کد خبر: ۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۸
آخرین نمودار مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را ببینید، در جام شگفتی‌ها آلمان و بلژیک نتوانستند از مرحله گروهی صعود کنند

مخاطب ۲۴- آخرین نمودار مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را ببینید، در جام شگفتی‌ها آلمان و بلژیک نتوانستند از مرحله گروهی جام جهانی قطر  صعود کنند و در دور مقدماتی جام جهانی حذف شدند.

آخرین نمودار جام جهانی قطر ۲۰۲۲

آلمانی‌ها تصور می‌کردند قرار است  با صعود به عنوان تیم دوم گروه E  جام جهانی قطر و رویارویی با مراکش به عنوان تیم اول گروه F  جام جهانی ۲۰۲۲ به پایان برسانند و به حریفان خود بابت این قرعه ساده کنایه بزنند اما هیچ‌چیز آنطور که آلمان میخواست پیش نرفت و ژاپن در این گروه اسپانیا را شکست داد،  تا ساعاتی بعد از بلژیک، یک مدعی قهرمانی دیگر هم کنار برود.

 

جام جهانی ۲۰۲۲ که با شگفتی شکست آلمان و آرژانتین آغاز شد و باخت فرانسه را در خود داشت، همچنان نتایج تعجب‌برانگیزی را در خود دارد؛ نتایجی که یکی از غیرقابل پیش‌بینی‌ترین نمودارهای مسابقات فوتبال جام جهانی ممکن را پدید آورده است.

 

برزیل و پرتغال صعود خود را قطعی کرده‌اند. حالا تیم ملی فوتبال برزیل امیدوار است با صدرنشینی به استقبال تیمی نظیر غنا، اروگوئه یا کره‌جنوبی برود و سپس به انتظار تیم پیروز کرواسی و ژاپن بنشیند.

از آن سو اما پرتغال در صورت صدرنشینی، کار دشواری خواهد داشت و در صورت پیروزی در مرحله بعد و  در دیدار یک چهارم، باید به مصاف برنده اسپانیا و مراکش برود.

از آن طرف تا اینجای کار آسیا نیز دو نماینده در یک هشتم نهایی دارد، ژاپن و استرالیا؛ نمایندگانی که جاه‌طلبی خود را در مقابل کرواسی و آرژانتین دنبال می‌کنند و امیدوارند پرچم قاره را همچنان بالا نگه دارند.

شگفتی بعدی رقم خورد!

در عین ناباوری در گروه H و باوجود پیروزی اروگوئه، این کره‌جنوبی بود که راهی مرحله بعدی شد. این اولین صعود کره‌جنوبی به مرحله حذفی در ۱۲ سال اخیر است که به رهبری سون هیونگ مین رقم می‌خورد و حالا کره در انتظار برزیل خواهد بود تا جاه‌طلبی خود را پس از پیروزی مقابل پرتغال، برابر یک مدعی دیگر نشان دهد.

شب پایانی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با صعود کره جنوبی آغاز شد تا پس از استرالیا و ژاپن، هر سه تیم منطقه شرق آسیا به مرحله حذفی راه یافته باشند و جور ۳ تیم حذف شده از غرب آسیا را بکشند.

 

برنامه بازیهای مرحله حذفی جام جهانی قطر

 

بازیهای مرحله حذفی از فردا و با دیدار هلند - آمریکا آغاز خواهند شد و دیدار آرژانتین - استرالیا هم از ساعت ۲۲:۳۰ برگزار می‌شود.

پس فردا هم سنگال و لهستان به دنبال شگفتی‌سازی مقابل دو مدعی قهرمانی، انگلیس و فرانسه خواهند بود.

روز دوشنبه ژاپن با کرواسی دیدار می‌کند و سه شنبه، اسپانیا به مصاف مراکش خواهد رفت.

برنامه بازیهای مرحله حذفی جام جهانی قطر

تیم‌هایی که به عنوان سرگروه صعود کردند: هلند، انگلیس، آرژانتین، فرانسه، مراکش، ژاپن، پرتغال و برزیل 

تیم‌هایی که به عنوان تیم دوم صعود کردند: سنگال، آمریکا، لهستان، استرالیا، کرواسی، اسپانیا و کره‌جنوبی، سوئیس

این برای اولین بار در تاریخ است که سه تیم آسیایی همزمان به مرحله حذفی صعود می‌کنند که البته ایران و عربستان هم شانس صعود داشتند اما یک گل زده نشده در هفته پایانی باعث شد تا مسیر صعود را طی نکنند.

نتایج نهایی بازیهای مرحله گروهی جام جهانی قطر

 

هلند 3 - آمریکا 1، پرواز با دامفرایز

هلند در یک بازی تماشایی و پرموقعیت موفق شد با سه گل آمریکا را شکست داده و در انتظار برنده بازی استرالیا - آرژانتین باشد.

 

آرژانتین 2 - استرالیا 1: آلبی سلسته به استقبال لاله‌ها رفت

دومین دیدار دور یک هشتم نهایی جام جهانی‌‌ قطر بین دو تیم آرژانتین و استرالیا برگزار شد که در پایان پسران اسکالونی توانستند با نتیجه دو بر یک به برتری برسند.

 

فرانسه 3- لهستان 1، یک نفر غیرقابل مهار بود

امباپه با دو گل و یک پاس گل کار لهستان را یکسره کرد و خروس‌ها را به یک‌چهارم نهایی جام جهانی رساند.

 

در پنالتی‌ها کسی حریف کروات‌ها نیست

ژاپن 1(1)- کرواسی 1(3)، لیواکوویچ غروب آفتاب تابان!

سامورایی‌ها بازنده‌ای سربلند بودند. بعد از ۱۲۰ دقیقه تلاش دو تیم به تساوی ۱ بر ۱ رضایت دادند. در ضربات پنالتی کرواسی با درخشش لیواکوویچ ۳ بر ۱ برنده شد و به مرحله بعد صعود کرد.

 

برزیل ۴- کره جنوبی 1، آوار یک نیمه‌ای سلسائو بر سر کره‌ای‌ها

در یکی از مهیج‌ترین رقابت‌های دور یک هشتم نهایی جام‌جهانی دو تیم برزیل و کره جنوبی به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان برزیل توانست با گلباران کره‌ای‌ها به دور بعدی مسابقات صعود کند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.