به گزارش
مخاطب ۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس یوسفی زاده گفت: اصلاح تعرفه همراه با همکاری تمام نهادهای برنامه ریز هر چه سریعتر اتفاق بیفتد و مشترکین نیز بهتر است از این مورد استقبال کنند چرا که به نفع تمام حوزه ارتباطات است.
وی با تاکید بر همکاریهای گسترده آسیاتک و
شرکت مخابرات ایران گفت: باید در مورد تعرفهها بلندمدت فکر کنیم و در نهایت به آیندهای با دنیای پیشرفته و همگام با سطح برتر جهانی و تسهیل گریهای بهتر در دنیای دیجیتالی شده امروز برسیم.
مهندس یوسفی زاده همچنین اهمیت سرمایه گذاری در لایه زیرساخت و دسترسی شبکه مخابرات را اعلام کرد و افزود: منطقی شدن تعرفهها پیش نیاز ورود به توسعه زیرساختی ارتباطات ثابت است و در مراحل بعدی، سرمایه گذاری همه جانبهای با کمک تمام بازیگران صنعت مخابرات کشور لازم است.
مدیرعامل شرکت آسیاتک با بیان اینکه عدم تغییر متناسب تعرفهها با هزینهها، مانع سرمایهگذاری مخابرات در زیرساختها شده است، گفت: با توجه به عدم تغییر متناسب تعرفهها با رشد هزینهها و نیازهای سرمایه گذاری لازم، شرکت مخابرات ایران در ارتقای تجهیزات و شبکه با مشکلاتی مواجه است که به شرکتهای همکار هم منتقل میشود و این موضوع یکی از عوامل اصلی پیرامون کیفیت اینترنت ثابت است.
مهندس یوسفی زاده، نقش شرکت مخابرات ایران را در پیشبرد صنعت آی سی تی و پیمودن مسیر توسعه فناوری کشور غیرقابل انکار دانست و افزود: خدمات تلفن ثابت به ویژه در حوزه تجاری نیاز به تغییرات دارد و به نظر ما با توجه به اینکه شبکه زیرساخت ثابت، برای تمام شبکهها اعم از ارتباطات ثابت و سیار مهم است، بهتر بود بخش ثابت و سیار مخابرات از هم جدا نمیشدند.
وی افزود: اکنون با انباشتگی روزافزون در بخش ارتباطات سیار مواجه شده ایم و اهمیت حوزه ارتباطات ثابت مجددا مشخص شده و نقش زیرساختی آن حتی در ارتباطات سیار و نسلهای پیشرفته، لزوم توسعه آن را گریزناپذیر ساخته است.
مهندس یوسفی زاده افزود: این اصلاح، باید سریع و در راستای ورود شرکت مخابرات ایران به بنیانهای امروزی دنیای دیجیتال در مقیاس جهانی باشد، زیرا عدم ورود مخابرات به فازهای جدیدتر، علاوه بر تاثیر بر مشتریان، بر شرکتهای همکار همانند آسیاتک اثرگذار است.
وی گفت: زنجیرهای از خدمات توسط شرکتهای ارتباطی اعم از زیرساخت و مخابرات و شرکتهای همکار برای دسترسی انتهایی مشتری ارائه میشود که تحول در هر یک از این بخشها، کیفیت ارتباط را به نحو قابل توجهی بهبود میبخشد.
مدیرعامل شرکت آسیاتک گفت: نیاز استفاده از اینترنت هر روز بیشتر میشود و همین موضوع و عدم توسعههای لازم متوازن با این نیاز باعث شده که در بعضی مواقع و یا مکانها مشکلاتی باشد که در کل، سرعت و کیفیت اینترنت ثابت و همراه مطلوب به نظر نیاید.
وی اشاره کرد: مسائل زیادی وجود دارد که اگر سرعت و کیفیت اینترنت ثابت و همراه در وضعیت مطلوبی نباشد، ارتباط مناسبی برقرار نمیشود که یکی از مهمترین آنها، مسائل شرکت مخابرات در نیاز به نوسازی تجهیزات شبکه و فنی است، زیرا این شرکت، زیرساخت گستردهای برای اپراتورهای موبایل و ثابت را ارایه میدهد.
مهندس یوسفی زاده تاکید کرد: تکنولوژی شبکه دسترسی نیاز به تغییر دارد و با توجه به عدم تغییر متناسب تعرفهها با رشد هزینهها و نیازهای سرمایه گذاری لازم، این اتفاق به نحو مناسبی تاکنون ممکن نشده است.
وی افزایش مصرف دیتا را نیز یکی از مهمترین چالشها و فرصتها دانست و گفت: امیدوار هستیم با همکاری مجموعه مخابرات و وزارت ارتباطات، پوشش دسترسی مبتنی بر فیبر نوری هر چه سریعتر تسهیل شده و تمام مشتریان در سراسر کشور از اپراتورهای مختلف، بهترین خدمات را دریافت کنند.
در این مجموعه برنامهها که از صفحه رسمی اینستاگرام مخابرات به آدرس https://www.instagram.com/tci_iran/ پخش میشود، گفتگوهای تخصصی و بررسی مسائل مختلف مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار دارد که در برنامه امشب، مهندس یوسفی زاده، مدیرعامل شرکت آسیاتک، نقش شرکت مخابرات ایران را در پیشبرد صنعت آی سی تی و پیمودن مسیر توسعه مورد بررسی قرار داد.