کد خبر: ۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
جاماندگان رتبه‌بندی معلمان چه کنند؟ / پیگیری برای پرداخت معوقات ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ ادامه دارد. بنا بر گفته سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، قریب به ۸۰ درصد از مشمولان، مزایای رتبه آموزشیار معلم و حدود ۹۰ درصد از فرهنگیان، مزایای ترمیم حقوق را دریافت کرده‌اند، اما مابقی معلمان نگران نباشند.

بالاخره بعد از کش و قوس فراوان، رتبه‌بندی از فرآیند اجرا شدن به مرحله عمل رسید؛ البته این مرحله هم هنوز بخش اول یعنی صدور احکام اولیه که همان رتبه «آموزشیار معلم» است را طی می‌کند، اما آنچه مسلم است معلمان این روز‌ها اثرات آن را در حقوق خود می‌بینند.

خبری مهم برای معلمان؛ اصلا نگران نباشید! / چه خبر از رتبه بندی و پرداخت معوقات؟

مخاطب ۲۴- به نقل از فارس؛ بر اساس قانون نظام رتبه‌بندی معلمان، در اجرای جزء (۲) بند «الف» ماده (۶۳) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب چهارم اسفند ۱۳۹۵ و به منظور افزایش کیفی فرایند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها بر اساس تخصص و شایستگی‌ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام‌مند شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایتمندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه‌ای معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام رتبه‌بندی معلمان مطابق مواد این قانون تعیین و اجرا می‌شود.

 

در این قانون عنوان شده است که منظور از معلم افرادی هستند که صرفاً رسالت خطیر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی بر عهده دارند که می‌توان به آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، نیرو‌های توانبخشی مدارس استثنایی، مدیر و معاون در واحد‌های آموزشی و تربیتی اشاره کرد.

ماجرای اعتبار رتبه‌بندی معلمان و صدور احکام

در این قانون رتبه‌های آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم پیش‌بینی شده است؛ هر معلم برای کسب رتبه آموزشیار معلم باید ۴۶۰ امتیاز، مربی معلم ۵۳۰ امتیاز، استادیار معلم ۶۰۰ امتیاز، دانشیار معلم ۷۵۰ امتیاز و استاد معلم ۹۰۰ امتیاز کسب کند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به خبرنگار فارس می‌گوید: هدف اصلی رتبه‌بندی، ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، ارتقای شایستگی‌های معلمی و رقابت در نظام تعلیم و تربیت است یعنی اگر رتبه‌بندی این سه را انجام ندهد، ماهیت خود را از دست خواهد داد و البته اصلاح نظام پرداخت هم چهارمین بند آن است که باید انجام شود و در حال حاضر به بند چهارم آن پرداخته می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: اعتبار رتبه‌بندی معلمان ۳۸ هزار میلیارد تومان است. رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد است که اول باید همه احکام را صادر کنیم تا رقم نهایی از این ۳۸ هزار میلیارد تومان بالاتر نرود و بعد پرداخت‌ها را آغاز کنیم. ممکن است اینگونه باشد یک تعدادی از معلمان، رتبه‌های بالاتر بگیرند، اما رقم ریالی ما در سال جاری نرسد یعنب رتبه افراد را اعلام می‌کنیم، اما چون قانونگذار سقف تعیین کرده است، نتوانیم امسال پرداخت کامل داشته باشیم.


بیشتر بخوانید:


ماجرای جاماندگان

بنا بر گفته صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، قریب به ۸۰ درصد از مشمولان، مزایای رتبه آموزشیار معلم و حدود ۹۰ درصد از فرهنگیان، مزایای ترمیم حقوق را دریافت کرده‌اند.

