کد خبر: ۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
بازار طلا و سکه در این هفته با نوسانات قیمتی زیادی همراه بود.

مخاطب ۲۴، بازار طلا و سکه در این هفته با نوسانات قیمتی زیادی همراه بود. اما در روز‌های پایانی هفته، قیمت‌ها با ریزش همراه شدند. این روند کاهشی در هفته آینده ادامه دارد؟

قیمت سکه که روز سه‌شنبه تا یک قدمی مرز مقاومتی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پیشروی کرده بود، در روز چهارشنبه سقوط کرد.
پیش بینی بازار سکه و طلا در هفته آتی
این فلز عصر چهارشنبه به قیمت ۱۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان به فروش رسید که در مقایسه با عصر روز سه‌شنبه ۳۷۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده بود.

طی معاملات ۲۴ شهریور نیز قیمت سکه بهار آزادی ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۶۱۶ تومان رسید.

ریزش قیمت جهانی طلا
به عقیده عده‌ای از معامله‌گران به نظر می‌رسد عقب‌نشینی قیمت اونس طلا یکی از دلایل ریزش فلز گران بهای داخلی بوده است. قیمت اونس طلا کانال ۱۷۰۰ دلار را از دست داد و روی ۱۶۹۱ دلار ایستاد.

علی طباطبایی، کارشناس بازار‌های مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد نوسانات بازار در هفته آینده کمتر شود و همچنین، هیجانات بازار‌های مالی در کشور در روز‌های آینده فروکش می‌کند. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود که دلار، طلا و سکه در این هفته به کانال‌های قبلی خود برگردند.

او توضیح داد: از طرف دیگر، انتظار می‌رود که نرخ بهره آمریکا افزایش پیدا کند. این افزایش نرخ بهره منجر می‌شود که در روز‌های آینده اونس جهانی طلا روند نزولی خود را حفظ کند. اگر در روند قیمت دلار اختلالی به وجود نیاید، طلا و سکه نیز در کانال فعلی خود نوسان خواهد داشت. در کل تا قبل از مشخص شدن نتیجه برحام، بازار‌های طلا، سکه و دلار درجا می‌زنند و در همین کانال‌های فعلی نوسان خواهند داشت.

اما یک کارشناس دیگر به تجارت‌نیوز گفت: تورم آمریکا به صورت مستقیم تاثیری بر اونس جهانی و قیمت طلا ندارد. نرخ تورم آمریکا بر سیاست‌های مجموعه فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا تاثیر می‌گذارد. با توجه به تجربه‌های قبلی، فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را ادامه می‌دهد.

حمیدرضا جیهانی، کارشناس بازار‌های مالی افزود: با توجه به بازار کامودیتی‌ها، کالا‌های اساسی جهانی و همچنین، بازار طلا که یکی از دارایی‌های ضمانت شده و نقدپذیر است، در آینده با رکود و کاهش قیمت همراه می‌شود.

طلا و سکه بخریم؟
چندی پیش نیز، فردین آقابزرگی، کارشناس بازار‌های مالی در رابطه با زمان سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه کشور به تجارت‌نیوز گفت: سرمایه‌گذاران و مردم عادی باید بخشی از سرمایه خود را در بازار‌های مختلف پخش کنند. بخشی از سرمایه، در شرایط مناسب می‌تواند وارد شود. بخش دیگر را هم می‌توان در بازار‌هایی مثل طلا سرمایه‌گذاری شود. یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در این بازار، سکه طلا و بهتر از آن گواهی سپرده طلا است که در بورس نیز عرضه می‌شود.

برچسب ها: سکه طلا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.