کد خبر: ۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
در جلسه اختتامیه ممیزی استانداردهای سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) فولاد مبارکه، تمام استانداردهای مدیریتی استقرار یافته در این شرکت توسط نمایندگان ایرانی شرکت SGS سوئیس مورد تأیید قرار گرفت و گواهینامه‌های آن‌ها برای مدت سه سال تمدید شد.

مخاطب ۲۴- به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان؛ محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این آیین ضمن تشکر از تمامی همکاران و تیم ممیزی، موفقیت و بقای فولاد مبارکه در کسب‌وکار را منوط به موفقیت در ایجاد تحول و بهبود مستمر در سازمان دانست و گفت: مسئولان اصلی تحول و بهبود در سازمان رهبران آن هستند که با ایجاد تعهد به بهبود و تحول، منجر به ایجاد اشتیاق و ارتقای توانمندی کارکنان برای مشارکت در این زمینه می‌گردند.

تمدید گواهینامه‌های استاندارد سیستم مدیریت یكپارچه (IMS) شركت فولاد مباركه
ارزش واقعی در شناسایی حوزه‌های بهبود سازمان به‌واسطه همین ممیزی‌هاست
وی افزود: دریافت گواهینامه‌های استاندارد‌های مدیریتی مختلف هرچند ارزشمند است، اما ارزش واقعی در شناسایی حوزه‌های بهبود سازمان به‌واسطه همین ممیزی‌هاست.
مدیرعامل شرکت فولاد در ادامه به تشریح حوزه‌های اصلی استراتژی‌های سازمان در محور‌های مختلف پرداخت وگفت: در حوزه کیفیت (ISO۹۰۰۱) استراتژی ما حرکت به سمت تولید فولاد‌های کیفی است که خود منجر به ارتقای سیستم مدیریت کیفیت در کل زنجیره خواهد شد. تولید فولاد‌های الکتریکی و زنگ‌نزن نمونه‌ای از موفقیت در این حوزه است. در حوزه محیط‌زیست (ISO۱۴۰۰۱) استراتژی ما حرکت به سمت تولید فولاد سبز است و سیاست کاهش کربن و کربن صفر از برنامه‌های بلندمدت در این حوزه است. در بخش استفاده از آب تازه هم به سمتی می‌رویم که برداشت از رودخانه را به حداقل ممکن برسانیم. در حوزه ایمنی و سلامتی (ISO۴۵۰۰۱) همواره بر ارتقای نظام‌های ایمنی و به‌ویژه در حوزه پیمانکاران تمرکز کرده‌ایم. توجه بیشتر به موضوعات مربوط به ایمنی و نظارت بر فرایند‌های کاری پیمانکاران نیز ازجمله مواردی است که همواره بر آن تأکید داشته‌ایم. در حوزه انرژی (ISO۵۰۰۰۱) سیاست ما حرکت به سمت تولید و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین استفاده از تکنولوژی‌های روز جهت افزایش راندمان نیروگاه‌های شرکت است. اجرای پروژه‌های نیروگاه خورشیدی ۶۵۰ مگاواتی و بادی ۲۰۰ مگاواتی ناشی از همین سیاست است.
تاکنون به ۱۰ استاندارد در حوزه‌های مختلف رسیده‌ایم
محمد ناظمی هرندی، معاون تکنولوژی شرکت نیز در ابتدای جلسه، ضمن تشکر و قدردانی از تیم ممیزی و کلیه همکاران بابت مشارکت در فرایند ممیزی، به آغاز پیاده‌سازی استاندارد‌ها از سال ۱۳۷۴ با استاندارد ISO۹۰۰۱ در زمینه مدیریت کیفیت اشاره کرد و افزود: تاکنون به ۱۰ استاندارد در حوزه‌های مختلف رسیده‌ایم و این امر ناشی از سیاست سازمان در توجه به بهبود و تحول با نگاه سیستمی و به‌صورت نظام‌مند و یکپارچه است.
انجام ۱۶۸ نفرروز ممیزی داخلی توسط ۸۷ ممیز داخلی
علی کیانی، رئیس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی فولاد مبارکه نیز در همین زمینه گفت: ممیزی خارجی استاندارد‌های سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) این شرکت شامل مدیریت کیفیت (ISO۹۰۰۱:۲۰۱۵)، مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی (ISO۴۵۰۰۱:۲۰۱۸)، مدیریت زیست‌محیطی (ISO۱۴۰۰۱:۲۰۱۵)، مدیریت انرژی (ISO۵۰۰۰۱:۲۰۱۸)، مدیریت شکایات مشتریان (ISO۱۰۰۰۲:۲۰۱۸)، مدیریت رضایت مشتریان (ISO۱۰۰۰۴:۲۰۱۸) و مدیریت شایستگی کارکنان (ISO۱۰۰۱۵:۲۰۱۹)، مدیریت ریسک (ISO۳۱۰۰۰:۲۰۱۸) و مدیریت دانش (ISO۳۰۴۰۱:۲۰۱۸) در قالب یک تیم ۹ نفره از شرکت SGS سوئیس به مدت ۷۵ نفر روز از تاریخ ۰۷/۰۸/۱۴۰۱ تا ۰۲/۰۹/۱۴۰۱ در ۱۶۰ جلسه و پس از ۳ سال به‌صورت حضوری برگزار گردید.
به گفته رئیس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی فولاد مبارکه، حوزه‌های تمرکز ممیزی خارجی شرکت در این دوره عبارت بودند از:
۱- بازنگری، اجرا و آموزش دستورالعمل‌ها و گردش‌کارها؛
۲-میزان تحقق اهداف و پروژه‌های محیط‌زیستی با تمرکز بر جنبه‌های بارز؛
۳-شناسایی و به‌روزرسانی ریسک‌های ایمنی و بهداشت شغلی؛
۴-اقدامات و پروژه‌های کاهش مصرف انرژی؛
۵-برنامه‌ها و اقدامات تعریف‌شده مرتبط با صرفه‌جویی در مصرف آب؛
۶-اقدامات اصلاحی مرتبط با گزارش نظرسنجی مشتریان با تمرکز بر مؤلفه‌های ارزش پیشنهادی؛
۷-اقدامات اصلاحی مرتبط با سه عیب اصلی حوزه شکایت مشتریان؛
۸-اقدامات مرتبط با کنترل پروسس و کاهش عواقب حملات سایبری.
وی افزود: از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در یک سال اخیر می‌توان به انجام ۱۶۸ نفرروز ممیزی داخلی توسط ۸۷ ممیز داخلی، برگزاری سه دوره پیگیری برای رفع مغایرت‌ها، برگزاری شش دوره آموزشی برای ۴۵۶ نفر (مجموعاً ۲۹۲۸ نفرساعت) و توسعه ممیزان داخلی در کلیه واحد‌ها به‌عنوان سفیران سیستم‌ها بوده است.
گفتنی است در پایان این جلسه، تمام استاندارد‌های مدیریتی استقراریافته در این شرکت توسط نمایندگان ایرانی شرکت SGS سوئیس مورد تأیید قرار گرفت و گواهینامه‌های آن‌ها برای مدت سه سال تمدید شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
سرعت اینترنت در ایران چطوره؟ title
با وجود گزارش جدید اسپیدتست در ماه مارس ۲۰۲۴ که حاکی از بهبود وضعیت سرعت اینترنت ایران است، جایگاه ایران در رده‌بندی کلی نسبت به دیگر کشور‌ها افت داشته است.
برگزیده
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.
سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی title
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازار‌های مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده است.