کد خبر: ۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
میزان کاهش قیمت سکه امامی پس از عقب‌نشینی دلار و شروع عرضه اوراق سکه در بورس، کمتر از سه‌درصد برآورد می‌شود، اما و نیم‌سکه و ربع‌سکه به‌ترتیب چهار و پنج درصد ارزان شده‌اند.

درباره وقایع اخیر بازار سکه طلا: مخاطب ۲۴- به نقل از فرارو؛ قیمت سکه امامی امروز یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱، در پایان نیمه اول معاملات به محدوده ۱۵ میلیون و ۹۸۲ هزار تومان رسید. این عدد در مقایسه با رکورد تاریخی ثبت شده در روز دوشنبه هفته قبل، یعنی ۱۶ میلیون و ۴۴۹ هزار تومان، دست‌کم ۴۶۷ هزار تومان، کاهش پیدا کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد کف قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات صبح تا ظهر امروز معادل ۱۵ میلیون و ۸۹۵ تومان بوده و خریداران بدشانس برای آن ۱۵ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان پول پرداخت کرده‌اند. پس از گذشت شش روز، به‌نظر می‌رسد تب‌وتاب بازار خوابیده و حالا در شرایط بهتری می‌توان آنچه رخ داده را مرور کرد.

پنج نکته عبرت‌آموز درباره وقایع اخیر بازار سکه طلا

شماره یک | قیمت سکه امامی امروز یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱، شش روز پس از شکستن رکورد تاریخی، سر به‌زیر انداخته و فعلا در سراشیبی حرکت می‌کند. قیمت سکه امامی، دوشنبه ۱۶ آبان ماه تا ۱۶ میلیون و ۴۴۹ هزار تومان بالا رفت و رکوردی تاریخی از خود به‌جا گذاشت، اما امروز حداقل در معاملات صبح تا ظهر، حدود ۱۵ میلیون و ۹۸۲ هزار تومان به‌فروش رفت. سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، آخرین بار در ۲۲ خرداد امسال، از مرز ۱۶ میلیون تومان گذشته بود. سکه امامی در روز‌های ۲۲ تا ۲۷ مهرماه سال ۱۳۹۹ هم با نرخ بالاتر از ۱۶ میلیون تومان به‌فروش رسید.

 


شماره دو | خریداران سکه تمام بهار آزادی که طی دوره پنج روزه طوفانی پاییز ۱۳۹۹، تحت تاثیر جو حاکم بر بازار و نجوا‌های وسوسه‌انگیز که مدام در گوششان تکرار می‌کرد «سکه باز هم گران می‌شود»، سرمایه خود را وارد بازار سکه کرده بودند، امسال پس از حدود دو سال تحمل ضرر و زیان و با همراهی بخت و اقبال، توانستند در ۱۶ آبان ۱۴۰۱، سکه‌های خود را با نهایتا دو درصد سود بفروشند. پس وقتی قیمت سکه یا دلار به اوج می‌رسد، ورود به بازار‌های با انگیزه سرمایه‌گذاری، احتمالا بدترین ایده ممکن خواهد بود.

شماره سه | قیمت سکه امامی امروز در حالی با کاهش ۴۶۷ هزار تومانی از ۱۶ میلیون و ۴۴۹ هزار تومان به ۱۵ میلیون و ۹۸۲ هزار تومان رسید که دلار بازار آزاد طی همین مدت هزار و ۳۰۰ تومان عقب‌گرد داشته. با این حال بررسی روند قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار، به‌عنوان یکی دیگر از عوامل نوسان بهای سکه، نشان از رشد و ترقی قیمت دارد. در هفته گذشته، وقتی بازار طوفانی شده بود، برای هر گرم طلای ۱۸ عیار باید یک میلیون و ۴۸۶ هزار تومان هزینه پرداخت می‌کردید. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز یکشنبه ۲۲ آبان، به یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. پس اگر می‌خواهید درباره ورود به بازار سکه تحقیق و بررسی کنید، باید به قیمت دلار، بیش از طلا اهمیت دهید.

شماره چهار | قیمت سکه امامی امروز یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱، به ۱۵ میلیون و ۹۸۲ هزار تومان رسیده است. این یعنی اگر هفته گذشته اسیر وسوسه می‌شدید و در وضعیت هیجانی آن روز اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کردید، امروز با حدود ۲.۵ درصد زیان روبرو بودید. آن‌هایی که یک‌ماه قبل دست به خرید سکه زده‌اند، امروز صاحب شش درصد سود هستند. بازدهی شش‌ماهه خرید سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز یکشنبه ۲۲ آبان به حدود هشت درصد می‌رسد. بازدهی یک‌ساله سکه هم تقریبا با ۲۶ درصد برابر است. برای اینکه صرفه این نوع سرمایه‌گذاری را حساب کنید باید تمام حرص‌وجوش‌هایی که این مدت خورده‌اید را هم محاسبه کرده و بعد موضوع را کنار سود سپرده‌های یک‌ساله یا سود حاصل از خرید واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانکی بگذارید. واقعا می‌ارزد؟

شماره پنج | قیمت سکه نیم بهار آزادی از روز‌های اوج در هفته گذشته کمی فاصله گرفته و الان با حدود ۴۰۰ هزار تومان کاهش به هشت میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسیده است. میزان کاهش قیمت سکه ربع بهار آزادی را معادل ۳۰۰ هزار تومان و افت قیمت سکه گرمی حدود ۵۵ هزار تومان برآورد می‌شود. میزان کاهش قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در این مدت ۴۶۷ هزار تومانی و عقب‌نشینی قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، تقربیا ۵۰۰ هزار تومان است. برای اینکه حدودی دستتان بیاید که در روز‌های پرنوسان ریسک کردن روی کدامیک از قطعات سکه ریسک بیشتری دارد، جدول زیر کمک‌کننده خواهد بود.

پنج نکته عبرت‌آموز درباره وقایع اخیر بازار سکه طلا

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو توسط خبرگزاری قوه قضائیه! title
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به امیر تتلو به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی با حضور مستشار دادگاه، وکیل متهم و نماینده دادستان برگزار شد. متهم مقصودلو در پایان این جلسه دادگاه گفت: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم.
ماجرای جالب اولین دیدار عاشقانه رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی title
رضا داوودنژاد در یک مصاحبه، خاطرات جالبی از آشنایی با همسرش تعریف کرده است.
حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه title
دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل شکایت از سوی فراجا در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.
اولین تصویر از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان title
تصویری تازه منتشر شده از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان که در صفحه این بازیگر منتشر شده است را ببینید.
سردار آزمون با گل برگشت، گلزنی فوق‌العاده مقابل بولونیا | ویدیو title
سردار آزمون بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت چند دقیقه بعد از ورود به زمین در نیمه دوم بازی امشب رم و بولونیا موفق به گلزنی شد.
اولین تصاویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان title
عکسی از حمید علیدوستی مربی سابق منتشر شده است که بر بالین دخترش ترانه حاضر شده است. مادر ترانه علی دوستی در یک ویدیویی از هواداران ترانه علی دوستی خواست تا برای این بازیگر زن سینما دعا کنند.
دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد title
تلگرام که با بیش‌از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان و به‌خصوص ایران محسوب می‌شود، امکان ارسال رمزارز تتر (USDT) را ازطریق بلاک‌چین TON برای کاربرانش فراهم کرده است.
برگزیده
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند title
در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.
استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور title
استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از وزرا و مسئولین همراه رئیس جمهور در سفر به اسلام آباد را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.