کد خبر: ۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
دکتر مرتضوی در بازدید از شرکت کارخانجات داروپخش خبر داد:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رأس هیئتی از مدیران ارشد این وزارتخانه و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا» از شرکت کارخانجات داروپخش بازدید کرد و از سهم ۳۰ درصدی هلدینگ سرمایه‌گذاری دارویی تأمین «تیپیکو» (TPICO) در شبکه تولید و توزیع دارویی کشور خبر داد.

مخاطب ۲۴- به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر «سیدصولت مرتضوی» در حاشیه این بازدید گفت: امروز در این مجموعه شاهد تحقیق، پژوهش و تأمین نیاز‌های دارویی، تولید و توزیع مناسب داروی کشور هستیم.


سهم ۳۰ درصدی هلدینگ تیپیکو از شبکه تولید و توزیع داروی کشور/ تولید ماهانه ۶ میلیون واحد سرُم تا پایان سال


وی با بیان اینکه شرکت کارخانجات داروپخش متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد در تولید دارو داشته است، افزود: ظرفیت اسمی این مجموعه بستر خودکفایی را فراهم کرده و امکان توسعه صادرات نیز وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این شبکه دارویی در واقع دارای منشاء عالمانه‌ای در حوزه علوم دارویی بوده و این به نوعی تبلور شعار سال ۱۴۰۱ و مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

مرتضوی با اشاره به آغاز فصل پاییز و شیوع ویروس آنفولانزا در کشور تأکید کرد: با دستور ریاست جمهور آیت‌الله رئیسی، کمبود دارو در کشور با تولید و توزیع آنتی‌بیوتیک‌ها و سرُم تأمین خواهد شد.

وزیر رفاه با بیان اینکه قرارگاه جهادی تولید دارو در کشور تشکیل شده است، گفت: تا پایان سال از تولید ماهانه ۳ میلیون واحد سرُم به نزدیک به ۶ میلیون خواهیم رسید.

وی خاطرنشان کرد: نگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم به شرکت‌های اقتصادی زیرمجموعه این وزارتخانه حفظ منافع مردم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در این بازدید با برخی از کارگران حاضر در بخش‌های مختلف تولید در زمینه وضعیت شغلی، ساعات کاری و حقوق و معیشت آنان به گفتگو پرداخت.

ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا» نیز در این بازدید با بیان اینکه هلدینگ «تیپیکو» نقطه اتکای تأمین داروی کشور است، گفت: در ۷ ماهه اول سال ۱۴۰۱ به افزایش دو برابری تولید دارو دست یافته‌ایم.

وی افزود: ۵۰ درصد از مواد اولیه پیش‌ساز داروی کشور در مجموعه شستا تأمین و تولید می‌شود.

بازیان از ایجاد معاونت نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان در مجموعه شستا خبر داد و گفت: شستا در خط مقدم تولید کشور قرار دارد.

منصور نیکویی‌نیا، مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری دارویی تأمین «تیپیکو» نیز با معرفی امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، گزارش عملکرد این مجموعه و اقدامات انجام شده در دوره جدید را تشریح و چالش‌ها و مشکلات این شرکت را مطرح کرد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.