کد خبر: ۵۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸

watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد

شرکت اپل در کنفرانس WWDC۲۴ از سیستم عامل جدید ساعت‌های هوشمندش یعنی واچ او اس ۱۱ رونمایی کرد و حالا خیلی از کاربر‌ها می‌تونن نسخه بتای اونو روی اپل واچ‌شون امتحان کنن.
watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد

مخاطب ۲۴- شرکت اپل در کنفرانس WWDC۲۴ از سیستم عامل جدید ساعت‌های هوشمندش یعنی واچ او اس ۱۱ رونمایی کرد و حالا خیلی از کاربر‌ها می‌تونن نسخه بتای اونو روی اپل واچ‌شون امتحان کنن. این سیستم عامل جدید که احتمالاً اوایل پاییز به همراه گوشی‌های آیفون و ساعت‌های هوشمند جدید اپل عرضه میشه، بهبود‌های جالبی نسبت به نسل قبلیش داشته. نسخه جدید اپلیکیشن Vitals، بازطراحی بخش‌های سنجش سلامت مثل سنجش فشار خون و کیفیت خواب و ارائه الگوریتم جدیدی به اسم Training Load فقط بخشی از این بهبودهاست که در ادامه در موردشون صحبت می‌کنیم. در کنار همه این قابلیت‌ها باید استفاده از هوش مصنوعی جدید رو هم اضافه کنیم که طرفدارای زیادی داره. پس بریم و با جزئیات بیشتری به بررسی تمام قابلیت‌های watchOS ۱۱ بپردازیم.


چه قابلیت‌های جدیدی به watchOS ۱۱ اضافه شده؟


واچ او اس ۱۱ نسبت به نسل قبلی تمرکز بیشتری روی اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های سنجش سلامت و تناسب اندام داره. همچنین برنامه‌هایی مثل مترجم و Live Activities بهش اضافه شده که در نسل قبلی به این شکل وجود نداشت. تموم قابلیت‌های watchOS ۱۱ رو در زیر معرفی کردیم.

 

اپلیکییشن جدید Vitals

یکی از اولین تغییرات watchOS ۱۱ که خیلی هم جذابه، توسعه اپلیکیشن جدید Vitals هست. این برنامه با استفاده از حسگر‌هایی که روی ساعت هوشمند وجود داره، اطلاعات جامع و دقیقی درباره وضعیت سلامتی شما جمع‌آوری می‌کنه. این اطلاعات شامل ضربان قلب، تنفس، دمای مچ دست، مدت زمان خواب و اکسیژن خون میشه و با تجزیه و تحلیل این اطلاعات، اپل واچ دید وسیعی درباره سلامتی شما بدست میاره.
در صورتی که معیار‌های سلامتی شما با الگو‌های استاندارد متناقض باشه، اپلیکیشن Vitals هشدار‌هایی روی ساعت یا گوشی آیفون بهتون نشون میده. مثلاً در صورتی که فشارتون خیلی بیاد پایین یا ضربان قلبتون نامنظم بزنه، روی صفحه نمایش ساعت نوتیفیکیشنی نمایش داده میشه که از وضعیت مطلع بشید و اقدام کنید. البته شرکت اپل گفته به ساعتش به چشم یه وسیله پزشکی نگاه نکنید، ولی می‌تونید در خیلی از مواقع به اطلاعاتی که میده اعتماد کنید.


قابلیت‌های اپلیکیشن Vitals

نمایش ضربان قلب: این اپلیکیشن وضعیت ضربان قلب شما رو به صورت لحظه‌ای نشون میده و نمودار‌های آماری برای سابقه ضربان قلب در طول روز، هفته، ماه و سال تولید می‌کنه.
تجزیه و تحلیل ضربان قلب: Vitals با استفاده از حسگر‌های ساعت، ضربان قلب شما رو دریافت کرده و تجزیه و تحلیل می‌کنه تا اختلال‌ها رو در سریع‌ترین زمان ممکن تشخیص بده.
تجزیه و تحلیل خواب: این برنامه میتونه مراحل خواب شما (خواب سبک، عمیق و REM) رو تشخیص بده و بهتون بگه که شب گذشته کیفیت خوابتون چطور بوده.
ردیابی تناسب اندام: می‌تونید از Vitals برای رسیدن به تناسب اندام استفاده کنید. مثلاً این برنامه می‌تونه در حین پیاده‌روی یا دوچرخه سواری، وضعیت کالری‌سوزی بدن‌تون رو بررسی کنه.
تجزیه و تحلیل SpO۲: با این اپلیکیشن می‌تونید سطح اکسیژن خون یا همون SpO۲ رو مشاهده کنید و ببینید چطور تغییر می‌کنه.
گزارش‌های سلامتی: Vitals می‌تونه به طور دوره‌ای، گزارش‌هایی از وضعیت سلامتی شما بهتون ارائه بده.

