مخاطب ۲۴- به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات ایران؛ وی در این گفتگو ضمن تاکید بر لزوم توجه به وضعیت اداره شرکت مخابرات در چارچوب قانون تجارت و اصل سود و زیان گفت: در تعرفه جدید شرکت مخابرات بسته ارتباطی وجود دارد که مشترکان با پرداخت اولیه میتوانند مکالمه رایگان درون شهری داشته باشند، این طرح باید برای شورای رقابت و مشتریان آگاه سازی شود. ضمن آن که به هزینههای نگهداری این شرکت نیز باید توجه کرد.
وی درباره تعرفه تلفن ثابت گفت: پاسخ به لزوم افزایش تعرفه یک کلمه نیست، بلکه باید به وضعیت این شرکت، سهامداران آن، ذی نفعان و لزوم خدمت رسانی به مشتریان در حوزه پراهمیت ارتباطات توجه شود.
دکتر تقی پور با موفق خواندن ساختار شورای رقابت و نظارت و ارزیابی مناسب آن در اعمال هزینهها در کشور در تشریح دستورالعمل جدید تعرفههای خدمات ثابت گفت: تعرفه جدید را باید در قالب یک بسته ارتباطی نگاه کرد ضمن آنکه افزایش هزینههای برق سیستمهای نگهداری و کارکنان نیز بید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به لاوصولیهای مختلف گفت: درآمد پیش بینی شده به صورت کامل محقق نمیشود، همچنین قیمت تمام شده باید به شکل مشخص ارائه شده و نظر مراجع نظارتی در مورد حاکمیت شرکتی مخابرات تامین شود.
نماینده مجلس در گفتگو با برنامه تهران ۲۰با بیان اینکه وظیفه ما دفاع از حقوق کاربران است گفت:
قطعا نظارت و ارزیابی بر اعمال تعرفه وجود دارد. باید با روال منطقی و قانونی و با نظارت رگولاتوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این فرآیند طی شود.