مخاطب ۲۴- به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، محمد حسین یوسفی، سرپرست مدیریت بیمههای زندگی این شرکت در گفتگویی اعلام داشت: «در بیمه زندگی بیمه تعاون، کاملترین و جامعترین بیمهنامه حال حاضر کشور ارائه خواهد شد و ویژگیهایی همچون معافیتها، پرداخت مستمری ها، پوشش بیمهای حوادث، بیمه تکمیلی و... در این بیمهنامه لحاظ شده است».
او همچنین علت عدم استفاده از بیمه زندگی را ناآگاهی مردم از مزایای آن میداند و معتقد است: «یکی از دلایلی که بیمه زندگی رشد نکرده این است که بازارهای موازی مانند طلا، ارز و ساختمان فعال است، در حالی که در کشورهای دیگر اینها فعال نبوده و مردم ترجیح میدهند بیمه زندگی بخرند و از همه مهمتر این است که بسیاری از مردم کشور ما بیمههای زندگی را نمیشناسند و این یک کار ملی است که بیمه زندگی به مردم شناسانده شود که اگر بیمه زندگی فعال شود، به بودجه عمومی دولت هم کمک میشود و تعهدات دولت به صندوقهای بازنشستگی را کاهش میدهد. بیمه زندگی برای زمان حیات است نه فقط برای بعد از مرگ.»
یوسفی در این راستا تشریح کرد: «دستور مدیرعامل این است که تمرکز بیشتری بر روی بیمههای خُرد و با تأکید بر بیمههای زندگی صورت پذیرد و بر این اساس، سیاستهایی را برای این اقدام انجام دادیم و در تلاش هستیم که تمامی شعب را به سمت بیمههای زندگی هدایت کنیم».
سرپرست بیمههای زندگی بیمه تعاون همچنین اظهار داشت: «هم اکنون شعبههای رشت، اهواز، تبریز و اصفهان در این رشته فعالیت مطلوب تری دارند و در نظر داریم تا زمینههای انتقال تجارب این شعب به سایر شعب را نیز ایجاد کنیم».
یوسفی در ادامه مطرح ساخت: «یک اقدام مطلوب دیگر که توسط این واحد انجام شده، جذب نمایندگان دارای پتانسیلی بود که در مسابقه اینشورتاک، فعالیت چشمگیری از خود نشان دادند و از آنها برای توسعه شبکه فروش استفاده شد».
عسل اشتری، سرپرست بیمههای مسئولیت و مهندسی نیز در این گفتگو به ضرورت حمایت از بیمههای کمتر توجه شده اشاره کرد و مطرح ساخت: «امروزه رشد اقتصاد و پیشرفت اجتماعی بدون توجه به بخشهای اصلی جامعه از جمله نیروی کار و سرمایه امکانپذیر نیست؛ در این بین صنایعدستی دارای نقش قابلتوجهی است، چراکه این هنر-صنعت در بسیاری از موارد منبع درآمد خانوار محسوب میشود و حفظ فرهنگ و اصالت بومی را بهدنبال دارد».
وی با تاکید بر اینکه صنعت بیمه میتواند نقش حائزاهمیتی در کاهش ریسک صنعت گردشگری و صنایعدستی داشته باشد، بیان کرد: «در صنعت بیمه تمهیدات کارآمدی برای صنایعی مانند گردشگری و صنایعدستی در نظر گرفته نشده و جای کار فراوان دارد.»
وی در ادامه دلیل عدم توسعه این رشتهها را «دولتی بودن نظام بیمه ای» دانست و گفت: «همچنین به دلیل شرایط اقتصادی نیز، بسیاری از پروژهها متوقف شده و در نتیجه امکان فعالیت در این رشته را محدود کرده است».
سرپرست بیمههای مسئولیت و مهندسی بیمه تعاون اضافه کرد: «قابل ذکر است که هم اکنون شعب تبریز، مشهد، کرمانشاه، رشت و شیراز فعالیت بسیار مطلوبی داشته، ولی باید اذعان داشت که ما در رشته مسئولیت، در تمامی شعب شاهد فعالیت قابل توجهی هستیم».
