموزش‌وپرورش در ارتقای سطح فرهنگی و معنوی جامعه به‌خوبی نمایان شد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه نظام اسلامی مبنای توحیدی دارد و پایه‌های یک اجتماع بر مبانی فرهنگ و معنویت برنامه‌ریزی می‌شود ابراز داشت: این در حالی است که در نظام‌های مادی مبنای همه‌چیز مادیات است.

نوری طرح رتبه‌بندی معلمان را مربوط به ارتقای سطح سواد و کیفیت‌بخشی به آموزش معلمان و رقابت در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: بحث اصلاح نظام حقوقی بعد از موضوع ارتقای شایستگی‌ها و توانمندسازی معلمان در اجرای طرح رتبه‌بندی مطرح است.

وی با اشاره به نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم در امر توسعه و تجهیز فضا‌های آموزشی عنوان کرد: در این راستا پیگیری به جهت تخصیص اعتبارات محرومیت‌زدایی، تجهیزات مناطق محروم، ملی استانی، سرمایشی گرمایشی، تخریبی و ... استان انجام خواهد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش تخصیص گریزی نیز به برخی پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش‌وپرورش در استان سمنان زد و با اشاره به مطالبه مردم و مسئولان استان سمنان در خصوص اتمام عملیات اجرایی احداث ساختمان اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: اعتبار لازم به‌منظور تکمیل ساختمان در حال احداث ساختمان آموزش‌وپرورش استان در سال جاری و سال آینده تخصیص می‌یابد.

نوری با اشاره به رتبه مناسب سمنان و جایگاه آن در موضوع سوادآموزی در بین همه استان‌های کشور، بر لزوم ریشه‌کن شدن کامل بی‌سوادی در این استان تأکید و تصریح کرد: در این زمینه اعتبار لازم برای تهیه و تدوین اطلس بی‌سوادی و برنامه جامع ریشه‌کنی بی‌سوادی استان سمنان اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه نرخ بازگشت سرمایه در دوره ابتدایی به‌صورت آنی بیش از ۱۵ درصد است افزود: در آموزش ابتدایی باید شاکله‌های دانش‌آموزان ازنظر توانایی‌های شناختی، پژوهشی، آموزشی و ... به‌خوبی تقویت شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر لزوم توجه به آموزش مهارت‌های پایه برای دانش‌آموزان بیان کرد: مهارت پایه در دوره آموزش عمومی برای دانش‌آموزان ما به فرهنگ برای آنان تبدیل نشده است و باید برای تقویت مهارت‌های پایه در دانش‌آموزان تلاش کنیم.

نوری با اشاره به بهره‌وری و بازدهی بالای آموزش‌وپرورش در بخش اقتصادی و "اقتصاد آموزش" ادعا کرد که آموزش‌وپرورش بعد از بخش معدن، نسبت به مصرف واسطه خود، بازدهی بیشتری دارد.

سمنان آماده میزبانی از اردو‌های کشوری است

استاندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه استان ما ظرفیت برگزاری اردو‌های کشوری را دارد گفت: بیش از ۱۳۰ هزار دانش‌آموز در استان سمنان وجود دارد به همین منظور درصد افراد تحصیل‌کرده در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

سید محمدرضا هاشمی با اشاره به اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای استان سمنان در نظر گرفته‌شده است، ابراز داشت: بیش از ۹۴ پروژه در دست اجرا و در حال تکمیل است.

وی از وجود ۳۳۴ مدرسه تخریبی در استان سمنان خبر داد و با تأکید بر اینکه این مدارس برای بازسازی نیازمند حمایت خیرین است؛ نقش‌آفرینی هرچه بیشتر خیرین مدرسه‌ساز در این امر را خواستار شد.

استاندار سمنان در ادامه خاطرنشان کرد: سمنان معین پایتخت به‌منظور طرح هدفمندی یارانه‌ها است و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استان و برگزاری اردو‌های کشوری بهره برد.

هاشمی از وجود ۸۵۶ اثر میراث فرهنگی در استان خبر داد و اظهار داشت: برگزاری این رویداد‌ها فرصت خوبی برای شناسایی این آثار تاریخی است.

وی با بیان اینکه استان سمنان به جهت پراکندگی جمعیت در توزیع عادلانه با مشکلات اعتباری مواجه است، گفت: اعتبار دانست و افزود: برای مثال برای رساندن مصالح ساختمانی به بیارجمند از مرکز استان نیاز است تا هزینه‌های هنگفتی لحاظ شود و این مسئله باید در بودجه استانی رد نظر گرفته شود

استاندار سمنان با اشاره به پهناور بودن این استان و تراکم بسیار پایین جمعیت و افزایش هزینه‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم در این شرایط عنوان کرد: باید در توزیع اعتبارات آموزش‌وپرورش در سطح ملی، شاخص پراکندگی و وسعت استان نیز در نظر گرفته شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان نیز ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت عملکردی این اداره کل از افتتاح ۱۱ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان سمنان خبر داد.
عادل خالقی ثمرین به وجود ۲۳ مدرسه دونوبته در استان سمنان اشاره و ابراز امیدواری کرد تا با اختصاص اعتبار مورد نیاز، این تعداد مدارس دونوبته در استان سمنان جمع‌آوری و ساماندهی شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.