کد خبر: ۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در حاشیه بازدید از شرکت های پتروشیمی تابعه شستا در ماهشهر گفت: هیات اندیشه ورز پتروشیمی ها تشکیل شود و تاملات راهبردی داشته باشید. هر شرکتی باید کار ویژه تعریف کند. تولید نباید به هیچ قیمتی متوقف شود .

شستا رسانه: ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به همراه برخی از مدیران و معاونین شستا در سفر به ماهشهر از مجموعه شرکت‌های پتروشیمی تابعه هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تامین بازدید کرد.

هر شرکت یک پروژه توسعه ای، باید تحقق یابد/ تولید نباید به هیچ قیمتی متوقف شود
مخاطب ۲۴- به نقل از روابط‌ عمومی پایگاه خبری سازمان تامین اجتماعی؛ بازدید از شرکت‌های پتروشیمی غدیر، پتروشیمی فارابی، پتروشیمی فناوران، پتروشیمی شیمی بافت، پتروالفین فناوران، فرآورده‌های قشم و ماشین سازی پارس از جمله برنامه‌های انجام شده در سفر مدیرعامل شستا به ماهشهر است.
ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در جلسه جمع بندی این سفر در جمع مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی تابعه شستا در منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر با اشاره زحمات کارگران برای به ثمر نشستن اهداف شرکت‌ها گفت: آن کارگری که در تمام سختی‌ها دست از تلاش و جهاد در عرصه تولید نمی‌کشد، عنصر اصلی پیشرفت و تعالی صنعت و اقتصاد و بالطبع آن، شکوه ایران اسلامی است. باید توجه کنیم که این شکوه به راحتی به ثمر نرسیده است.
وی با اشاره به شعار سال انتخاب شده از سوی مقام معظم رهبری در دهه اخیر گفت: رهبر انقلاب سال هاست شعار‌های سال را بر حول محور تولید و اقتصاد بیان می‌کنند. تولید ستون فقرات یک کشور است. دشمن تلاش خود را می‌کند از هر ظرفیتی برای ضربه زدن به تولید بهره‌مند شود. امروز دشمنی استکبار جهانی با ایران قوی است.
مدیرعامل شستا با اشاره به اهمیت ایجاد سند راهبردی در شرکت‌های تابعه شستا تشریح کرد: تمامی شرکت‌ها باید برنامه ریزی راهبردی ناظر به مدت زمان ۱ ساله، ۲ ساله و پنج ساله با اهداف تغییر، تحول و تعالی ارائه نمایند. وی با اشاره به لزوم توجه به بهره وری تصریح کرد: در مجموعه‌های تابعه بررسی‌ها نشان می‌دهد متوسط بهره وری پایین است. افزایش بهره وری باعث رشد شرکت‌ها می‌شود. توقع داریم مدیران در ایجاد بهره وری در مجموعه‌ها تمام تلاش خود را انجام دهند.
بازیان با اشاره به لزوم توجه به صیانت از دارایی‌های بین النسلی تامین اجتماعی گفت: بر طهارت اقتصادی در هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه حساسیت ایجاد شود. مخصوصا در مجموعه‌های پتروشیمی که بخشی از مراودات مالی بر اساس دلار است. کاری کنید که مصونیت ایجاد کنید طوری که کسی با زمینه ایجاد فساد به مجموعه نزدیک نشود. باید سیستم و ساختار رابه سمت طهارت اقتصادی ببریم.
وی با اشاره به لزوم تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد افزود: تربیت نیروی انسانی و متخصصان توانمند از وظایف مهم مجموعه‌های تابعه شستا است. یک مدیر سالم و یک کارشناس سالم و توانمند می‌تواند یک مجموعه بزرگ را نجات دهد.
مدیر عامل شستا با اشاره به توسعه ایران پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: هر گامی که در عرصه توسعه در کشور به جلو برویم، عرصه را بر دیگران تنگ می‌کنیم. کلیدواژه دشمن در سخنان و تذکرات رهبر انقلاب یک واقعیتی است که امروز می‌شود بیشتر آن را درک کرد چرا که آن‌ها هرآنچیزی که برای توسعه در ایران پیش از انقلاب پیش بینی کردند یک سوی بوده است. در این سال‌ها اگر نگاه به دشمن همه جانبه بود و این نگاه کمر رنگ نمی‌شد قطعا با مشکلات اقتصادی روبرو نمی‌شدیم.
