کد خبر: ۱۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
قصد خرید گوشی موبایل جدید دارید و در انتخاب خود مردد هستید؟ در این مطلب شما را به صورت کامل راهنمایی می‌کنیم. راهنمای خرید گوشی موبایل ارزان تا گران در دی ۱۴۰۱ را بخوانید.

خرید گوشی موبایل

مخاطب ۲۴- به نقل از دیجیاتو؛ شاید اگر چند سال پیش برای خرید گوشی هوشمند سری به بازار می‌زدید در عرض چند ساعت بهترین را انتخاب و خریداری می‌کردید. اما حالا دوره و زمانه عوض شده و هر ماه چندین گوشی جدید وارد بازار می‌شوند و جای تعدادی گوشی قدیمی‌تر را می‌گیرند. در راهنمای خرید گوشی موبایل به‌شکل ماهانه بهترین‌ها در رده‌های قیمتی متفاوت را معرفی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم با در نظر گرفتن بودجه خود بهترین را انتخاب نمایید.

سوالات متداول کاربران در مورد بهترین گوشی‌های بازار

 

در راهنمای خرید گوشی موبایل دیجیاتو از معرفی گوشی‌های غیر هوشمند اجتناب کرده‌ایم و تنها به مدل‌های با دو سیستم عامل iOS و اندروید پرداخته‌ایم. در معرفی برخی از گوشی‌ها، به مدل‌های دیگر با قیمت یا مشخصات مشابه هم اشاره کرده‌ایم. البته در راهنمای خرید دیجیاتو اجبارا با آیفون‌ها خداحافظی کرده‌ایم. زیرا قیمت آیفون‌ها طی مدت اخیر نوسان زیادی داشته و در این بین سری آیفون ١۴ به ثبات قیمتی درستی نرسیده‌اند. حتی مسئله نامشخص بودن وضعیت رجیستر خانواده آیفون ١۴ سبب شده تا فعلا خرید این گوشی‌ها را توصیه نکنیم.

توجه داشته باشید که قیمت‌ها بر اساس میانگین بازار و به طور حدودی اعلام شده‌اند و ممکن است در طول یک ماه نوسان داشته باشند. در این مطلب همچنین به طور دقیق شما را راهنمایی می‌کنیم که از بین مدل‌های مختلف یک گوشی، کدام ظرفیت رم و حافظه داخلی به صرفه‌تر است. همچنین از پیشنهاد دادن گوشی‌هایی که مشخصات جذاب، اما قیمت نامعقولی دارند خودداری کرده‌ایم. زیرا ارزش خرید اولویت اصلی را در این راهنمای خرید دارد.

اصلی‌ترین معیاری که در راهنمای خرید گوشی موبایل برای انتخاب گوشی‌ها در نظر گرفتیم نسبت «قیمت به کارایی» است. همچنین فقط مدل‌های رجیستر شده و با گارانتی اصلی معرفی شده‌اند. در مورد مشخصات سخت‌افزاری، تنها گوشی‌های با حداقل رم ۲ گیگابایت را انتخاب کرده‌ایم و مدل‌های لوکس، با تولید محدود یا مدل‌هایی که در بازار به سختی یافت می‌شوند در این لیست جایی ندارند.

در راهنمای خرید گوشی موبایل طی سال گذشته گاه مدل‌هایی در محدوده قیمت تا ۲ میلیون تومان را هم داشتیم، اما در سال اخیر با قدیمی شدن برخی از مدل‌های پیشنهادی و نیز فقدان مدل‌های مناسب، شاهد حذف این رده قیمت هستیم. در رد‌ه‌های قیمت پایین‌تر هم نمی‌توان موبایلی را پیشنهاد داد که تجربه کاربری قابل قبولی را اختیارتان بگذارد و شاید بهتر باشد در این محدوده قیمت به سراغ گوشی‌های دست دوم بروید.

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۳ میلیون تومان
در این رده قیمتی گوشی‌های اقتصادی معمولا با رم ۲ یا ۳ گیگابایت و حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت قابل انتخاب هستند. طی ماه جاری تنها دو گوشی در این بازه قیمتی هنوز ارزش خرید دارد و سایر مدل‌ها عموما تجربه کاربری خوبی را در اختیارتان نمی‌گذارند.

نوکیا C۳۰ مدل ۳/۶۴ گیگابایت؛ ۲٨۰۰۰۰۰ تومان
نوکیا C۳۰ را می‌توان بهترین یکی از بهترین‌ها در بازه قیمتی زیر ٣ میلیون تومان دانست. اصلی‌ترین ویژگی که این دستگاه را از رقبایش متمایز می‌کند، باتری غول‌پیکر ۶۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی است. به لطف استفاده از چنین باتری حجیمی، شارژدهی نوکیا C۳۰ طولانی‌مدت خواهد بود و احتمالا می‌توانید بدون نیاز به شارژر تا دو یا حتی سه روز از آن استفاده کنید.

البته استفاده از باتری پر ظرفیت در این گوشی به افزایش وزن و ضخامت منجر شده و مجبور هستید تا با ضخامت ۱۰ میلی‌متری و وزن ۲۳۷ گرمی آن کنار بیایید. قدرت‌بخش نوکیا C۳۰ تراشه ۲۸ نانومتری Unisoc SC۹۸۶۳A است که چندان پرقدرت و بهینه نیست، اما کارتان را راه می‌اندازد. این گوشی در سه مدل با ۲ یا ۳ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شده که مدل ۳/۶۴ گیگابایتی آن با قیمت حدود ۳ میلیون تومان بهترین گوشی موبایل در این رده به‌شمار می‌رود.

نمایشگر IPS LCD دستگاه نیز اندازه ۶.۸۲ اینچی دارد و همین باعث می‌شود تا با گوشی بزرگ‌تری نسبت به رقبا مواجه باشیم. نوکیا C۳۰ از دوربین اصلی دوگانه با دوربین عریض ۱۳ مگاپیکسلی و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین سلفی این گوشی خیلی باکیفیت نیست و وضوح ۵ مگاپیکسلی دارد. حسگر تشخیص اثر انگشت نیز در این دستگاه تعبیه شده است.

