کد خبر: ۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
متوسط قیمت مسکن در تهران به بالاترین سطح خود رسیده و آخرین آمار‌های رسمی اصفهان و تبریز را بعد از پایتخت گران‌ترین شهر‌های کشور معرفی می‌کند.

مخاطب۲۴- متوسط قیمت خرید مسکن در تهران به بالاترین سطح خود رسیده و آخرین آمار‌های رسمی اصفهان و تبریز را بعد از پایتخت گران‌ترین شهر‌های کشور معرفی می‌کند. الان خرید خانه ۱۰۰ متری در تهران به‌طور متوسط چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آب می‌خورد و در برخی از محله‌های اصفهان قیمت مسکن با میانگین ارزش خانه‌های منطقه یک پایتخت برابر است. در طرف مقابل اگر سراغ ارزان‌ترین محله‌های اصفهان و تبریز بروید امکان خرید خانه‌های ۸۰ تا ۱۰۰ متر با بودجه زیر یک میلیارد وجود دارد.

قیمت خرید مسکن در گران‌ترین شهر‌های ایران

قیمت خانه‌های ۸۰ تا ۱۰۰ متر در تهران

 

به گزارش فرارو، متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران به متری ۸۴ میلیون تومان رسیده و به‌عنوان گران‌ترین نقطه پایتخت در این بازار شناخته می‌شود. با این حال ممکن است در بالای شهر تهران ارقام پیشنهادی از سوی فروشنده‌ها خیلی بیشتر باشد. مثل واحد ۹۲ متری در محله کامرانیه که ارزش هر متر آن ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درنظر گرفته شده و قیمت کل آن به هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد. این واحد که سال ۸۵ ساخته شده با آسانسور، انباری و پارکینگ فروخته می‌شود. اگر به‌جای شمال تهران برای خرید مسکن سراغ مرکز شهر برویم طبق آمار متوسط قیمت مسکن باید بین ۲۵ تا ۳۲ میلیون تومان باشد. تقریبا با همین بودجه می‌شود حوالی میدان میدان انقلاب آپارتمان ۹۶ متری را خرید. قیمت کل این واحد سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که باید ارزش هر متر آن را حدود ۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بدانیم. این آپارتمان آسانسور، انباری و پارکینگ دارد و سال ۸۷ ساخته شده است. قیمت آپارتمان در منطقه ۱۸ تهران به متری ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده و این رقم درقیاس با سایر مناطق پایتخت کمتر است. در محله یافت‌آباد که در منطقه ۱۸ واقع شده مالک آپارتمان ۸۹ متری در ازای دو میلیارد و ۹۱ میلیون تومان حاضر به فروش است و بابت هر مترمربع از این واحد ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. این واحد سال ۹۷ ساخته شده است.

قیمت خانه‌های ۸۰ تا ۱۰۰ متر در اصفهان

قیمت مسکن در اصفهان می‌تواند با گران‌ترین مناطق تهران برابری کند. درحالی که طبق آمار‌های رسمی میانگین ارزش هرمتر آپارتمان مسکونی در منطقه یک تهران به ۸۴ میلیون تومان رسیده در محله مرداویج اصفهان آپارتمانی آگهی شده که مالک بابت هر متر همین رقم را درنظر گرفته است. این واحد ۸۵ متری نوساز محسوب می‌شود و برای خرید آن باید هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ناقابل کنار گذاشت. در طرف مقابل خرید مسکن در اصفهان می‌تواند تقریبا نصف ارزان‌ترین مناطق تهران تمام شود. مثل یکی از آپارتمان‌های ۸۵ متری مسکن مهر که در محله بهارستان ۹۹۰ میلیون تومان آگهی شده است. به‌زبان ساده فروشنده بابت هر مترمربع چیزی نزدیک ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان طلب کرده است. شش سال از زمان ساخت این واحد می‌گذرد. این وسط در محله ناژوان که در بازار مسکن این شهر چیزی بین گران‌ترین و ارزان‌ترین محله‌ها دسته‌بندی می‌شود، قیمت آپارتمان ۹۵ متری را دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کردند. این واحد که یک سال از عمر بنا آن می‌گذرد متری ۲۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت خانه‌های ۸۰ تا ۱۰۰ متر در تبریز

