کد خبر: ۵۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت

انتخاب رنگی مناسب در طراحی کارت ویزیت مانند سایر دیگر محصولات چاپی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا هر رنگ معنی خاص خودش را داشته و حامل پیامی به مخاطب خود خواهدبود. پس بایستی قبل از انجام هرکاری، نوع کسب و کار و بازار هدفتان را مشخص کرده تا بتوانید برند خود را به بهترین شکل معرفی کنید.

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت سفید؛ رنگی برای همه کسب و کارها

رنگ سفید یکی از کاربردی‌ترین رنگ‌ها در صنعت چاپ به حساب می‌آید. چراکه برای بسیاری از کسب و کارها و تعداد زیادی از بازارهای هدف مناسب هستند. به همین دلیل این رنگ را از پاپ آپ نمایشگاهی گرفته تا کارت ویزیت و سایر سازه‌های نمایشگاهی خواهید دید. سفید در کارت ویزیت، سبب تمایز بین کسب و کار شما با سایرین شده و نمادی از خلوص و شروعی تازه خواهدبود. اما این رنگ نمی‌تواند برند شما را از سایرین متمایز کند مگر اینکه لوگو یا طرحی خاص را روی داشته باشد. بهتر است رنگ سفید را مانند بومی سفید درنظرگرفته که می‌توانید از هررنگی روی آن استفاده کنید.

کارت ویزیت سیاه؛ رنگی تاثیرگذار در ذهن مخاطب

بطور کلی رنگ مشکی رنگی جذاب و قدرتمند خواهد بود. این رنگ برای بسیاری از تبلیغات چاپی نظیر کارت ویزیت، چاپ ست اداری اختصاصی، چاپ بنر و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشکی رنگیست که ظرافت و قدرت کسب و کار شما را به مخاطب نشان می‌دهد. از نظر ترکیب رنگی هم باید گفت رنگ‌هایی مانند قرمز و طلایی بیشترین تاثیرگذاری را با مشکی خواهند داشت. اما درصورتی که کارت ویزیت با زمینه سیاه را درنظر دارید، باید گفت رنگی پر رمز و راز را انتخاب کرده‌اید.

کارت ویزیت قرمز؛ بهترین انتخاب برای کسب و کارهای مواد غذایی

روانشناسان رنگ قرمز را نمادی از شور و هیجان می‌دانند. رنگی که می‌تواند حواس فیزیکی را تحریک کند. استفاده از این رنگ کاربرد بسیاری در کسب و کارهای مربوط به مواد غذایی داشته می‌تواند اشتها فرد را تحریک کند. به همین خاطر اغلب رستوران‌ها و فست فودها از قرمز برای چاپ جعبه پیتزا، ساندویچ، سوخاری و... استفاده می‌کنند. نمونه بارز این نوع از تبلیغات، مک دونالد است.

کارت ویزیت آبی؛ انتخابی مناسب برای مشاورین حرفه‌ای، روانشناسی، حسابداران و مشاورین مالی است

این رنگ می‌تواند حس آرامش جسمی و ذهنی و همینطور اعتماد و اعتبار را به مخاطب القا کند. بسیاری از مدیران کسب و کار تمایل دارند، درکنار کارت ویزیت از چاپ پرچم تشریفاتی برای روی میزشان نیز استفاده کنند تا مهمان یا مخاطب‌شان را با حس اعتماد، تحت تاثیر قرار دهند.

کارت ویزیت فیروزه ای؛ نمادی از تفکر و برقراری ارتباط

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت

انتخاب رنگ فیروزه‌ای برای کارت ویزیت، نمادی از روشنی، تفکر و ارتباط خواهدبود. کارت ویزیت فیروزه‌ای بیشتر برای معلمین، افراد فعال در زمینه ارتباطات رسانه‌ای، صنایع فن آوری کامپیوتر و همینطور کلینیک‌های سلامتی بسیار مناسب هستند. این رنگ افکار مثبت و روحیه خوبی را منتقل می‌کند.

کارت ویزیت سبز؛ انتخابی مناسب برای ایجاد حس تعادل و امنیت

استفاده از کارت ویزیت سبز برای ایجاد حس تعادل، امنیت، ثروت و رشد بسیار کاربرد دارد. کارت ویزیت سبز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مددکاران اجتماعی و مشاورین خیریه خواهدبود. زیرا این رنگ با رساندن پیامی از طبیعت، سلامتی، شفا و همینطور حس دلسوزی و پرورش همراه بوده و بیشتر توسط ثروتمندان انتخاب شده برای تولید ثروت استفاده می‌کند.

کارت ویزیت نارنجی؛ برای ایجاد حس مثبت به کار می رود

رنگ نارنجی در ایجاد حس خوش بینانه و مثبت در ذهن مخاطب به شدت تاثیر دارد. این رنگ هم مانند رنگ قرمز می‌تواند احساسات را تحریک کرده و پیام ماجراجویانه‌ای را درذهن او به وجود بیاورد. با این اوصاف به آژانس‌های مسافرتی، هواپیمایی و کمپین‌های کوهنوردی توصیه می‌شود از این رنگ برای کارت ویزیت خود استفاده کنند. علاوه براین نارنجی رنگ خلاقیت و سرزندگی است که به تشویق مخاطب برای انجام کاری که به آن دعوت شده کمک می‌کند.

