مخاطب ۲۴- به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون؛ سال گذشته نخستین دوره این مسابقه با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از نمایندگان و اعضای شبکه فروش صنعت بیمه برگزار شد و در نهایت، پس از ارزیابیهای متعدد، ۱۳ نفر از شرکت کنندگان در آن به عنوان فینالیست انتخاب شدند. در پایان نیز، شش نفر شرکت کننده از شرکتهای بیمه سامان، پاسارگاد، تعاون، باران و ملت به عنوان منتخبان دور نخست مسابقه «اینشورتاک» معرفی شدند.
حضور نمایندگان و اعضای شبکه فروش شرکتهای بیمه در این رویداد، سبب شد تا فعالان صنعت بیمه، هم توانایی خود در زمینه معرفی محصولات بیمهای را محک بزنند و هم در این زمینه آموزش ببینند. از جمله دستاوردهای نخستین رویداد اینشورتاک میتوان به «درگیر شدن ذهن مردم با مفاهیم بیمه ای» و در نتیجه آن «افزایش ضریب نفوذ بیمه» اشاره کرد.
این رویداد که با پیشتازی شرکت بیمه تعاون به عنوان یکی از بازیگران اصلی عرصه صنعت بیمه عملیاتی شد، از نگاه پویای این شرکت برای «توسعه فضای رقابتی در صنعت بیمه» حکایت داشت و اکنون با ورود به دوران برگزاری دومین دوره رویداد، رقابت پذیری و در نتیجه «شکوفایی» هرچه بیشتر در این حوزه را شاهد خواهیم بود.
شرکت بیمه تعاون که در حوزههای گوناگونی نظیر «توسعه ورزش، ایفای مسئولیتهای اجتماعی و فرهنگسازی»، ابتکار عملهای خوبی داشته است، با کمک به برگزاری این رویداد میتواند سبب شود تا چنین ایدهها و ابتکاراتی در سطح صنعت بیمه گسترش پیدا کند.
اینشورتاک همچنین به «ارتقای مهارتهای فن بیان و سخنوری» در میان بیمه گران و در نتیجه «ارائه حرفه ای» محصولات این حوزه کمک قابل توجهی کرد؛ نتایج به دست آمده از ارزیابیهای اخیر نشان میدهد که در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار نماینده فروش بیمه در کشور وجود دارند، اما بخش قابل توجهی از آنها مهارت کافی برای سخنرانی و ارائه مناسب محصول و در نتیجه توانایی ترغیب مشتری به خرید محصول بیمهای را ندارند. این موضوع زمانی اهمیت پیدا میکند که بدانیم در کشور ما هنوز کمتر از ۲ درصد کل فروش بیمهنامهها بهصورت آنلاین و غیرحضوری است و ۹۸ درصد فروش بیمه نامه بهصورت حضوری انجام میشود و این موضوع، اهمیت داشتن مهارت سخنوری را دوچندان میکند.
اما دومین رویداد «اینشورتاک» به دنبال حل بخشی از همین مسائل است. از جمله مواردی که بناست در دومین دوره رویداد اینشورتاک مورد توجه قرار گیرد، توجه به ابعاد تازهای از فروش بیمه نامه و تمرکز زدایی از شبکه فروش است، چرا که ادامه همراهی با بیمه گذار و ارائه خدمات مطلوب به او، سبب خواهد شد تا صنعت بیمه در ادامه با استمرار فروش مواجه شود.
در حال حاضر بخشی از نارضایتی بیمه گذاران، از چگونگی و میزان خسارت دریافتی است، اما دلیل این نارضایتی، نه عملکرد نامطلوب شرکت بیمه، بلکه بی اطلاعی بیمه گذار از پوششهای بیمهای خریداری شده است. حتی در برخی موارد، ناتوانی نماینده شرکت بیمه از توضیح و تصریح مفاد بیمه نامه، چنین مسائلی را ایجاد میکند.
همچنین بناست در دومین دور این رویداد، به «توسعه ضریب نفوذ بیمه» در رشته بیمهنامههای زندگی توجه بیشتری صورت پذیرد.
با اتمام دور نخست «اینشورتاک»، سرپرست بیمههای زندگی بیمه تعاون از افرادی که در این رویداد فعالیت قابل توجه و مطلوبی داشتند، برای جذب در شبکه فروش دعوت کرد. این فرایند پس از اتمام دومین دوره برگزاری رویداد نیز استمرار خواهد داشت تا بدین ترتیب از ظرفیت تمام شرکت کنندگان علاقه مند، در فضای اجرایی استفاده شده و از مهارتهای آنها به نفع صنعت بیمه بهره برداری شود.