قیمت مسکن در گران‌ترین محله‌های تبریز از متوسط ارزش خانه‌های تهران بیشتر است. درحالی که متوسط قیمت مسکن در تهران به قله ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی رسیده، در محله ولیعصر واحد ۹۸ متری را چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان یعنی تقریبا متری ۴۵ میلیون آگهی کرده‌اند. این واحد سه سال پیش ساخته شده است. در محله ائل‌گلی تبریز واحد ۱۰۰ متری را دقیقا دو میلیارد تومان می‌فروشند. یعنی متری ۲۰ میلیون تومان که تقریبا برابر با متوسط ارزش خانه‌ها در ارزان‌ترین مناطق تهران است. می‌شود با بودجه کمتری در تبریز خانه خرید. در اکباتان تبریز و سایر محله‌های ارزان‌قیمت این شهر تا دلتان بخواهد می‌شود آپارتمان‌های ۸۰ تا ۱۰۰ متری را زیر یک میلیارد خرید. مثل واحدی ۱۰۰ متری در این محدوده که سال ۱۴۰۰ ساخته شده و مالک قیمت را برای فروش ۹۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته است؛ متری ۹ میلیون تومان.

مشخصات آپارتمان‌های ۸۰ تا ۱۰۰ در گران‌ترین شهر‌های ایران

شهر

محدوده

متراژ

عمر بنا

قیمت

تهران

کامرانیه

۹۲ متر

۱۶ سال

هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

تهران

میدان انقلاب

۹۶ متر

۱۴ سال

سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

تهران

یافت‌آباد

۸۹ متر

چهار سال

دو میلیارد و ۹۱ میلیون تومان

اصفهان

مرداویج

۸۵ متر

نوساز

هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

اصفهان

ناژوان

۹۵ متر

یک سال

دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون

اصفهان

بهارستان

۸۵ متر

شش سال

۹۹۰ میلیون تومان

تبریز

ولیعصر

۹۸ متر

سه سال

چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان

تبریز

ائل‌گلی

۱۰۰ متر

۱۱ سال  

دو میلیارد تومان

تبریز

اکباتان

۱۰۰ متر

یک سال

۹۰۰ میلیون تومان

 
 
برچسب ها: قیمت مسکن
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
اعلام نتایج رسمی انتخابات مجلس title
نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چند حوزه انتخابیه به صورت رسمی اعلام شد.
فیلم کامل مبارزه امیر علی‌اکبری برابر آرجالان بولار هندی-کانادایی title
رویداد یکصد و شصت و ششم سازمان وان چمپیونشیپ، امروز در استادیوم "لوسیل" برگزار شد و امیر علی‌اکبری در ششمین مبارزه خود در این سازمان در مقابل آرجالان بولار فایتر هندی - کانادایی به دلیل کارت قرمز و دیسکاله به پیروزی دست یافت.
ایجاد فرصت مخاطب ۲۴ برای تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس title
مخاطب ۲۴ با هدف ایجاد بستر مناسب برای «انتخاب اصلح» و آشنایی مردم با داوطلبان انتخابات‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نظرات، دیدگاه‌ها و برنامه‌های آنها، آمادگی خود را برای میزبانی از شخصیت‌ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی فعال در انتخابات و انعکاس دیدگاه‌های آنان اعلام می‌کند.
برگزیده
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.
حال قهرمان سنگین وزن اردبیلی چطوره؟ title
قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان و المپیک هفته جاری از بیمارستان مرخص می‌شود و بیماری دیابت او تحت کنترل است.