کد خبر: ۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
با هدف رونمایی از آثار ارسالی و نحوه برگزاری این رویداد، نشست خبری مسابقه بین المللی کارتن و کاریکاتور جام جهانی فوتبال عصر یکشنبه ۲۲ آبان در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

مخاطب ۲۴- به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش؛ رضا شجیع مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش " نمایش گالری آثار منتخب در اسکله تفریحی و گالری شهری" را به عنوان دو برنامه پیش بینی شده در این مسابقه معرفی کرد.

برگزاری نشست خبری مسابقه بین المللی کارتن و کاریکاتور جام جهانی فوتبال در کیش

شجیع در ادامه سخنان خود، گفت: گالری آثار منتخب جذاب و زیبا در اسکله تفریحی همزمان با آغاز مسابقات جام جهانی به نمایش گذاشته خواهد شد و به طور حتم این رویداد جذاب توجه تمام ساکنان جزیره و گردشگران را به خود جلب خواهد کرد.

وی، اظهار داشت: نمایش گالری شهری نیز یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده در این مسابقه بین المللی است که به مدت دو هفته حدود ۳۰ تابلو و بیلبورد به آثار برتر این مسابقه منقش می‌شود.

مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، خاطر نشان کرد: آثاری که اکران می‌شود از کشور‌های مختلف است و به عنوان یک پیوست فرهنگی جام جهانی با مشارکت ۷۲ کشور سهم کوچکی در اعتلای فرهنگ کشور به بهانه جام جهانی خواهد داشت.

رضا شجیع، افزود: هفته آینده با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش این رویداد در کیش برگزار خواهد شد.

شجیع با بیان این که سازمان منطقه آزاد کیش از دیر باز به دنبال برگزاری رویداد‌ها و جشنواره‌های فاخر در سطح جزیره بود، گفت: مسابقات جام جهانی فوتبال فرصتی مغتنم برای پرداختن به مفاهیم و معنا‌ها در قالب هنر و فرهنگ است.

وی ضمن تاکید بر رویکرد این رویداد با مفهوم فوتبال و جام جهانی، تصریح کرد: هدف دیده شدن این مسابقات از زاویه نگاه هنرمندان، کاریکاتوریست‌ها و به دست هنرمندان است.

رضا شجیع، افزود: کاریکاتورها، کاربرد‌های مفهومی هستند و موضوع فوتبال را به موضوعی فراتر از سطح زمین سبز و صرفاً یک بازی ساده ارتقاء می‌دهند.

به گفته شجیع این مسابقات نخستین جام جهانی است که مورد توجه صاحبان فرهنگ و هنر قرار گرفته است و از مدت‌ها قبل در ارتباط با این رویداد تصمیمات لازم اندیشیده شده است.

وی، اظهار داشت: حجم آثار دریافتی و کیفیت آثار و همچنین نقش هنر به ویژه در حوزه ورزش و فوتبال قابل تقدیر است به گونه‌ای که تعداد ۵۰ آثار که از کیفیت برتری برخوردار بود در این نشست رونمایی شد.

مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن قدردانی از حوزه هنری به عنوان یک نهادی که در ترویج ارزش‌های انقلاب و ابزار هنر و فرهنگ در این زمینه پیشرو هستند، گفت: شاهد انتشار آثاری فاخر و برگزاری رویداد‌های بی نظیری هستیم که نشان از عمق نگاه دست اندرکان این رویداد دارد.

لازم به ذکر است در نشست خبری مسابقه بین المللی کارتن و کاریکاتور جام جهانی فوتبال، علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مسعود شجاعی طباطبایی دبیر این جشنواره و محمد نیکجو سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، عزیزاله فرضی پور رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم و رضا اردلان مدیر امور فرهنگی و آموزشی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان حضور داشتند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.