گلکسی A۰۳ مدل ٣/٣٢ گیگابایت؛ ٣۰۰۰۰۰۰ تومان
گلکسی A۰۳ ارزان‌ترین نماینده سامسونگ در راهنمای خرید این ماه دیجیاتو محسوب می‌شود که از ارزش خرید مناسبی نیز برخوردار است. مغز متفکر این گوشی اقتصادی چیپست Unisoc T۶۰۶ محسوب می‌شود که عملکرد خوبی را برای آن به ارمغان می‌آورد. سامسونگ این دستگاه را در مدل‌های مختلفی با ۳ یا ۴ گیگابایت رم به همراه ۳۲، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار کرده که مدل ٣/٣٢ گیگابایتی آن مورد پیشنهاد ماست.

برای عکاسی با این گوشی باید از دوربین اصلی دوگانه ۲+۴۸ مگاپیکسلی آن استفاده کنید که کیفیت مناسبی دارد. اگر شارژدهی برایتان اهمیت دارد، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی نوید شارژدهی مناسب را می‌دهد. این گوشی از جک هدفون هم بهره می‌برد، اما در عوض شاهد به‌کارگیری پورت منسوخ شده MicroUSB ۲.۰ در آن هستیم. همچنین خبری از حسگر اثر انگشت در گلکسی A۰۳ نیست و این موضوع می‌تواند برای برخی علاقه‌مندان دلسرد کننده باشد. نکته مهم این است که نسل جدید این گوشی یعنی گلکسی A۰۴ نیز معرفی شده، اما از آن‌جایی که عملکرد سخت‌افزاری آن ضعیف‌تر بوده و قیمت بیشتری نیز دارد خرید آن را پیشنهاد نمی‌کنیم.

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان
در این بخش راهنمای خرید گوشی موبایل گوشی‌هایی با چیپست اقتصادی قوی‌تر و مشخصات بهتر از چندین برند پرطرفدار قابل خرید هستند. اگر به دنبال تهیه یک گوشی مقاوم اقتصادی هستید نیز یک مدل نسبتا ارزان هم نیز برایتان در نظر گرفته‌ایم.

پوکو C۴۰ مدل ۴/۶۴ گیگابایت؛ ٣۴۰۰۰۰۰ تومان
زیرمجموعه شیائومی یعنی پوکو، جدیدترین گوشی اقتصادی خود را با نام Poco C۴۰ روانه بازار کرده که از مشخصات متفاوتی بهره می‌برد. این دستگاه اقتصادی که در مدل ۴/۶۴ گیگابایتی قیمتی حدود ٣.۴ میلیون تومان دارد، از باتری حجیم ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد. پوکو C۴۰ از فناوری شارژ سریع ١٨ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از نکات عجیب در رابطه با این گوشی اقتصادی، استفاده از چیپست ناشناخته JLQ R۵۱۰ در آن است. سازنده این تراشه کمپانی نوظهوریست که ظاهرا سرمایه‌گذاران زیادی به رشد آن امید دارند. عملکرد تراشه JLQ R۵۱۰ را می‌توان در حد چیپست‌های اسنپدراگون ۴٣٩ و مدیاتک Helio G۳۷ دانست.

دوربین اصلی تعبیه شده در Poco C۴۰ که شامل سنسور‌های ١٣ و ٢ مگاپیکسلی می‌شود انتظارات زیادی را برآورده نمی‌کند. دوربین سلفی این گوشی نیز وضوح ۵ مگاپیکسلی را داراست. همچنین پوکو از اندروید ١١ پیش‌فرض روی نماینده اقتصادی خود استفاده کرده که نسخه قدیمی محسوب می‌شود. از جمله سایر قابلیت‌های پوکو C۴۰ می‌توان از نمایشگر ۶.٧١ اینچی، پورت USB-C و حسگر اثر انگشت روی قاب پشتی نام برد.

گوشی مقاوم دوجی S۴۰ مدل ٣/٣٢ گیگابایت؛ ۳۶۰۰۰۰۰ تومان
در راهنمای خرید بهترین موبایل این ماه دیجیاتو حضور یک گوشی مقاوم نیز می‌تواند برای دسته خاصی از کاربران حائز اهمیت باشد. این دسته از گوشی‌ها معمولا برای تمام کاربران مناسب نیستند و از این جهت، مشخصات سخت‌افزاری چندان جذابی ندارد. در واقع گوشی‌های مقاوم برای کاربرانی طراحی شده‌اند که کار‌های پر چالشی انجام می‌دهند یا زیاد به طبیعت‌گردی می‌روند. یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های مقاومی که می‌توانید تهیه کنید، دوجی S۴۰ نام دارد.

دوجی S۴۰ از استاندارد‌های مختلفی مانند IP۶۹K و IP۶۸ بهره می‌برد که مقاومت بالای آن در برابر نفوذ آب پر فشار و گرد و غبار را تأیید می‌کند. در کنار این‌ها، استاندارد نظامی MIL-STD-۸۱۰G هم به گوشی مقاوم دوجی اعطا شده که از مقاومت بالای آن در برابر ضربات حکایت دارد. نمایشگر دستگاه توسط شیشه کورنینگ گوریلا گلس ۴ محافظت می‌شود. دوجی S۴۰ را می‌توان همراهی اقتصادی برای کاربران ماجراجو دانست.

همان‌طور که گفتیم، باقی مشخصات دوجی S۴۰ ویژگی خاصی برای کاربران عادی در این رنج قیمتی ندارد. از جمله مشخصات این گوشی می‌توان به وزن بالای ٢٣٨ گرمی، تراشه مدیاتک MT۶۷۳۹، اندروید ۹، نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۴۸۰p و دوربین اصلی دوگانه اشاره کرد. پس تنها در صورتی که اهل ماجراجویی هستید خرید دوجی S۴۰ را به شما توصیه می‌کنیم.

موتورولا موتو E۴۰ مدل ۴/۶۴ گیگابایت؛ ۳٨۰۰۰۰۰ تومان
نوبت به معرفی یک گوشی دیگر از موتورولا می‌رسد که Moto E۴۰ نام دارد. این گوشی اقتصادی چند ویژگی کلیدی دارد که این ویژگی‌ها آن را از رقبا متمایز می‌کنند. اولین قابلیت قابل توجه این گوشی، نرخ رفرش ۹۰ هرتزی نمایشگر آن است که سبب ارائه تجربه کاربری روان‌تر به کاربر می‌شود. موتورولا در این گوشی ارزان‌قیمت از تراشه Unisoc T۷۰۰ استفاده کرده تا توان سخت‌افزاری آن در این رده قیمتی نسبت به سایر رقبا بهتر باشد. این گوشی تنها در یک مدل با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به دست مشتریان می‌رسد.