ستاری‌فرد می‌گوید: برای معلمان مشمول احکام آموزشیار معلم صادر شده است که مزایای آن، ۴۵ درصد مجموع حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل است که از از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال شده اسد، اما وجوه و معوقات در آبان امسال از اول فروردین ۱۴۰۱ به مدت ۸ ماه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری، برای همکاران تابع صندوق بازنشستگی کشوری، مقرری ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از ترمیم حقوق و رتبه‌بندی کسر شده است و البته مقرری ماه اول در زمان واریز معوقات ۱۴۰۰ دیگر کسر نخواهد شد، ادامه می‌دهد: برای جاماندگان یعنی ۲۰ درصد باقی مانده مشمولان رتبه‌بندی از جمله منتقل‌شدگان درون دستگاهی و بازنشستگان و ۱۰ درصد باقی مانده ترمیم حقوق، احکام صادر و همزمان با حقوق آذرماه به همراه معوقات پرداخت می‌شود؛ جای نگرانی نیست قطعا در پرداختی بعدی همه مشمولان لحاظ خواهند شد.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، معوقات ۱۴۰۰ نیز پرداخت شود، اضافه می‌کند: با توجه به اینکه در چندماه گذشته علی الحسابی به میزان تقریبا ۵۰ درصد از معادل ریالی رتبه آموزشیار معلم برای مدت ۹ ماه (۶ ماهه سال ۱۴۰۰ و ۳ ماه ۱۴۰۱) واریز شده است، در فیش حقوقی این کسور تحت عنوان برگشت جبرانی منظور شده است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح می‌کند: خالص دریافتی این ماه همکاران شامل، اختلاف حقوق آبانماه و مجموع معوقات مزایای رتبه آموزشیار معلم ۸ ماه نخست ۱۴۰۱ و نیز ۲ ماه ترمیم حقوق مهر و آبان با علی‌الحساب ۳ ماه واریز شده، مقرری ماه اول و سایر کسورات قانونی است. حقوق مهر و آبان با علی‌الحساب ۳ ماه واریز شده، مقرری ماه اول و سایر کسورات قانونی است. همچنبن فرهنگیان تابع صندوق بازنشستگان کشوری که دارای ۳۰ سال خدمت و بالاتر هستند، از کسور مقرری ماه اول معاف هستند.

بر این اساس بنا بر گفته سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جای هیچ نگرانی نیست و احکام تمام مشمولان صادر می‌شود و معوقات خود را هم دریافت می‌کنند.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
عیسی مرادبخش لمرجانباز۵۵ ٪ معاون اجرایی مدارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
0
1
ازوزیرمحترم آموزش پرورش سوال میشودبنده با۳۱سال سابقه میشوم گروه ۵حالا من وامثالهم به گروه بالاتری ارتقایافتیم چرافقط باگروه یک حساب کردندشما گفتیدفعلاگروه یک برای همه معلمان میزنیم بعدا اصلاح میشودورتبه های بالاترراآذرماه میزنیم اما میبینبم حرفی ازآن برده نمیشودمثل اینکه آقایان میخواهند اززدن احکام رتبه بالاترکوتاهی نمایندلطفاجهت یادآوری حق مسلم مارابه مابپردازیدمن جانباز۵۵٪ماها عاشق چشم ابروی آقایان نبوده ونیستم وهرگزاجازه نمیدهیم کسی حق ماراپایمال کندماجانبازان فرهنگی شاغل ازحق خودمون کوتا نمی یاییم کاری به افراد عادی نداریم ماهادرهشت دفال مقدس دست پاه ندادیم که دیگران ازماسئواستفاده کنندمتمطن باشیدبه دبوان محتر م عدالت اداری شکایت برعلیه وزیرآموزش پرورش شکایت تنظیم نمود تا به حق مسلم خودبرسیم وسلام علیکم ورحمت الله
حشمت اله ولدی جهان اباد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
0
0
ای کاش معلم نمی شدیم، ای کاش می مردیم این وزیر را نمی دیدیم، چرا در حق ما این قدر ظلم می شود؟ رتبه بندی فرهنگیان ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ چه شد؟ چرا هیچ مدیری از وزارت خانه یا نماینده ای حرفی ازش نمی زند؟ چرا این تریبون بدستان یا روزنامه ها و سایت های خبری پیگیری نمی کنند؟ سی سال درد کشیدیم و گچ خوردیم، یک با خوشی ندیدیم.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
0
0
باعرض سلام وخسته نباشی . قرار بوده با اجرای رتبه بندی حقوق فرهنگیان افزایش ومشکل اقتصادی فرهنگیان برطرف گردد ولی ازبس دراجرای ان تعلل صورت گرفته تا تورم ناشی از بالا رفتن قیمت دلار این افزایش را ببلعد.وعملا رتبه بندی تاثیری در وضعیت اقتصادی فرهنگیان نداشته باشد.یعنی عملا هیچ وروز ازنو
قسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
0
0
واقعا تاسف بار است اینهمه جاهای دیگر اختلاس واموزش وپرورش بی پول وبدبخت فرهنگ از بین رفت
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید title
علم روانشناسی می‌گوید افرادی که شخصیت قوی‌ای دارند اغلب جسورترند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. آن‌ها از ابراز عقاید خود واهمه ندارند و به طور حتم به دیگران اجازه نمی‌دهند به آن‌ها بی احترامی کنند.
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
برگزیده
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.