کد خبر: ۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
مهدی کشاورز با بیان این که دبیر شورایعالی مناطق آزاد در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شخصیت شناخته شده ای در سطح کشور هستند این امر مهم را آغاز تحول و حرکت رو به جلو مناطق آزاد عنوان کرد

مخاطب ۲۴- به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست صمیمانه مشاور رئیس جمهور با فعالان فرهنگی جزیره که روز سه شنبه ۱۵ آذر در سالن رازی مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد، رویکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور را گامی مهم و ارزشمند در راستای تحول آفرینی و پیشرفت مناطق آزاد عنوان کرد.

آغاز گام های تحولی در مناطق آزاد کشور با حضور حجت اله عبدالملکی
کشاورز در ادامه سخنان خود در جمع فعالان فرهنگی جزیره کیش حل برخی از کمبودها، مشکلات و نواقص موجود را نیازمند زمان، و اقدامات جهادی با برنامه ریزی متناسب با بوم این منطقه برشمرد و گفت: باید یک اجرای جهادی، موثر، عالمانه، مدبرانه و بدون منت انجام شود.
وی در رابطه با تدوین بودجه سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: بودجه تدوین شده برای سازمان‌های دیگر نیست به عنوان مثال آموزش و پرورش باید بودجه سالانه خود را از وزارت آموزش و پرورش دریافت کند
به گفته کشاورز قالب حداقل ده درصد درآمد محقق شده بودجه تدوین شده برای دو حوزه فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد کیش پیش بینی شده است و کمک‌هایی هم برای مجموعه‌های دیگر در نظر گرفته می‌شود.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که بودجه مستقلی برای این منطقه مصوب نمی‌کنند، ولی باید اقدامات موثری در راستای تقویت حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و ... انجام شود.
مهدی کشاورز در ادامه تصریح کرد: حوزه آموزش و پرورش در شش ماهه اول سال ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است این رقم معادل کل بودجه آموزش و پرورش استان هرمزگان است.
کشاورز خاطر نشان کرد: امسال برای تعداد ۴۰ نفر از فرهنگیان خانم و آقا که مجرد بودند یک جا نمایی داشتیم و تعداد ۸ واحد مسکونی نیز تامین کردیم، ولی هم اکنون برای بیش از ۲۰۰ فرهنگی با کمبود مسکن مواجه هستیم و ردیف بودجه برای این کار نداریم.
وی افزود: برای مسکن ملی کد مورد نظر باز شده تا کیشوندان نسبت به ثبت نام اقدام کنند و در مسکن ملی هم کمک خواهیم کرد.
کشاورز گفت: آئین کلنگ زنی مسکن ملی ۳۰۰۰ واحدی در آینده نزدیک آغاز می‌شود و ظرف دو سال زمان ساخت آن به طول می‌انجامد.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
با ۴ میلیارد تومان در این مناطق تهران خانه بخرید title
اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما ۴ میلیارد تومان است، این گزارش را از دست ندهید.
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
بالاخره هر روز قهوه بخوریم یا نه؟ title
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید و به این فکر می‌کنید که این عادت چه بلایی سر بدن شما می‌آورد، به خواندن ادامه دهید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر بدانید.
آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ title
هر یک از ما برای خواب به شکل و مدل خاص خود عادت داریم. آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ آیا دلایل علمی در این زمینه وجود دارد؟
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.