مخاطب ۲۴- به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات ایران؛ محمدرضابیدخام با بیان اینکه به منظور تحول در خدمت رسانی و توسعه، نیاز به حمایت همه جانبه از بخش مخابرات کشور وجود دارد، گفت: اعداد مصوبه اجرا شده از اول شهریور، حداقل هزینه نگهداری تلفن ثابت است.
وی افزود: شرکت مخابرات ایران ۲۹ میلیون تلفن ثابت دایری دارد و حدود ۵ میلیون آن مربوط به تلفن ثابت روستایی است.
بیدخام گفت: تمام مبلغ مصوب شده در قبوض، به دلایل مختلف اعم از عدم پرداخت مشترکان و برخی از مشترکان خانگی و تجاری دریافت و محقق نمیشود و در بهترین حالت، با اجرای تعرفه خدمات این شرکت طبق مصوبات شورای رقابت، حوزه تنظیم مقررات و ستاد تنظیم بازار، درآمد مخابرات در حوزه تلفن ثابت از زیان دهی خارج شده و به نقطه سربه سر میرسد.
وی در خصوص صحبت نماینده شورای رقابت گفت: نظام حسابداری و بهای خدمات تمام شده را در اسرع وقت به شورای رقابت و نهادهای مربوطه ارسال میکنیم.
وی با بیان اینکه تعرفههای جدید تلفن ثابت بر اساس مصوبهی ستاد تنظیم بازار اعمال شده است، گفت: شرکت مخابرات همواره تمامی فعالیتهای خود را بر اساس قانون تجارت و مصوبات و الزامات حوزه رگولاتوری انجام میدهد، بر این اساس مدارک و مستندات مورد نیاز به شورای رقابت ارسال میشود.
بیدخام با تشریح وضعیت زیان دهی خدمات تلفن ثابت گفت: با موافقت شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار، این مصوبه از ابتدای شهریورماه اجرایی شده است تا علی رغم ثابت ماندن تعرفهها در ۱۲ سال اخیر و رشد چندین برابری نرخ ارز و تورم بتواند به ارایه خدمات ارتباطی به همه ذی نفعان بپردازد.
وی با بیان اینکه با تعرفه ۱۲ سال قبل امکان ارائه خدمات وجود ندارد، افزود: علی رغم تمام مشکلات نگاه حمایتگرانه به شرکت مخابرات الزامی است و با توجه به ضرورت پیاده سازی الزامات توسعهای و رشد اقتصادی در کشور، شرکت مخابرات ایران همواره خدمات رسانی گسترده خود را در سراسر کشور و در چارچوب مشتری مداری ادامه میدهد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران افزود: اجرای تعرفههای تلفن ثابت بر اساس مصوبات شورای رقابت، رگولاتوری و ستاد تنظیم بازار است و در حال حاضر شورای رقابت مدارکی مبنی بر قیمت تمام شده خدمات تلفن ثابت درخواست کرده است که به زودی برای آنها ارسال خواهد شد.