کد خبر: ۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
اعضای شورای اسلامی شهر تهران، کلیات لایحه افزایش عوارض طرح ترافیک برای سال آینده تصویب شد.

به گزارش سرویس اقتصادی مخاطب ۲۴ به نقل از اقتصاد آنلاین، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان چهل و سومین جلسه شورا، بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا را در دستور کار قرار دادند. مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این خصوص گفت: در سال‌هایی که طرح اجرا شده تدریجا مشکلات و ضعف‌هایی که داشته برطرف شده و در حال حاضر وضعیت بهتری پیدا کرده است.

 

طرح ترافیک گران شد



وی افزود: در این لایحه برای جلوگیری از سردرگمی شهروندان، ساختار کلی طرح حفظ شد و فقط قیمت پایه‌ای حداکثر به میزان ۳۰ درصد افزایش داشته است.

شفیعی با بیان اینکه برای محدوده طرح ترافیک ۱۰۳ هزار تردد مجاز براساس مصوبه شورای ترافیک تهران وجود دارد، گفت: از این تعداد ۵۳ هزار مجوز برای افراد دارای سهمیه‌های خاص در نظر گرفته شده و ۵۰ هزار مجوز نیز به صورت روزانه اخذ می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: محاسبه نحوه عوارض به این شکل است که قیمت پایه‌ای وجود دارد که در سال جاری ۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شده و برای سال آینده با ۳۰ درصد افزایش ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

به گفته وی، ضرایبی که در این قیمت پایه ضرب می‌شوند همچون ضریب مکانی، ضریب زمانی در اوج و غیراوج ساعات تردد، ضریب آلایندگی برای سال آینده هیچ تغییری نداشتند.

شفیعی عنوان کرد: ۴۰ درصد از درآمد این حوزه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، ۴۰ درصد برای اجرای طرح‌های حمل و نقل و ترافیکی و ۲۰ درصد برای شبکه مترو در نظر گرفته شده است.

عضوشورای تهران درباره سهمیه اقشار خاص، اظهار داشت: برای جانبازان بالای ۲۵ درصد صفر و برای معلولین، بیماران خاص و خبرنگاران تخفیف ۹۰ درصد، برای خودرو‌های آژانس قبلا براساس اخذ سند سفر و عدم اخذ سند سفر ضرایب متفاوت بود که برای سال آینده این موضوع یکپارچه دیده شده و ضریب چهاردهم در نظر گرفته شده است.

شفیعی ادامه داد: برای خودرو‌های سواری با پلاک «ع»، سرویس مدارس، خودرو‌های آموزشگاه‌های رانندگی ضریب یه دهم، در نظر گرفته شده و برای اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های پلاک «ع» ضریب صفر در نظر گرفته شده و در تسهیلات ویژه ساکنین درون محدوده طرح و ترافیک تغییری اعمال نشده است.

وی افزود: برای ساکنان محدوده طرح ترافیک، یکبار خروج قبل از ساعت ۸:۳۰ در مواقع عادی و ۹ صبح با توجه به شرایط کرونا رایگان خواهد بود و بعد از ساعت ۱۴:۳۰ در شرایط کرونا و ساعت ۱۶ در شرایط عادی، یکبار ورود رایگان خواهد بود.

شفیعی درباره درآمد این حوزه گفت: به طور کلی بین ۶۵ تا ۶۶ درصد درآمد‌ها وصول شده و ۳۴ تا ۳۵ درصد درآمد نیز منوط به شرایطی می‌شود که شخص نیاز به تعویض پلاک و خدمات خاصی باشد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، پس از بررسی لایحه یادشده را با ۱۹ رای تصویب کردند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس: مورد غضب مافیای خودرو هستم title
یک نماینده مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فورتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقا امنیت آنان در برابر سوء رفتار گفت: متأسفانه آنچه ما می‌بینیم این است که پشت پرده این قانون سند ۲۰۳۰ است، علیرغم درخواست مکرر ما برای رفع نواقص اما این نواقص رفع نشده است.
بازیگر قدیمی به کما رفت title
علی‌اکبر طوفان‌پناه بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون به کما رفت.
فیلیمو سریال «حشاشین» را حذف کرد title
پلتفرم «فیلیمو» با گذشت دو روز از ابلاغیه شورای مجوز ساترا مبنی بر ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» به پخش این سریال ادامه می‌داد که سر انجام شامگاه ۱۰ اردیبهشت پخش این سریال را متوقف و از خروجی خود حذف کرد.
کشف میلیارد‌ها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول title
بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص شد که حادثه مذکور در بولوار امامیه منطقه قاسم‌آباد رخ داده است.
مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است title
رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه بروز علایم مسمومیت با الکل‌های حاوی متانول زمانبر است، گفت: مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است.
داریوش کاردان: تلویزیون نمی‌بینم، رادیو هم گوش نمی‌دهم title
داریوش کاردان: به همین منظور هم از سال‌ها پیش و به طور ضمنی چندین بار اخطار دادم که این فاصله بین یک طنز فاخر با سطح سلیقه مردم در حال افزایش است و طنز ما روزی به جایی خواهد رسید که اول کوچه بازاری و بعد هم مبتذل شود. من اصلا این فضا را بلد نیستم، نه این که بگویم بد است، شاید هم این طنز‌ها لازم باشد، اما من بلد نیستم. اگر هم بلد باشم حاضر نیستم وارد این فضا شوم
حضور بیش از ۴۰ میلیون نفر ایرانی در اینستا! title
گزارش‌های غیررسمی می‌گویند بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر اینستاگرام هستند و این شبکه، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.