دوربین اصلی سه‌گانه موتو E۴۰ شامل دوربین عریض ۴۸ مگاپیکسلی می‌شود که کیفیت تصاویر ثبت شده با آن مناسبند، اما سایر دوربین‌ها به همراهی دوربین سلفی این گوشی کیفیت مطلوبی ندارند. خبری از قابلیت عکاسی فوق‌عریض هم در این نماینده موتورولا نیست. وزن ۱۹۸ گرمی و ضخامت ۹.۱ میلی‌متری این گوشی نیز کار کردن با آن را کمی سخت می‌کند. موتو E۴۰ از حسگر اثر انگشت، پورت USB-C و جایگاه ویژه کارت حافظه MicroSD نیز بهره‌مند است.

ردمی ۱۰C مدل ۴/۶۴ گیگابایت؛ ٣٨۰۰۰۰۰ تومان
ردمی ۱۰C یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی شیائومی محسوب می‌شود که ارزش خرید بالایی بین محصولات این کمپانی در کشورمان دارد. این گوشی ویژگی‌های جذابی را در اختیار کاربران می‌گذارد. به عنوان مثال، مغز متفکر ردمی ۱۰C تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ بوده که در گوشی گران‌تری مانند ردمی نوت ۱۱ به کار رفته است. این محصول اقتصادی به دوربین اصلی دوگانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین عمق‌سنج ٢ مگاپیکسلی مجهز شده، هرچند که فقدان دوربین فوق‌عریض در این گوشی اقتصادی احساس می‌شود.

نمایشگر IPS LCD ردمی ۱۰C بزرگ است و سایز آن به ۶.۷١ اینچ می‌رسد. رزولوشن این نمایشگر نسبت به گلکسی A۱۳ پایین‌تر است. در ادامه این دستگاه به ویژگی‌هایی مانند حسگر تشخیص اثر انگشت، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از سرعت شارژ ١۸ واتی تجهیز شده و با وجود ارائه نسخه جدید اندروید، شاهد استفاده از اندروید ۱۱ در این گوشی هستیم که سبب می‌شود با گوشی به‌روزی از لحاظ ترکیب نرم‌افزاری مواجه نباشیم. مدل ۴/۶۴ گیگابایتی ردمی ۱۰C قیمتی حدود ٣.٨ میلیون تومان دارد و پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد خرید گوشی شیائومی تا ۴ میلیون تومان را دارید، حتما این مدل را تهیه کنید.

گلکسی M۱۳ مدل ۴/۶۴ گیگابایت؛ ۴۰۰۰۰۰۰ تومان
گلکسی M۱۳ یکی از بهترین نمایندگان اقتصادی سامسونگ است این دستگاه می‌تواند بهترین انتخاب از کمپانی سامسونگ تا ۴ میلیون تومان باشد. از جمله این برتری‌های مهم می‌توان به ارائه با اندروید ۱۲ پیش‌فرض، نمایشگر IPS LCD با رزولوشن +FHD و دوربین اصلی سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی اشاره کرد.

گلکسی M۱۳ مانند گلکسی A۱۲ ناچو که محبوب‌ترین گوشی سال گذشته ایران بود، از تراشه اکسینوس ۸۵۰ استفاده می‌کند که قدرت مناسبی در انجام کار‌های روزمره و نه چندان سنگین دارد. دوربین اصلی این محصول مجهز به دوربین عریض ۵٠ مگاپیکسلی و دو دوربین دیگر است که البته نمی‌توان روی این دوربین‌های فرعی حساب باز کرد. انرژی گلکسی M۱۳ از طریق باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت تأمین می‌شود. در کل خرید مدل ۴/۶۴ گیگابایتی این گوشی بیشتر از سایر مدل‌ها پیشنهاد می‌شود، زیرا بیشترین ارزش خرید را دارد و باقی مدل‌ها نسبت به هزینه‌ای که می‌پردازید چندان با ارزش نیستند.

راهنمای خرید بهترین گوشی - گلکسی F۱۳
سامسونگ گوشی‌های اقتصادی دیگری از جمله گلکسی A۱۳ و گلکسی F۱۳ را نیز عرضه کرده که قیمت آن‌ها در بازار ایران تقریبا با گلکسی M۱۳ یکسان است. غالب مشخصات دو مدل دیگر شبیه به گلکسی M۱۳ بوده و مهم‌ترین تفاوت‌های آن‌ها، طراحی متفاوت و ظرفیت باتری بیشتر به شمار می‌آید.

پوکو M۵ مدل ۴/۶۴ گیگابایت؛ ۴۵۰۰۰۰۰
یکی از محصولات تازه‌وارد شیائومی در بازار کشورمان، پوکو M۵ نام دارد. ارزش خرید بالای این گوشی منجر به راه یافتن آن به راهنمای خرید موبایل دی ١۴۰١ دیجیاتو شده است. پوکو M۵ برای اولین بار به چیپست ۶ نانومتری مدیاتک Helio G۹۹ مجهز شده که قدرت کافی برای انجام تمام کار‌های روزمره و بازی‌های نه‌چندان سنگین را دارد. این گوشی از نمایشگر ۶.۵٨ اینچی IPS LCD با نرخ رفرش ٩۰ هرتزی بهره می‌برد. شیائومی گوشی جدیدش را با اندروید ۱۲ پیش‌فرض و MIUI ۱۳ روانه بازار می‌کند که ترکیب نسبتا به‌روزی است.
دوربین عریض پوکو M۵ شامل حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با کیفیت قابل توجه می‌شود، اما دو دوربین ٢ مگاپیکسلی دیگر این گوشی عملا قرار نیست در تجربه عکاسی شما تاثیری داشته باشند. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی این گوشی نیز عملکرد خوبی ندارد. عرضه در رنگ‌بندی متنوع، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، پشتیبانی فناوری شارژ سریع ١٨ واتی و حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور سایر مشخصات این گوشی را تشکیل می‌دهند. مدل ۴/۶۴ گیگابایتی پوکو M۵ حین نگارش این مطلب قیمتی حدود ۴.۵ میلیون داشته و مدل ۴/١٢٨ گیگابایتی آن با توجه به تفاوت قیمتی قابل توجه، ارزش خرید پایین‌تری را داراست.