الگوریتم Training Load

چقدر و با چه شدتی ورزش کنم؟ چند ساعت ورزش در روز کافیه؟ چقدر کالری بسوزونم؟ الگوریتم جدید اپل با نام Training Load به تموم این سوال‌ها پاسخ میده. این الگوریتم با توجه به سن، وزن، قد و اطلاعات جسمی و میزان مصرف مواد غذایی، شدت به خصوصی برای تمرینات ورزشی بهتون پیشنهاد میده.

در واقع این الگوریتم که توی اپلیکیشن Vitals ساعت اپل وجود داره، مثل یه مربی عمل می‌کنه، میزان کالری‌سوزی بدن شما در طول شبانه‌روز رو نگاه می‌کنه، میزان تحرکتون رو بررسی می‌کنه و بهتون میگه که آیا شدت تمریناتی که اون روز انجام دادید، کم یا زیاد یا مناسب بوده. الگوریتم Training Load از دو پارامتر Active Energy (میزان انرژی سوزنده شده در طول تمرین با واحد کالری) و Recovery (میزان استراحتی که بعد از تمرین داشتید با واحد ساعت) استفاده می‌کنه تا شدت تمرینات رو ارزیابی کنه.

برنامه جدید Apple Fitness+

بالاخره اون روز فرا رسید که شرکت اپل یه بار برای همیشه به کاربرهاش اجازه بده حلقه فعالیت‌هاشونو در watchOS ۱۱ سفارشی کنن. اما این یعنی چی؟ یعنی اگه از برنامه Fitness+ برای ورزش کردن استفاده می‌کنید و ساعت هوشمندتون داره هر روز وضعیت ورزش کردن شما رو رصد می‌کنه، حالا می‌تونید یه روز‌هایی رو به عنوان روز‌های استراحت یا مصدومیت یا اصلاً روز تعطیل به ساعت معرفی کنید و بگید که آقا من این روز‌ها به این دلیل نمی‌خوام ورزش کنم! 
با این کار، برنامه‌ریزی‌های تمرینی شما بهم نمی‌ریزه و اپلیکیشن هم متوجه میشه که داده‌های اون روز استراحت رو به روز‌های عادی شما اضافه نکنه. علاوه بر این، اپلیکیشن اپل فیتنس پلاس در سیستم عامل watchOS ۱۱ بازطراحی شده و یه فضای شخصی‌سازی به شما میده که می‌تونید اطلاعات ورزشیتونو از طریق قابلیت Summary با دوستانتون به اشتراک بذارید و با هم رقابت داشته باشید.

بروزرسانی‌های Smart Stack و Photos Face

در واچ او اس ۱۱ اپلیکیشن Smart Stack بروز رسانی شده و ویجت‌های جدیدی مثل ویجت مسافت طی شده، عکس‌ها و Shazam بهش اضافه شده. این اپلیکیشن همچنین می‌تونه ویجت‌ها رو با توجه به زمان، مکان، روال‌های روزانه یا نیاز‌های شما پیشنهاد بده.
علاوه بر این، watchOS ۱۱ یه واچ فیس جدید اضافه کرده که با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، توصیه‌هایی بر اساس زیبایی‌شناسی و ترکیب‌بندی برای انتخاب ویجت‌ها، چیدمانشون و حتی انتخاب اندازه فونت و رنگ ساعت هوشمند بهتون ارائه میده که اینم قابلیت جالبیه.