رزا سعیدی، سرپرست بیمههای درمان بیمه تعاون نیز در این گفتگو با تأکید بر اینکه برای پیشبرد مسیر فروش بیمههای درمان «تقویت خرده فروشی مطلوبتر است» مطرح کرد: «به صورت کلی مصلحت نیست که به هر قیمتی وارد بازار درمان بشویم، چراکه تمایلی به زیان ده شدن نداریم و ترجیح میدهیم که خدمات خوب تری را به مردم ارائه کنیم».
وی افزود: «ما یک بیمه بازرگانی هستیم و به عنوان یک شرکت بیمه بازرگانی باید دنبال سودآوری باشیم؛ وقتی بحث درمان مطرح میشود باید سراغ بیمههای اجتماعی برویم. نقش آنها باید پر رنگتر باشد. به نظرم در بلندمدت باید دنبال یک بیمه تکمیلی همگانی باشیم و شرکت بیمه بازرگانی به عنوان یک شرکت بیمه سوم و به عنوان بیمه اکمل مطرح باشد».
حسن پوراسکندری، مدیر بیمههای آتش سوزی بیمه تعاون نیز در گفتگوی صورت گرفته تشریح کرد: «با توجه به ضرورت فرهنگسازی هرچه بیشتر برای بهره مندی عموم مردم از خدمات بیمهای و نیز، تقویت پوششهای بیمهای در مواقع وقوع حوادث، بر آن شدیم تا ضمن گسترش شبکه فروش، نسبت به افزایش فروش در رشته آتش سوزی مسکونی، غیرصنعتی، انبار و صنعتی و در راستای افزایش انگیزش شعب، نمایندهها و کارگزاران نیز فعالیت کرده باشیم».
سهیلا شرفی، مدیر بیمههای باربری، کشتی و هواپیمای بیمه تعاون نیز اظهار داشت: «پاسخ به مشتریان و اصل جلب رضایت مشتری از جمله عواملی بوده که نه تنها به بهبود برند بیمه تعاون منجر شده، بلکه صنعت بیمه را نیز در مسیر تعالی همراهی کرده و همچنین زمینههای رشد بین المللی را فراهم میکند».
او در ادامه بیان داشت: «بر این اساس در رشته باربری دیدگاهمان بر این است تا فعالیتهای خود را از سطح ملی به فراملی ارتقاء داده تا مشتریان خارجی بیمه تعاون نیز، این شرکت را به عنوان فعال بیمهای خوشنام و حرفهای در ارائه خدمات بشناسند».
مصطفی زحمتی پاک، مدیر بیمههای اتومبیل این شرکت نیز به عنوان دیگر مدیری که به این گفتگو پرداخت اظهار داشت: «ارائه خدمات آنلاین در تمامی فرآیندها، چه صدور بیمهنامه چه پرداخت خسارت مثبت بوده و این اقدام باعث رضایتمندی مشتریان خواهد شد».
او همچنین با توجه به واحد تحت مدیریت خود و دیجیتالی شدن خدمات به استعلام و پرداخت خسارت به زیاندیدگان در حوادث رانندگی اشاره کرده بود و گفت «ابتداییترین اقدام در این زمینه این است که بازدید اولیه بهصورت غیرحضوری و برخط انجام شود و بیمهگذار، تصاویر خودروی خود را به شرکت بیمه ارسال کند؛ در واقع اینکه ما بتوانیم هم خدمات بیمهای را کاملا به شکل آنلاین ارائه دهیم و هم بتوانیم تخلفات و صحنهسازیهایی که در این حوزه انجام میشود را به صفر برسانیم شاید امکانپذیر نباشد، اما میتوان با فراهمکردن زیرساختهای لازم، هم از آمار تخلفات کم کرد، هم به سمت خدمات برخط حرکت کرد».
مدیر بیمههای اتومبیل بیمه تعاون در ادامه اظهار داشت: «بیمه تعاون در حوزه صدور و فروش دیجیتال بیمه نامه پیشرفت قابل توجهی داشته است. بیمه تعاون از نخستین شرکتهایی است که همکاری با استرات آپها را آغاز کرد و به خوبی توانست از فضا بهره برداری کند. به نظر من بیمه تعاون در حوزه صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت دیجیتال، یک روند برد-برد را تجربه کرده است».