آنر X۷ مدل ۴/١٢٨ گیگابایت؛ ۴٨۰۰۰۰۰ تومان
آنر X۷ یکی از جالب‌ترین محصولات اقتصادی آنر از لحاظ طراحی و ظاهر است. آنر این گوشی اقتصادی را با طراحی مشابه پرچمدارانش روانه بازار کرده و این موضوع می‌تواند برای برخی کاربران جذاب باشد. نمایشگر این گوشی دارای رزولوشن +HD است، اما در عوض شاهد پشتیبانی آن از نرخ رفرش ٩۰ هرتزی هستیم. برخلاف گوشی‌های هواوی، آنر X۷ از سرویس‌های گوگل به صورت کامل پشتیبانی می‌کند و محدودیتی در اجرای آن‌ها ندارد.

قلب تپنده گوشی اقتصادی آنر، اسنپدراگون ۶٨۰ است که در کنار ۴ گیگابایت رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی می‌تواند عملکرد خوبی را به کاربران ارائه دهد. مجموعه دوربین اصلی آنر X۷ از دوربین عریض ۴٨ مگاپیکسلی به همراه یک سری دوربین دیگر تشکیل شده و تنها می‌توانید از همان دوربین عریض انتظار بالایی داشته باشید. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ ٢٢.۵ واتی دیگر ویژگی جذاب این گوشی محسوب می‌شود.

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۶ میلیون تومان
در راهنمای خرید گوشی موبایل دیجیاتو برای دی ۱۴۰۱ می‌توانید گوشی‌هایی با سخت‌افزار قوی، دوربین و نمایشگر با کیفیت و حتی پشتیبانی از شبکه ۵G را تا بازه ۶ میلیون تومان خریداری کنید.

موتورولا موتو G۵۱، ۵G مدل ۴/۱۲۸ گیگابایت؛ ۵١۰۰۰۰۰ تومان
اگر برای خرید گوشی با قابلیت اتصال به شبکه ۵G برنامه‌ریزی کرده‌اید و بودجه زیادی ندارید، موتورولا G۵۲، ۵G گزینه‌ای قابل‌توجه در بازه قیمتی حدود ۵ میلیون تومان به‌شمار می‌آید. این گوشی مجهز به چیپست نسبتا قدرتمند اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس است که از شبکه ۵G نیز پشتیبانی می‌کند و ارزان‌ترین دستگاه بازار با این ویژگی محسوب می‌شود. نمایشگر ۶.۸ اینچی این دستگاه از نوع IPS LCD با پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی است.

دوربین اصلی سه‌گانه این گوشی از دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که کیفیت نسبتا خوبی دارد، هرچند باقی دوربین‌ها عملکرد چندان وسوسه کننده‌ای ندارند. این گوشی از حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور و جک هدفون هم استفاده می‌کند. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی موتو G۵۱، ۵G نوید شارژدهی بالایی را می‌دهد؛ اما در مقابل این گوشی از فناوری شارژ ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند که این مورد سبب طولانی شدن روند شارژ شدن دستگاه می‌شود.

ردمی نوت ١١ مدل ۴/١٢٨ گیگابایتی؛ ۵۵۰۰۰۰۰ تومان
ردمی نوت ١١ یکی از ارزشمندترین گوشی‌های حاضر در بازه قیمتی ۵ تا ۶ میلیون تومان به شمار می‌آید. این دستگاه به لطف بهره‌مندی از نمایشگر امولد با کیفیت بالا، حداکثر روشنایی ١۰۰۰ نیتی و نرخ رفرش ٩۰ هرتزی می‌تواند برای هر کاربری وسوسه‌انگیز باشد. همچنین این گوشی از اسنپدراگون ۶۸۰ به عنوان مغز متفکر خود بهره گرفته است که عملکرد نسبتا خوبی در انجام پردازش‌های مختلف دارد. مدل ۴/۶۴ گیگابایتی ردمی نوت ١١ هم اکنون قیمتی حدود ۵.۵ میلیون تومان دارد و سایر مدل‌های آن با قیمت بیشتری به دست مشتریان می‌رسند.

زیر مجموعه شیائومی در گوشی اقتصادی خود از دوربین اصلی چهارگانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی توانمند به همراه سه دوربین فرعی دیگر با کیفیت نه‌چندان دلچسب استفاده کرده است. از جمله جذاب‌ترین قابلیت‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع ٣٣ واتی اشاره کرد. حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، جایگاه جداگانه کارت حافظه و درگاه USB-C از دیگر مشخصه‌های این گوشی هستند.
راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۷ میلیون تومان
بین گوشی‌های موجود در بازه ۶ تا ٧ میلیون تومان مدل‌های زیادی حضور دارند، اما اکثرا یا قدیمی هستند و یا ارزش خرید پایینی دارند. تنها دستگاهی که در این بازه قیمتی دارای ارزش خرید است را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

سامسونگ گلکسی M۳۳، ۵G مدل ۶/١٢٨ گیگابایت؛ ۶٣۰۰۰۰۰ تومان
گلکسی M۳۳، ۵G یکی از قدرتمندترین و بهترین گوشی‌ها با قیمت کم‌تر از ٧ میلیون تومان محسوب می‌شود. این میان‌رده سامسونگ از تراشه قدرتمند اکسینوس ١٢٨۰ قدرت می‌گیرد که در گوشی‌های دیگری از جمله گلکسی A۳۳ و گلکسی A۵۳ به‌کار رفته است. سامسونگ این گوشی را اندروید ١٢ و رابط کاربری OneUI ۴.۱ روانه بازار می‌کند.

نمایشگر ۶.۶ اینچی گلکسی M۳۳، ۵G از پنل IPS LCD با نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی بهره می‌برد که کیفیت و سرعت بالای آن به بهتر شدن تجربه کاربری کمک می‌کند. خوشبختانه کره‌ای‌ها جک هدفون را از این میان‌رده خود حذف نکرده‌اند. سامسونگ در گلکسی M۳۳ از دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی در کنار دوربین فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی و دو دوربین ماکرو و تشخیص عمق ٢ مگاپیکسلی استفاده کرده که البته دوربین‌های فرعی در عمل تزئینی هستند. دوربین سلفی ٨ مگاپیکسلی این گوشی نیز عملکردی پایین‌تر از انتظارات دارد.