قابلیت Check In

یکی دیگه از قابلیت‌های watchOS ۱۱، ویژگی Check In هست. این قابلیت به شما امکان میده زمانی که به طور امن به مقصدتون رسیدید، به مخاطبتون (مثلاً همسر یا پدر و مادر) اطلاع داده بشه. این ویژگی قبلاً در iOS ۱۷ وجود داشت و حالا به عنوان بخشی از اپلیکیشن Workout و Messages در watchOS ۱۱ هم قرار داده شده.
اپلیکیشن Translate
این اولین باره که یه اپلیکیشن ترجمه اختصاصی، توسط اپل به اپل واچ راه پیدا کرده. اپلیکیشن Translate حالا دیگه بدون نیاز به آیفون میتونه کار‌های مربوط به ترجمه رو براتون انجام بده. گفته شده که اپلیکیشن Translate در watchOS ۱۱ از ۲۰ زبان دنیا پشتیبانی می‌کنه و هنوز جزئیاتش منتشر نشده که آیا می‌تونه متن‌های مختلف رو به فارسی ترجمه کنه یا نه. این اپلیکیشن علاوه بر ترجمه متنی، به کاربر‌ها اجازه ترجمه گفتاری رو هم میده.


قابلیت‌های جدید بارداری

یکی دیگر از قابلیت‌های watchOS ۱۱ اینه که به خانم‌ها تو فرایند بارداری کمک می‌کنه. قابلیت‌های جدیدی به برنامه‌های سلامت اپل واچ اضافه شده که خانم‌های باردار می‌تونن با وارد کردن ماه بارداری، هشدار‌ها و اطلاعاتی درباره خطرات و نکاتی که باید رعایت کنن روی اپل واچ ببینن.
این قابلیت جدید، وضعیت حاملگی خانم‌ها رو ثبت می‌کنه و علائمی که ممکنه در ماه‌های مختلف باهاش مواجه بشن رو به شکل نمودار و آمار‌های متنی نشون میده. نکته جالب اینه که اپل واچ، وضعیت راه رفتن و تحرک خانم‌ها d باردار در ماه‌های مختلف رو هم بررسی می‌کنه و در صورت نیاز بهشون هشدار میده.

آپدیت نقشه اپل

Apple Maps هم در آپدیت جدید واچ او اس تغییرات زیادی داشته و دیگه نیازی نیست برای بیرون رفتن و قدم زدن توی شهر‌های جدید، حتماً گوشی همراهتون باشه. حالا با تغییرات جدید، می‌تونید از نقشه‌های آفلاین اپل که روی ساعت هوشمندش وجود داره استفاده کنید. بعضی از قابلیت‌های جذاب نقشه اپل شامل موارد زیر میشه:‌

ارائه نقشه آفلاین: می‌تونید نقشه شهر یا منطقه‌ای که در اون هستید رو دانلود کنید و بدون نیاز به اینترنت ازش روی ساعتتون استفاده کنید.
ارائه مسیر‌های پیشنهادی: می‌تونید مسیر‌های پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری‌تون رو ذخیره کنید و برای دوستانتون بفرستید.
نقشه‌خوان صوتی و تصویری: اگه راهتون رو گم کردید، می‌تونید نقشه‌خوان Apple Maps رو فعال کنید تا به صورت صوتی یا تصویری راهنماییتون کنه.
نمایش نقشه‌های سه‌بعدی: می‌تونید ساختمون‌ها و خیابون‌های بعضی از شهر‌ها رو به صورت سه‌بعدی روی ساعتتون مشاهده کنید.

پشتیبانی از پیام رسانی RCS

سال گذشته اپل اعلام کرد که پشتیبانی از حالت پیام‌رسانی RCS به طور رسمی در سال ۲۰۲۴ در دسترس قرار می‌گیره. خوشبختانه توی کنفرانس WWDC۲۴ به این وعده عمل کرد و حالا شما می‌تونید با استفاده از گوشی یا اپل واچ، ارتباط بهتری با گوشی‌ها و ساعت‌های اندرویدی داشته باشید. به لطف این قابلیت، خیلی از استیکرها، ایموجی‌ها و شکلک‌هایی که روی مسنجر اپل واچ دیده میشه رو می‌تونید به همون شکل، برای کسایی که گوشی اندروید دارن بفرستید.