وی افزود: در این سال‌ها به خصوص در دوره تحریم متوجه شدیم ک نیاز به توجه و نگاه به توان داخل داریم. هرچه قدر ما آگاه شدیم دشمن هوشیار‌تر شده و تمام تلاش خور را به کار گرفته تا خواب راحت به چشمان ما نرود. اگر امروز همه جانبه جلوی ما صف کشیدند برای این است که آدم‌ها و رنگ‌ها برای آن‌ها اصلا مهم نیست، دشمن با ایران قوی و با مولفه‌های قدرت کشور مشکل دارد.
بازیان با بیان این مطلب که ما باید هرکجا هستیم، برنامه، پیشرفت و حرکت با توام با نشاط را تقویت کنیم، تشریح کرد: روحیه معطلی و بلا تکلیفی و سستی بلای جان مدیران است. یک مدیر با رفتارش می‌تواند مجموعه را هدایت و کنترل کند. امروز در هر نقطه‌ای هستیم یک قدم جلو‌تر برداریم. کسی در سیستم مسئولیت دارد تا آخرین روز ماموریت دارد با برنامه ریزی و پیگیری‌های مدام رو به جلو حرکت کند و ثانیه‌ای از حرکت نایستاد. مجموعه‌های کوچک، اما تاثیر گذار زیادی در مجوعه داریم که باید دیده شوند و در برنامه ریزی‌ها نقش آفرینی کنند. این کشور را ما باید بسازیم.
وی با اشاره بر لزوم توجه به هم افزایی بین شرکت‌های تابعه شستا گفت: در پتروشیمی‌ها مشکل عدم هم افزایی داخل گروهی داریم. ظرفیت‌های فی مابین باید شناخته شود و از آن بیشترین بهره را برد. بخش دانش بنیان نیز باید بیش از پیش فعال شود مخصوصا در این صنعت زمینه خیلی خوبی در آن وجود دارد. تولید با ظرفیت موجود کافی نیست و باید افزایش یابد. ما در شستا معاونت نوآوری و اقتصاد دانش بینان را ایجاد کردیم. میتوانید از این ظرفیت نیز استفاده کنید.
مدیرعامل شستا تشریح کرد: تعریف سند راهبردی چند ساله و تعریف پروژه‌های توسعه ای، ایجادی و به‌سازی از ماموریت‌های مهم شرکت‌های تابعه است. تعریف و ایجاد پروژه، یعنی نگاه به توسعه و آینده، پروژه‌ها خون تازه در شریان مجموعه‌های تولیدی هستند.
وی افزود: شعار هر شرکت یک کار ویژه و یک پروژه باید تحقق یابد. باید برنامه ریزی لازم صورت پذیرد تا در ۵ ساله آینده، دست شستا از پروژه‌های توسعه پُر باشد. یک پروژه دانش بنیان، یک پروژه تحول ساز و یک سند راهبردی ناظر به تحول داشته باشید. ما در مجموعه‌هایی هستیم که به پایین‌تر از نگاه راهبردی خیره شویم، باختیم.
بازیان با اشاره به لزوم گسترش هم افزایی و رونق تولید و فعالیت دانش بنیان تصریح کرد: هیات اندیشه ورز پتروشیمی‌ها تشکیل شود و تاملات راهبردی داشته باشید. قطعا نتایج خوبی خواهید داشت. هر شرکتی باید کارویژه تعریف کند. مسئله تولید را نباید کاهش یابد. تولید نباید به هیچ قیمتی متوقف شود.
وی خطاب به مدیران شرکت‌های پتروشیمی می‌افزود: موضوع سود را دست کم نگیرید. سود را به عنوان یک مولفه جدی در عملکرد ببینید. تولید، فروش و سود تراز یک بنگاه است. پروژه‌های توسعه‌ای را دنبال و موانع شروع پروژه‌ها را رفع کنید. مدام باید برنامه ریزی تولید داشت.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
سرعت اینترنت در ایران چطوره؟ title
با وجود گزارش جدید اسپیدتست در ماه مارس ۲۰۲۴ که حاکی از بهبود وضعیت سرعت اینترنت ایران است، جایگاه ایران در رده‌بندی کلی نسبت به دیگر کشور‌ها افت داشته است.
برگزیده
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.
سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی title
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازار‌های مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده است.