گلکسی M۳۳، ۵G در دو مدل مختلف عرضه می‌شود. مدل اول برای بازار جهانی در نظر گرفته شده و ظرفیت باتری آن ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. مدل دوم، اما به باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تجهیز شده و صرفا در بازار هند عرضه می‌شود؛ بنابراین حین خرید این گوشی حتما بررسی کنید که مدل انتخابی شما متعلق به کدام بازار است. این گوشی از فناوری شارژ سریع ٢۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند، اما خبری از شارژر در جعبه آن نیست.

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان
اگر برای خرید گوشی، تا ۱۰ میلیون تومان کنار گذاشته‌اید می‌توانید میان‌رده‌هایی با دوربین پیشرفته یا قاتل پرچمدار‌هایی با سخت‌افزار جدید و قدرتمند، پشتیبانی از ۵G و دوربین‌های حرفه‌ای پیدا کنید. هرچند بد نیست بدانید قیمت اغلب گوشی‌های این بازه قیمتی نسبت به ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

پوکو X۴ Pro ۵G مدل ۶/١٢٨ گیگابایت؛ ٨٣۰۰۰۰۰ تومان
پوکو X۴ Pro ۵G جانشین پوکو X۳ پرو محسوب می‌شود، گوشی با ارزش که مشتریان زیادی را در ایران مجذوب خود کرد. البته باید گفت که پوکو X۴ Pro ۵G همان روند نسل پیشین خود را پیش نگرفته و با فرمول دیگری به دست کاربران می‌رسد. یکی از تفاوت‌های اصلی پوکو X۴ Pro ۵G، به‌کارگیری چیپست اسنپدراگون ۶۹۵ است که قدرت پایین‌تری نسبت به قبل دارد و خیلی مناسب بازی کردن نیست. در عوض با نمایشگر ۶.۶٧ اینچی امولد با نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی در این گوشی مواجهیم که کیفیت بسیار خوبی هم دارد. مجموعه دوربین‌های پوکو X۴ Pro شامل دوربین عریض ١۰٨ مگاپیکسلی به همراهی دوربین‌های فرعی با قابلیت عکاسی فوق‌عریض و ماکرو اشاره کرد که البته کیفیت آن‌ها به اندازه دوربین اصلی خوب نیست. عجیب این‌که خبری از پشتیبانی فیلم‌برداری ۴K در این نماینده پوکو نیست.

برای شارژ کردن پوکو X۴ Pro می‌توانید از شارژر ۶٧ واتی مورد پشتیبانی این گوشی استفاده کنید که در کم‌تر از یک ساعت گوشی را به طور کامل شارژ می‌کند. سایر مشخصات پوکو X۴ Pro ۵G متشکل از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، قاب پشتی شیشه‌ای، دوربین سلفی ١۶ مگاپیکسلی و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی است.

سامسونگ گلکسی A۳۳، ۵G مدل ۶/١٢٨ گیگابایت؛ ۸۴۰۰۰۰۰ تومان

گلکسی A۳۳، ۵G (بررسی دیجیاتو) مشخصات نسبتا مشابهی با گلکسی A۵۳، ۵G (بررسی دیجیاتو) دارد. این گوشی مانند همتای سامسونگی خود از چیپ ۵ نانومتری اکسینوس ١٢٨۰ قدرت می‌گیرد و عملکرد رضایت‌بخشی در اجرای بازی‌ها و کار‌های سنگین دارد. این گوشی در مدل‌های مختلفی عرضه شده، اما به دلیل قیمت مناسب‌تر، خرید مدل ۶/١٢٨ گیگابایتی را بیشتر توصیح می‌کنیم. وزن و ضخامت گلکسی A۳۳، ۵G به ترتیب به ١٨۶ گرم و ٨.١ میلی‌متر می‌رسد و کار کردن با آن در طولانی‌مدت چندان سخت نیست. نکته جذاب این‌که گلکسی A۳۳، ۵G از استاندارد IP۶۷ برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب تا عمق ١ متری و به مدت نیم ساعت برخوردار است.

کره‌ای‌ها این میان‌رده خود را به نمایشگر سوپر امولد با نرخ رفرش ٩۰ هرتزی مجهز کرده‌اند. دوربین عریض ۴٨ مگاپیکسلی میان‌رده سامسونگ دارای لرزشگیر اپتیکال است. در مجموع این گوشی از سیستم دوربین اصلی و سلفی با کیفیتی بهره می‌برد و می‌توان از عملکرد آن در این بخش رضایت داشت. انرژی‌بخش گلکسی A۳۳، ۵G باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت محسوب می‌شود. اسپیکر استریو، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و پشتیبانی از فناوری شارژ ٢۵ واتی از دیگر مشخصات این دستگاه هستند.

شیائومی ۱۱T مدل ٨/١٢٨ گیگابایت؛ ٩۵۰۰۰۰۰ تومان
شیائومی ۱۱T هم‌اکنون یکی از با ارزش‌ترین گوشی‌های زیر ١۰ میلیون تومان محسوب می‌شود. این گوشی شیائومی یکی از اولین موبایل‌های دنیا با چیپ مدیاتک دیمنسیتی ۱۲۰۰ است. این چیپست عملکرد قدرتمندی دارد و در جایگاهی نزدیک به پرچمداران و بین اسنپدراگون ۸۶۰ و ۸۷۰ قرار می‌گیرد.

شیائومی ۱۱T از نمایشگر امولد با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و به لطف گواهینامه IP۵۳ در برابر نفوذ گرد و غبار و پاشش آب مقاومت می‌کند؛ اما یکی از مهم‌ترین مزایای این گوشی، دوربین عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی است. با این حال شیائومی به دوربین فوق عریض اهمیت چندانی نداده و شاهد یک سنسور ۸ مگاپیکسلی هستیم. سایر دوربین‌ها شامل ۵ مگاپیکسلی تله‌ماکرو و سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هستند.

از دیگر مشخصات باید به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، اسپیکر استریو و قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی اشاره کرد. این شارژر در مدت زمان حدود ۴۰ دقیقه باتری شیائومی ۱۱T را به طور کامل شارژ می‌کند. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی شیائومی ۱۱T به قیمت حدود ٩.۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

راهنمای خرید گوشی تا ١۵ میلیون تومان
در این بازه قیمتی بالاخره می‌توان سراغ خرید برخی گوشی‌های رده بالا رفت. هر کدام از گوشی‌های موجود در این محدوده ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و این بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد که کدام گزینه را ترجیح می‌دهید.