کدام اپل واچ‌ها watchOS ۱۱ رو دریافت می‌کنند؟

در زیر فهرست ساعت‌هایی که سیستم عامل watchOS ۱۱ رو دریافت می‌کنن اومده:

Apple Watch SE (نسل دوم)
Apple Watch Series ۶
Apple Watch Series ۷
Apple Watch Series ۸
Apple Watch Series ۹
Apple Watch Ultra
Apple Watch Ultra ۲
طبق گفته اپل، تمام ساعت‌هایی که به پردازنده S۶ و بالاتر مجهز هستن، امکان دریافت این آپدیت رو دارن.


تاریخ عرضه WatchOS ۱۱ چه زمانی است؟

هنوز تاریخ رسمی عرضه watchOS ۱۱ اعلام نشده، اما اگه به روال همیشگی اپل اعتماد کنیم باید بگیم که این سیستم عامل همزمان با عرضه آیفون ۱۵ تو پاییز ۱۴۰۳ عرضه میشه. اپل اکثراً این کار رو در ماه سپتامبر یا اکتبر هر سال انجام میده که به وقت ایران حدود شهریور و مهر ماه میشه.


جمع بندی

شرکت اپل امکانات جدید و به روزی در watchOS ۱۱ قرار داده که در مقایسه با نسل قبلی، قدمی رو به جلو محسوب میشه. توسعه اپلیکیشن‌های جدید Vitals (برای سنجش سلامتی)، الگوریتم مخصوص شدت تمرینات ورزشی (Training Load)، بازطراحی Fitness+ و بهبود نرم‌افزار‌های نقشه و واچ فیس‌ها، بخشی از آپدیت‌های مهم واچ او اس ۱۱ محسوب میشن که همه ما منتظرشونیم. با این حال باید صبر کنیم و ببینیم که کی عرضه میشن و عملکردشون روی ساعت چطوریه. آیا شما هم از اپل واچ استفاده می‌کنین؟ نظر شما در مورد این آپدیت‌های جدید چیه؟

برچسب ها: اپل
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تعداد دانش آموزان اتباع در تهران چند نفر است؟ تعداد دانش آموزان اتباع در تهران چند نفر است؟
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تعداد معلمان شاغل در مدارس دولتی و غیردولتی شهر تهران ۹۰ هزار نفر است گفت: امسال شرایط نیروی انسانی خیلی خوبی را داریم.
از خواص علمی پسته اطلاع دارید؟ از خواص علمی پسته اطلاع دارید؟
پسته سرشار از انواع مواد مغذی است. از جمله خواص پسته می‌توان به کاهش وزن، سلامت روده، کنترل قند خون و سلامت قلب اشاره کرد. همچنین پسته یک ماده اولیه خیلی پرکاربرد است که در پخت بسیاری از غذا‌ها کاربرد دارد. در این مطلب از دپارتمان تغذیه کلینیک سلامتی با ۹ مورد از خواص پسته برای سلامتی آشنا خواهید شد.
watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد
شرکت اپل در کنفرانس WWDC۲۴ از سیستم عامل جدید ساعت‌های هوشمندش یعنی واچ او اس ۱۱ رونمایی کرد و حالا خیلی از کاربر‌ها می‌تونن نسخه بتای اونو روی اپل واچ‌شون امتحان کنن.
مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی، مراحل و هزینه آن مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی، مراحل و هزینه آن
در گذشته گواهینامه‌های رانندگی ۵ سال اعتبار داشتند، ولی چند سالی است که اعتبار آنها ۱۰ساله شده است. در صورت اتمام اعتبار گواهینامه رانندگی باید برای تمدید آن اقدام کنید. زیرا گواهینامه تاریخ‌گذشته مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم) صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم)
یکی از معروف‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما آویزان شدن هارولد لوید از ساعت بالای برج است.
حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم) حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم)
فیلمی از یک قصاب زن ایرانی در فضای مجازی منتشر شد که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و با توجه به این که تعداد قلیلی از بانوان علاقه به کارکردن در این حوزه دارند او به عنوان اولین قصاب زن ایرانی در فضای مجازی معروف شد.
تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان
پس از اولین نشست رئیس‌جمهور با خبرنگاران رسانه‌های آنلاین تیتر‌های مختلفی را منتشر کردند.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد