کد خبر: ۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
معرفی کامل فیلم‌های جشنواره فیلم فجر
در دوره چهلم جشنواره فیلم فجر ۲۲ فیلم از طرف هیأت انتخاب برگزیده شده و در بخش‌های سودای سیمرغ نمایش داده می‌شوند.

به گزارش سرویس فرهنگی مخاطب ۲۴ به نقل از عصر ایران، در این بخش به معرفی فیلم شب طلائی می‌پردازیم:

 

فیلم شب طلائی


شب طلایی
کارگردان: یوسف حاتمی کیا
بازیگران: حسن معجونی، مریم سعادت، یکتا ناصر، بهناز جعفری، مسعود کرامتی، سوگل خلیق، علی باقری و سینا رازانی

فیلم سینمایی شب طلایی به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا ماجرای خانواده‌ای است که برای برپایی جشن تولد مادربزرگ‌شان دور هم جمع شده‌اند، اما با گم شدن شمش طلای یکی از اعضای خانواده، همه‌چیز به‌هم می‌ریزد. همچنین طبق گزارش‌ها و تصاویر به‌دست رسیده داستان شب طلایی در دوران شیوع کرونا جریان دارد. شب طلایی در ابتدا شمش طلا نام داشت که سپس نامش تغییر کرد.

سرمایه‌گذاران فیلم شب طلایی امیرحسین اسدبیگی و مجموعه هوگویک هستند. تدوین آن برعهده‌ی عماد خدابخش و فیلم‌برداری‌اش برعهده محمد رسولی بوده است. یوسف حاتمی‌کیا به‌عنوان کارگردان شب طلایی پیش از این فیلم ملاقات شیشه‌ای و مستند‌های بازگشت و چشم جنگ را ساخته است. ابراهیم حاتمی کیا به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم یکی از با سابقه‌ترین کارگردان‌های جشنواره فجر است که تاکنون چندین فیلم در جشنواره داشته و چندین سیمرغ نیز برده است.

پسر ابراهیم حاتمی‌کیا، برخلاف پدر سراغ داستانی شهری با تیم بازیگرانی کنجکاوی‌برانگیز رفته است. البته شب طلایی حاتمی‌کیا را باید فیلم یک آقازاده هم دانست. این آقازاده بودن زمانی پُررنگ می‌شود که نام حاتمی‌کیا به عنوان تهیه‌کننده در تیتراژ اولین فیلم پسرش به چشم می‌خورد. باید دید آیا فیلم آقازاده حاتمی‌کیا هم مانند فیلم‌های اخیر پدر از منظر اصول‌گرایی گریزی به سیاست می‌زند یا سعی می‌کند داستانش را بی‌حاشیه تعریف کند. به هرحال آقازادگی عوارضی دارد که ممکن است تاثیرش را بر روی کیفیت نهایی یک فیلم سینمایی نشان دهد.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.