کد خبر: ۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
در بازار ارز دیجیتال، قیمت بیت‌کوین در یک روز نزدیک شش درصد کاهش پیدا کرد. دوج‌کوین و اتریوم در این مدت اوضاع بدتری داشتند.

مخاطب ۲۴- به نقل از فرارو؛ قیمت بیت‌کوین در بازار ارز دیجیتال صبح امروز سه‌شنبه ۱۷ آبان درحالی ۱۹ هزار و ۶۶۰ دلار به ثبت رسید که صبح دوشنبه رهبر بازار ارز دیجیتال در یک قدمی کانال ۲۱ هزار دلار معامله می‌شد. به این ترتیب در یک روز سرمایه‌گذاران بیت‌کوین متحمل ضرر شش درصدی شدند و در این مدت اوضاع برای سایر ارز‌های دیجیتال سرشناس اصلا خوب نبوده است. طوری که اگر استیبل‌کوین‌ها را فاکتور بگیریم در شبانه‌روز اخیر بازدهی هر ۳۰ ارز دیجیتال برتر دنیا منفی بوده است.
پنج روایت از وضعیت قرمز بازار ارز دیجیتال
۱- اتریوم که از نظر تسلط به بازار، دومین ارز دیجیتال مهم دنیاست در شبانه‌روز قبلی از بیت‌کوین اوضاع بدتری داشته است. همزمان با افت شش درصدی قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت قبلی شاهد ثبت بازدهی منفی هشت درصدی برای اتریوم و عقب‌نشینی آن از مرز مهم هزار و ۵۰۰ دلار بودیم. قیمت لحظه‌ای اتریوم صبح امروز سه‌شنبه ۱۷ آبان هزار و ۴۶۰ دلار به ثبت رسید درحالی که دیروز اتریوم معادل هزار و ۵۹۰ دلار ارزش داشت. افت ۱۳۰ دلاری قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت قبلی به معنی ضرر هشت درصدی سرمایه‌گذاران آن در این مدت است.
۲- پالیگان بالاخره تسلیم شد. پالیگان با نماد MATIC دو روز قبل روی قله شش‌ماه خود ایستاده بود، اما در شبانه‌روز قبلی حدود ۱۰ درصد از قیمت آن آب رفته است. قیمت لحظه‌ای پالیگان صبح امروز سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱.۱۰ دلار به ثبت رسید درحالی که دیروز خرید پالیگان ۱.۲۱ دلار هزینه داشت. ۴۸ ساعت قبل قیمت لحظه‌ای پالیگان تا ۱.۲۸ دلار بالا رفت که همان قله شش‌ماهه آن بوده است. با این وجود پالیگان هنوز نسبت به هفته قبل وضعیت خوبی دارد. چون سه‌شنبه هفته گذشته قیمت پالیگان ۰.۹۰ دلار بوده است. درحال حاضر حجم کل معاملات پالیگان نزدیک ۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که از این حیث باید آن را دهمین ارز دیجیتال مهم دنیا بدانیم.

۳- ارزش کل بازار ارز دیجیتال ظرف یک روز نزدیک پنج درصد کاهش پیدا کرد. درحالی که دیروز حجم کل معاملات بازار ارز دیجیتال رقم یک تریلیون و ۶۸ میلیارد دلار محاسبه می‌شد، صبح امروز این رقم به یک تریلیون و ۱۶ میلیارد دلار تقلیل پیدا کرد. یعنی ظرف ۲۴ ساعت حدود ۵۲ میلیارد دلار پول از بازار ارز دیجیتال خارج شده است. تاریخچه بازار ارز دیجیتال نشان می‌دهد روز ۹ نوامبر سال ۲۰۲۱ یعنی ۱۸ آبان پارسال – تقریبا همزمان با ثبت رکورد‌های تاریخی بیت‌کوین و اتریوم- ارزش کل بازار ارز دیجیتال بیش از سه تریلیون دلار محاسبه می‌شده است.

۴- ریزش قیمت بیت‌کوین یکبار دیگر سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال را به سمت استیبل‌کوین‌ها سوق داد. همزمان با ریزش شش درصدی قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت اخیر، شاهد رد و بدل شدن ۶۶ میلیارد دلار بابت آن بودیم درحالی که حجم معاملات روزانه تتر به‌تن‌هایی بیش از ۹۲ میلیارد دلار بوده است. افزایش حجم معاملات تتر باعث شده نسبت به دیروز تسلط بیشتری به بازار داشته باشد و سهم آن از کل معاملات بازار در این مدت از شش به هفت درصد افزایش پیدا کرده است. در همین مدت دلار بایننس، USD Coin و دای که به‌عنوان استیبل‌کوین جزو ۱۵ ارز دیجیتال برتر دنیا هستند، روی هم نزدیک ۱۶.۵ میلیارد دلار گردش مالی داشتند.

۵- ریزش قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز قبلی با ثبت بازدهی منفی ۱۵ درصدی برای دوج‌کوین همراه بوده و بازدهی ترون، ترا کلاسیک، کاردانو و شیبا در این مدت بین منفی چهار تا منفی ۱۰ درصد به ثبت رسیده است. قیمت لحظه‌ای دوج‌کوین صبح امروز ۰.۱۰۰ دلار به‌ثبت رسید درحالی که این ارز دیجیتال دیروز معادل ۰.۱۱۷ دلار ارزش داشت. قیمت شیبا در همین مدت ریزش ۱۰ درصدی داشته است. شیبا که با نماد SHIB و سهم نیم‌درصدی از بازار الان چهاردهمین ارز دیجیتال دنیاست، صبح امروز معادل ۰.۰۰۰۰۱۱ دلار ترید می‌شد. کاردانو یا همان ADA با افت قیمت شش درصدی در شبانه‌روز اخیر، صبح امروز ۰.۳۸۱ دلار یعنی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان خرید و فروش می‌شد، اما دیروز ۰.۴۰۸ دلار ارزش داشت. ترا کلاسیک که یکی از ارز‌های مهم برای ایرانی‌هاست در ۲۴ ساعت قبلی ریزش قیمت هفت درصدی داشته و صبح امروز معادل ۰.۰۰۰۲۱۸ دلار (هشت تومان) خرید و فروش می‌شد. ارزش ترون نیز با افت چهار درصدی به ۰.۰۶۰ دلار تنزل پیدا کرد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.