پوکو F۴ مدل ۶/١٢٨ گیگابایت؛ ١۰۵۰۰۰۰۰ تومان
پوکو سری جدید گوشی‌های رده بالای خود را چندی پیش رونمایی و عرضه کرد. یکی از این گوشی‌ها، پوکو F۴ بود که هرچند تنها چند تفاوت با نسل قبلی خود دارد، اما یکی از مدل‌های با ارزش این بازه قیمتی محسوب می‌شود. ظاهر این گوشی نسبت به گذشته کمی فرق کرده، اما در باطن تفاوت‌های زیادی را شاهد نیستیم. این گوشی از همان نمایشگر ۶.۶٧ اینچی AMOLED با نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی استفاده می‌کند. قلب تپنده آن نیز اسنپدراگون ٨٧۰ است که عملکرد عالی در اجرای بازی‌ها دارد.

یکی از مشکلات پوکو F۳، سیستم دوربین ضعیف آن بود. حال پوکو در این نسل از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال بهره گرفته تا تجربه عکاسی بهتری را به کاربران ارائه دهد. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۶٧ واتی، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، اسپیکر استریو و استاندارد IP۵۳ از دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند.

آنر ٧۰ مدل ٨/١٢٨ گیگابایت؛ ١٢۰۰۰۰۰۰ تومان
اگر حدود ١٢ میلیون تومان برای خرید گوشی با طراحی کم‌نظیر و سیستم دوربین با کیفیت کنار گذاشته‌اید، آنر ٧۰ می‌تواند گزینه مورد پسند شما باشد. این گوشی که مدت زیادی از ورودش به بازار کشورمان نگذشته، هم اکنون در مدل ۸/١٢٨ گیگابایتی با قیمت ١٢ میلیون تومان فروخته می‌شود. مدل ٨/٢۵۶ گیگابایتی این گوشی نیز حدود ١ میلیون تومان گران‌تر است و ارزش خرید پایین‌تری دارد. مجموعه دوربین اصلی آنر ٧۰ شامل دوربین عریض ۵۴ مگاپیکسلی با حسگر ١/١.۴٩ اینچی IMX ۸۰۰، دوربین فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی و تشخیص عمق ٢ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی ٣٢ مگاپیکسلی این گوشی نیز مجموعه دوربین‌های آنر ٧۰ را تکمیل می‌کند.

نمایشگر ۶.۶٧ اینچی OLED با نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی در آنر ٧۰ کیفیت خوبی را در اختیار کاربران می‌گذارد. همچنین خمیده بودن لبه‌های نمایشگر و حاشیه‌های کم اطراف آن به زیباتر شدن این گوشی منجر شده‌اند. طرح خاص روی شیشه قاب پشتی نیز به جذابیت‌های ظاهری آنر ٧۰ می‌افزاید. اسنپدراگون ۷۷۸G پلاس به عنوان مغز متفکر نماینده جدید آنر در نظر گرفته شده است که یکی از بهینه‌ترین تراشه‌های میان‌رده محسوب می‌شود. این گوشی با اندروید ١٢ و رابط کاربری MagicUI ۶.۱ به همراه سرویس‌های گوگل عرضه می‌شود.

با وجود این‌که آنر ٧۰ از باتری ۴٨۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد، وزن آن تنها به ١٧٨ گرم می‌رسد و حمل و نقل آن ساده است. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اپتیکال و پشتیبانی فناوری شارژ سریع ۶۶ واتی از سایر ویژگی‌های این دستگاه هستند.

شیائومی ۱۲T مدل ٨/١٢٨ گیگابایت؛ ١٣۵۰۰۰۰۰ تومان
نسل جدید گوشی‌های قاتل پرچمدار شیائومی وارد میدان نبرد شده‌اند. یکی از این گوشی‌ها، شیائومی ۱۲T است که اخیرا به بازار ایران آمده و مدل ٨/١٢٨ گیگابایتی آن ارزش خرید مناسبی دارد؛ هرچند شاید بتوان به کاهش قیمت بیشتر این گوشی امیدوار بود. شیائومی ۱۲T قدرت خود را از چیپست قدرتمند مدیاتک دیمنسیتی ٨١۰۰ می‌گیرد که ٨ گیگابایت رم و ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می‌کنند. قاتل پرچمدار جدید شیائومی از نمایشگر ۶.۶٧ اینچی امولد با رزولوشن ١٢٢۰ در ٢٧١٢ پیکسلی، نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی و قابلیت نمایش بیش از ۶٨ میلیارد رنگ برخوردار شده است. شیائومی این گوشی را با اندروید ١٢ و رابط کاربری MIUI ۱۳ ارائه داده و بر اساس وعده‌های این کمپانی شاهد عرضه و انتشار اندروید ١۵ نیز برای این گوشی خواهیم بود.

دوربین اصلی سه‌گانه شیائومی ۱۲T از دوربین عریض ١۰٨ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد که عملکرد رضایت‌بخشی دارد، اما دوربین فوق‌عریض و ماکرو در این بین نقش دکوری دارند. این گوشی از اسپیکر استریو بهره‌مند بوده و بلوتوث آن، به‌روزترین نسخه یعنی ۵.٣ است. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های شیائومی ۱۲T را می‌توان پشتیبانی آن از فناوری شارژ فوق سریع ١٢۰ واتی برشمرد که دستگاه را در کم‌تر از ٢۰ دقیقه فول شارژ می‌کند. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اپتیکال، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و قاب پشتی شیشه‌ای هم در این دستگاه حضور دارند.

راهنمای خرید گوشی تا ۲۰ میلیون تومان
در راهنمای خرید گوشی موبایل دیجیاتو اگر دوربین گوشی برایتان اولویت دارد یا دنبال قدرتمندترین گوشی‌های قاتل پرچمدار هستید، باید در این رده قیمت به دنبال بهترین‌ها بگردید.

سامسونگ گلکسی S۲۱ FE مدل ٨/١٢٨ گیگابایت؛ ١۶۰۰۰۰۰۰ تومان
گلکسی S۲۱ FE بهترین گوشی قاتل پرچمدار سامسونگ محسوب می‌شود. این گوشی نسخه‌ای اقتصادی‌تر از گلکسی S۲۱ به حساب می‌آید، اما به همان اندازه قدرتمند است. چیپست پرچمدار گلکسی S۲۱ FE مشابه مدل گران‌قیمت‌تر، اکسینوس ۲۱۰۰ است که با ترکیب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸ یا ۸/۲۵۶ گیگابایت همراه شده است. مدل ٨/١٢٨ گیگابایتی این نماینده سامسونگ اکنون ارزش خرید فوق‌العاده‌ای دارد.