کارت ویزیت زرد؛ برای ایجاد حس شادی و تصمیم گیری آسان

برخلاف اینکه برخی معتقدند زرد رنگ نفرت است، روانشناسان از آن به عنوان رنگی برای افرادی که دارای هوش بالا بوده و ذهن مخاطب را برای تصمیم گیری آسان آماده کند. زرد بهترین انتخاب برای گروه‌های اجتماعی، معلمان و کمدین‌هاست. البته که بکار بردن رنگ زرد زیاد، سبب ایجاد حس اضطراب و استرس می‌شود. پس بایستی با دقت این رنگ را بکار ببرید.

کارت ویزیت بنفش؛ نمادی برای حس اتحاد روح و جسم

بنفش رنگ اتحاد بین روح و جسم است. این رنگ می‌تواند تخیلات و معنویات را القا کند و برای شاعران و هنرمندان بسیار مناسب خواهدبود. علاوه براین، حس تجمل و ثروت را به وجود می‌آورد که برای کارت ویزیت کسب و کارهایی که خدمات ویژه یا محصولاتی خاص را ارائه با کیفیت بالا ارائه می‌کنند، بسیار کاربرد دارد.

کارت ویزیت صورتی؛ نشان دهنده پرورش و مهربانی

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت

رنگ صورتی در کارت ویزیت، نمادی از مراقبت، پرورش و شفقت خواهدبود. این رنگ را بیشتر کسب و کارهایی استفاده می‌کنند که در زمینه کارهای زیبایی فعالیت دارند. زیرا زیبایی و لطافت خاصی را در ذهن مخاطب به وجود می‌آورد. بنابراین اگر نوع کسب و کارتان درباره زیبایی پوستی و آرایشی و بهداشتی است، صورتی را انتخاب کنید.

کارت ویزیت طلایی؛ نمادی از پیروزی و موفقیت

رنگ طلایی از فلز ارزشمند طلا گرفته شده و نماد کیفیت، تجمل و ثروت است. طلایی روی کارت ویزیت پیروزی و موفقیت را نشان می‌دهد. اما باید توجه داشت که این رنگ را برای کسب و کارهایی خاص باید درنظر بگیرید. حوزه‌هایی که محصول و خدماتی گران قیمت را ارائه می‌دهند. این رنگ حس غرور و از خود راضی بودن را القا کرده که پیشنهاد می‌شود در کنار رنگ سفید یا پس زمینه تیره بکار برده شود.

کارت ویزیت نقره ای؛ مناسب کسب و کارهای مدرن

روانشناسی رنگ و همینطور مجربین حوزه چاپ، استفاده از رنگ نقره‌ای را برای کسب و کارهای مدرن مناسب می‌دانند. این رنگ روی کارت ویزیت، می‌تواند حس مدرن بودن و به روز بودن را به مخاطب القا کند.

کلام پایانی

شاید در چندسال گذشته، انتخاب رنگ برای هر کسب و کاری براساس سلیقه شخصی افراد انتخاب می‌شد. ضمن اینکه اصلا توجهی به روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت نشده و تاثیر آن بر ذهن مخاطب نیز نادیده گرفته می‌شد. به همین خاطر این موضوع را برای این مقاله انتخاب کرده تا متناسب با حوزه کاری‌تان بتوانید، رنگی مناسب برای ابزارهای تبلیغاتی خود انتخاب کنید.

 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تعداد دانش آموزان اتباع در تهران چند نفر است؟ تعداد دانش آموزان اتباع در تهران چند نفر است؟
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تعداد معلمان شاغل در مدارس دولتی و غیردولتی شهر تهران ۹۰ هزار نفر است گفت: امسال شرایط نیروی انسانی خیلی خوبی را داریم.
از خواص علمی پسته اطلاع دارید؟ از خواص علمی پسته اطلاع دارید؟
پسته سرشار از انواع مواد مغذی است. از جمله خواص پسته می‌توان به کاهش وزن، سلامت روده، کنترل قند خون و سلامت قلب اشاره کرد. همچنین پسته یک ماده اولیه خیلی پرکاربرد است که در پخت بسیاری از غذا‌ها کاربرد دارد. در این مطلب از دپارتمان تغذیه کلینیک سلامتی با ۹ مورد از خواص پسته برای سلامتی آشنا خواهید شد.
watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد
شرکت اپل در کنفرانس WWDC۲۴ از سیستم عامل جدید ساعت‌های هوشمندش یعنی واچ او اس ۱۱ رونمایی کرد و حالا خیلی از کاربر‌ها می‌تونن نسخه بتای اونو روی اپل واچ‌شون امتحان کنن.
مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی، مراحل و هزینه آن مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی، مراحل و هزینه آن
در گذشته گواهینامه‌های رانندگی ۵ سال اعتبار داشتند، ولی چند سالی است که اعتبار آنها ۱۰ساله شده است. در صورت اتمام اعتبار گواهینامه رانندگی باید برای تمدید آن اقدام کنید. زیرا گواهینامه تاریخ‌گذشته مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم) صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم)
یکی از معروف‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما آویزان شدن هارولد لوید از ساعت بالای برج است.
حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم) حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم)
فیلمی از یک قصاب زن ایرانی در فضای مجازی منتشر شد که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و با توجه به این که تعداد قلیلی از بانوان علاقه به کارکردن در این حوزه دارند او به عنوان اولین قصاب زن ایرانی در فضای مجازی معروف شد.
تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان
پس از اولین نشست رئیس‌جمهور با خبرنگاران رسانه‌های آنلاین تیتر‌های مختلفی را منتشر کردند.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد