کد خبر: ۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، بانک رفاه را ابزاری اطمینان‌بخش برای استمرار خدمات و تعهدات این سازمان در قبال بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در شرایط مختلف توصیف کرد و گفت: بانک رفاه، در راستای تأمین منابع برای ایفای تعهدات و انجام خدمات مختلف به ذی‌نفعان و بازنشستگان معزز باید در کنار سازمان تأمین‌اجتماعی باقی بماند. این بانک متعلق به کارگران و بازنشستگان است و از ۶۲ سال پیش منابعش منابع عمومی بوده است.

مخاطب ۲۴- به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ دکتر میرهاشم موسوی در یازدهمین جلسه شورای معاونین سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ که با حضور جمعی از معاونان و مدیران این سازمان و به میزبانی بانک رفاه برگزار شد، گفت: نظام بانکی دو کارکرد اصلی دارد که توفیق در این محور، تعیین کننده ارزش بانک در نظام اقتصادی و در نزد مردم است. یک کارکرد مهم بانک این است که در خدمت تولید کشور باشد و کارکرد دیگر هم خدماتی است که به مردم ارائه می‌کند. اگر این دو مؤلفه در هر بانکی برجسته باشد، نشان‌دهنده ثبات و سلامت بانک قلمداد می‌شود.

دکتر موسوی: بانک‌ رفاه متعلق به کارگران و بازنشستگان است
دکتر موسوی گفت: نکته بسیار مهم در مؤلفه سلامت و ثبات بانک، ایجاد اعتماد در مشتریان است. هر چقدر در هر بانکی اعتمادبخشی و جذب سپرده و سرمایه اتفاق بیافتد، ثبات و سلامت بانک را نشان می‌دهد که با اتکا به این ثبات و سلامت توانسته است اعتماد مردم و فعالان اقتصادی را جلب کند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به فراز‌هایی از عملکرد بانک رفاه گفت: بر اساس گزارش سال ۹۹ بانک رفاه، حدود ۳۰ درصد منابع بانک رفاه تسهیلات قرض‌الحسنه است و این حرکت بسیار خوبی است و معلوم می‌شود بانک در این زمینه سلامت و ثبات را دنبال می‌کند.
وی تأکید کرد: هر چقدر هزینه تمام‌شده پول در بانک کمتر باشد، یعنی خدمتی که در قالب پول به مردم ارائه می‌کنیم به بهره‌وری خوبی رسیده است.
دکتر موسوی در بخش دیگری از سخنانش در جلسه شورای معاونین سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اصلاح ساختار مدیریتی، مالی و مسائل مربوط به آن یکی دیگر از نکاتی است که در نظام بانکی باید لحاظ شود. تحقق این موضوع، بخشی به توسعه خدمات الکترونیک و بخشی به منابع انسانی برمی‌گردد. از قضا در این رابطه ما در کشور الگو‌های خوبی داریم. به هر حال در جایی باید آثار خدمات الکترونیک یا بانکداری بدون شعبه در هزینه‌ها و منابع انسانی و در بخش‌های مختلف مربوط به بهره‌وری نظام بانکی خود را نشان بدهد.
وی افزود: بانک رفاه در عرصه ورود به تحولات دیجیتال خوب عملکرد قابل قبولی داشته است. زیرساخت‌های فن‌اوری و الکترونیکی‌اش نسبت به بانک‌های دیگر هم به‌روز است و هم سرعتش بالاست، اما آثار این حرکت باید در سایر بخش‌های ساختاری بانک نیز نمایان و قابل رصد باشد.
دکتر موسوی همچنین گفت: بانک رفاه برای سازمان تأمین‌اجتماعی، علاوه بر آنکه یک ابزار پولی و مالی است، ابزاری است برای آنکه در شرایط خاص، بتوانیم خدمات تأمین‌اجتماعی را استمرار بخشیم و معیشت و سلامت افراد تحت پوشش سازمان را مدیریت کنیم. به همین دلایل و در راستای تأمین منابع برای ایفای تعهدات و انجام خدمات مختلف به ذی‌نفعان و بازنشستگان معزز باید این بانک در کنار سازمان تأمین‌اجتماعی باقی بماند. این بانک متعلق به کارگران و بازنشستگان است و از ۶۲ سال پیش منابعش منابع عمومی بوده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اهمیت انضباط مالی در بانک، گفت: افتخار ما در سازمان تأمین‌اجتماعی و زیرمجموعه‌های این سازمان ازجمله بانک رفاه خدمت به مردم و رفع دغدغه‌های ذی نفعان است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید title
علم روانشناسی می‌گوید افرادی که شخصیت قوی‌ای دارند اغلب جسورترند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. آن‌ها از ابراز عقاید خود واهمه ندارند و به طور حتم به دیگران اجازه نمی‌دهند به آن‌ها بی احترامی کنند.
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
برگزیده
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.