گلکسی S۲۱ FE دارای نمایشگر ۶.۴ اینچی داینامیک امولد ۲X است که از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از تفاوت‌های مهم این گوشی با مدل گران‌قیمت‌تر S۲۱، در ترکیب دوربین‌ها بوده و دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی گلکسی S۲۱ جایگزین شده است. از دیگر مشخصات باید به گواهینامه IP۶۸ برای مقاومت در برابر نفوذ آب، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژدهی نه چندان زیاد و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی به همراه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اپتیکال (در مقایسه با مدل سریع‌تر و دقیق‌تر اولتراسونیک در S۲۱) اشاره کرد. در زیر می‌توانید ویدیوی بررسی گلکسی S۲۱ FE ۵G را در یوتوب دیجیاتو ببینید:


شیائومی ١٢ مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایت؛ ١٧۵۰۰۰۰۰ تومان
شیائومی ١٢ به لطف طراحی فوق‌العاده، سیستم دوربین با کیفیت، عملکرد سخت‌افزاری قدرتمند و نمایشگر پرچمدار یکی از بهترین گوشی‌های زیر ٢۰ میلیون تومان به شمار می‌آید. این گوشی در مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایتی به قیمت ١٧.۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قلب تپنده شیائومی ١٢ چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بوده که عملکرد قدرتمندی دارد، اما بهتر است زیاد آن را تحت فشار قرار ندهید تا داغ نکند. نمایشگر ۶.٢٨ اینچی امولد این قاتل پرچمدار برای اولین بار با قابلیت نمایش بیش از ۶٨ میلیارد رنگ پا به میدان رقابت گذاشته است. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های شیائومی ١٢، بهره‌مندی آن از زبان طراحی به‌روز و متفاوت شیائومی محسوب می‌شود که سبب شده یکی از خوش‌دست‌ترین و زیباترین گوشی‌های بازار باشد.

چینی‌ها در نماینده قدرتمند خود از سیستم دوربین متشکل از حسگر‌های ۵+١٣+۵۰ مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند که تجربه نسبتا خوبی را به کاربر ارائه می‌دهد. دوربین سلفی این گوشی نیز از حسگر ٣٢ مگاپیکسلی بهره گرفته است. سایر مشخصات شیائومی ١٢ شامل اسپیکر استریو با تنظیم هارمن کاردن، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، فناوری شارژ سریع ۶٧ واتی و اندروید ۱۲ با پشتیبانی سه ساله می‌شوند.

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۳۰ میلیون تومان و بیشتر
در این رده قیمت، بهترین و پیشرفته‌ترین گوشی‌ها یا در واقع پرچمداران اصلی بازار قابل خرید هستند. البته همان‌گونه که در ابتدای مطلب راهنمای خرید گوشی موبایل دی ۱۴۰۱ دیجیاتو گفتیم از قرار دادن آیفون‌ها خودداری کرده‌ایم، زیرا نوسان قیمتی آن‌ها بیش از پیش شده و وضعیت رجیستری سری آیفون ١۴ همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بررسی آیفون ١۴ پرو را می‌توانید در دیجیاتو بخوانید. در راهنمای خرید موبایل این ماه، خبری از گوشی‌های تاشوی سامسونگ نیز نیست. با وجود این‌که گلکسی زد فلیپ ۴ (بررسی دیجیاتو) و گلکسی زد فولد ۴ (بررسی دیجیاتو) در بازار موجود هستند، اما قیمت‌گذاری آن‌ها فعلا منطقی نیست.

شیائومی ۱۲T پرو مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایت؛ ٢٢۰۰۰۰۰۰ تومان

خاص‌ترین گوشی جدید راهنمای خرید موبایل این ماه دیجیاتو، شیائومی ۱۲T پرو (بررسی دیجیاتو) است. نسل گذشته این مدل یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های قاتل پرچمدار بود. حال شیائومی ۱۲T پرو آمده تا راه موفقیت‌آمیز نسل گذشته‌اش را با قدرت بیشتری ادامه دهد. هرچند قیمت آن طی ماه گذشته بیشتر از ٣ میلیون تومان افزایش یافته، اما هنوز ارزش خرید خوبی نسبت به رقبا دارد. این گوشی یکی از اولین موبایل‌ها با دوربین ٢۰۰ مگاپیکسلی محسوب می‌شود. بر اساس بررسی‌های دیجیاتو، کیفیت دوربین ٢۰۰ مگاپیکسلی شیائومی ۱۲T پرو به قدری خوب است که می‌توان آن را با پرچمداران شیائومی از جمله شیائومی ۱۲ پرو مقایسه کرد. با این وجود دوربین‌های فرعی این گوشی عملکردی در حد و اندازه پرچمداران را ندارند. نمایشگر ۶.۶٧ اینچی این گوشی تازه وارد از نوع امولد با نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی و قابلیت نمایش ۶٨ میلیارد رنگ است. این نمایشگر از استاندارد‌های +HDR۱۰ و دالبی ویژن هم پشتیبانی می‌کند.

قلب تپنده جدیدترین قاتل پرچمدار شیائومی، اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ است که آن را به قدرتمندترین گوشی فعلی بازار ایران تبدیل می‌کند. شیائومی در این گوشی از باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده که از فناوری شارژ فوق سریع ١٢۰ واتی هم پشتیبانی می‌کند. شیائومی چنین شارژری را در جعبه جدیدترین قاتل پرچمدار خود قرار داده است. فریم شیائومی ۱۲T پرو جنس پلاستیکی دارد و شاید اگر شیائومی از فریم فلزی در این گوشی استفاده می‌کرد، حس بهتری به کاربر القا می‌شد. از دیگر ویژگی‌های کلیدی شیائومی ۱۲T پرو می‌توان به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اپتیکال، اسپیکر استریو با تنظیم هارمن کاردن و اندروید ١٢ پیش‌فرض با وعده دریافت ٣ به‌روزرسانی اساسی اشاره کرد. در ادامه می‌توانید ویدیوی بررسی این گوشی را در دیجیاتو ببینید:

شیائومی ۱۲ پرو مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایت؛ ۲۶۰۰۰۰۰۰ تومان
شیائومی ۱۲ پرو (بررسی دیجیاتو) بهترین و جدیدترین گوشی پرچمدار شیائومی است. این گوشی در بدو ورود به بازار کشورمان، حدود ٣۵ میلیون تومان قیمت داشت. حال با روند نزولی که قیمت این دستگاه طی کرده، می‌توانید مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایتی آن را با ۲۶ میلیون تومان تهیه کنید. سوال اصلی این است که شیائومی ۱۲ پرو دقیقا چه مشخصه‌های مهمی دارد؟

شیائومی ۱۲ پرو به عنوان جدیدترین پرچمدار چینی‌ها، از نمایشگر AMOLED با اندازه ۶.٧١، رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، نرخ رفرش متغیر ۱۲۰ هرتزی و قابلیت نمایش بیش از یک میلیارد رنگ بهره می‌برد. مغز متفکر این گوشی مانند برادر کوچک‌ترش، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است. البته استفاده از این تراشه در کنار باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، عاقبت خوشی نداشته و شارژدهی باتری شیائومی ۱۲ پرو زیاد نیست. با وجود این‌که شیائومی ۱۲ پرو یک پرچمدار است، اما هیچ خبری از استاندارد IP برای این گوشی نیست.

دوربین اصلی سه‌گانه ۵۰+۵۰+۵۰مگاپیکسلی شیائومی ۱۲ پرو در رنج قیمتی خودش عملکرد رضایت‌بخشی را به نمایش می‌گذارد و می‌توان آن را یکی از بهترین‌ها در این رنج قیمتی دانست؛ البته انتظار استفاده از دوربین تله‌فوتوی پیشرفته‌تری را در این گوشی داشتیم. اسپیکر استریوی چهارگانه، حسگر تشخیص اثر انگشت اپتیکال، فناوری شارژ فوق‌سریع ١٢۰ واتی و بدنه شیشه فلزی هم باقی مشخصات این پرچمدار را تشکیل می‌دهند. برای تماشای بررسی شیائومی ۱۲ پرو می‌توانید ویدیوی زیر را از آپارات دیجیاتو دنبال کنید:

وان پلاس ۱۰ پرو مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایت؛ ۲٩۰۰۰۰۰۰ تومان
وان پلاس ۱۰ پرو بهترین پرچمدار فعلی این کمپانی محسوب می‌شود. این گوشی پرچمدار در بازار کشورمان یک دستگاه خاص محسوب می‌شود، اما هم‌اکنون چندین فروشگاه آن را به فروش می‌رسانند و مشکل چندان خاصی از نظر موجودی ندارد. وان پلاس ۱۰ پرو یکی دیگر از گوشی‌های پرچمداریست که از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برد.

نمایشگر پرچمدار وان پلاس از نوع Fluid AMOLED با فناوری LTPO۲ برای ارائه نرخ رفرش ١ تا ١٢٠ هرتزی و رزولوشن ۱۴۴۰ در ٣٢١۶ پیکسلی است که یکی از بهترین نمونه‌های دنیای موبایل نیز محسوب می‌شود. دوربین اصلی سه‌گانه وان پلاس ۱۰ پرو شامل دوربین عریض ۴٨ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین ٨ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم ۳.۳ برابری اپتیکال می‌شود که در کل این مجموعه دوربین عملکرد خوبی دارد.

وان پلاس ۱۰ پرو به اسپیکر استریو، استاندارد IP۶۸ برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، حسگر تشخیص اثر انگشت و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژدهی بالا هم مجهز است. نسخه جهانی این گوشی پرچمدار از فناوری شارژ فوق‌سریع ٨۰ وات پشتیبانی می‌کند.

گلکسی S۲۲ اولترا مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایت؛ ۴٣۰۰۰۰۰۰ تومان
گلکسی S۲۲ اولترا (بررسی دیجیاتو) بهترین گوشی پرچمدار اندرویدی فعلی است که در ایران می‌توانید خریداری کنید. این گوشی تقریبا هر انتظاری که از یک پرچمدار تمام عیار دارید را برآورده می‌کند. این گوشی در حقیقت ترکیبی از گوشی‌های سری گلکسی S با گلکسی نوت محسوب می‌شود. این گوشی پرچمدار از قلم S-Pen پشتیبانی می‌کند و برخلاف نسل قبلی، جایگاه مخصوصی برای قرارگیری این قلم در آن در نظر گرفته شده است. حتی طراحی گلکسی S۲۲ اولترا بی‌شباهت به گوشی‌های سری گلکسی نوت نیست.

برخلاف دیگر اعضای سری گلکسی اس ۲۲، بیشتر مدل‌های عرضه شده گلکسی اس ۲۲ اولترا در ایران مجهز به تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ هستند. مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایتی این گوشی نیز ارزش خرید بیشتری در مقایسه با سایر مدل‌ها دارد و خرید آن را توصیه می‌کنم. نمایشگر استفاده شده در این پرچمدار جدید سامسونگ برترین نمونه‌ای است که در بین گوشی‌های سامسونگ به چشم می‌خورد. وزن گلکسی اس ۲۲ اولترا حدود ۲۳۰ گرم است و استفاده درازمدت از آن کار ساده‌ای نخواهد بود.

دوربین اصلی چهارگانه با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی این گوشی بیشتر از لحاظ الگوریتم‌های پردازش تصویر پیشرفت داشته است. ویژگی‌هایی مانند قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابری و زوم دیجیتال ۱۰۰ برابری نیز در این سیستم دوربین فراهم شده‌اند. دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی گلکسی S۲۲ اولترا کیفیت رضایت‌بخشی دارد. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی گلکسی S۲۲ اولترا در رده پرچمداران شارژدهی خوبی دارد. این باتری از شارژر ۴۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند که البته باید آن را جداگانه خریداری کنید.

برچسب ها: گوشی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
سرعت اینترنت در ایران چطوره؟ title
با وجود گزارش جدید اسپیدتست در ماه مارس ۲۰۲۴ که حاکی از بهبود وضعیت سرعت اینترنت ایران است، جایگاه ایران در رده‌بندی کلی نسبت به دیگر کشور‌ها افت داشته است.
برگزیده
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.
سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی title
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازار‌های مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده است.