کد خبر: ۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
وزیر ارشاد: پیش‌نویس وزارت ارشاد برای مدیریت نمایش خانگی مورد توافق قرار گرفته و ابلاغ خواهد شد

مخاطب ۲۴- وزیر ارشاد: پیش‌نویس وزارت ارشاد برای مدیریت نمایش خانگی مورد توافق قرار گرفته و ابلاغ خواهد شد او با اشاره به اینکه آنچه که در بستر‌های برخط نمایش خانگی پخش می‌شود، اعم از فیلم سینمایی، تئاتر، انیمیشن، موسیقی و... عمدتاً محصولاتی است که تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت که همه معترفند که محدوده این‌ها ذاتاً متعلق به وزارت ارشاد است. تنها موردی که محل اختلاف میان صداوسیما و وزارت فرهنگ بوده، بخش سریال است که آن هم موضوع نظارت بر آن‌ها است که مطرح است.

پایان مدیریت صدا و سیما بر شبکه خانگی؟

وزیر فرهنگ می‌گوید که نظارت بر سریال‌ها در نمایش خانگی تنها محل اختلاف ما با صداوسیما است. البته پیش‌نویس وزارت‌خانه ما به نهاد‌های بالادستی ارائه شده که مورد توافق نیز قرار گرفته و به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

 


به گزارش تسنیم، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه هیئت دولت، تازه‌ترین اخبار را در خصوص تعیین تکلیف نمایش خانگی بیان کرد. وی دو هفته قبل درباره حمایت از پلتفرم‌ها و نمایش خانگی نکاتی را بیان کرد که به‌نظر می‌رسید در واکنش به اظهارات رئیس ساترا بود.

طبق آخرین اخبار معاونت حقوقی ریاست جمهوری، در نامه‌ای خطاب به دکتر پیمان جبلی رییس رسانه ملی، مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن را منحصرا بر عهده سازمان صدا و سیما دانسته و روی این امر تأکید داشته است. اما بعد از صحبت‌های وزیر فرهنگ زمزمه‌هایی مبنی بر رفتن نمایش خانگی از صداوسیما به وزارت فرهنگ شنیده می‌شود. وزیر فرهنگ در این خصوص به سؤالات ما پاسخ داد.

او با اشاره به اینکه آنچه که در بستر‌های برخط نمایش خانگی پخش می‌شود، اعم از فیلم سینمایی، تئاتر، انیمیشن، موسیقی و... عمدتاً محصولاتی است که تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت که همه معترفند که محدوده این‌ها ذاتاً متعلق به وزارت ارشاد است. تنها موردی که محل اختلاف میان صداوسیما و وزارت فرهنگ بوده، بخش سریال است که آن هم موضوع نظارت بر آن‌ها است که مطرح است.

اسماعیلی بیان کرد: مسائل مرتبط با نمایش خانگی تا سال ۱۳۹۹ برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، اما در انتهای دولت قبل مجلس در موضوع لایحه بودجه ۱۴۰۱ ورود کرد و سپس آن را در اختیار صداوسیما قرار داد. برای همین قبل از آنکه دولت تحویل ما شود، این حوزه در اختیار صداوسیما بود. اما بعد از اینکه مستقر شدیم، شورای محترم نگهبان در لایجه بودجه ۱۴۰۱ بر این مصوبه ایراد گرفت و حذف شد. در حال حاضر مسئولیت نهایی این حوزه در ابهام به‌سر می‌برد البته بخش سریال‌ها به‌همان نحو است.

وی گفت: در حال حاضر ما جلسات فشرده‌ای برای تعیین تکلیف این حوزه با نهاد‌های بالا دستی داشتیم و در نهایت پیش‌نویس وزارت فرهنگ تقدیم شد که مورد بررسی، جمع‌بندی و در نهایت توافق قرار گرفته و منتظر ابلاغ نهایی آن هستیم. از آنجایی که هنوز ابلاغ نهایی صورت نگرفته است، در حال حاضر دو سه روش داریم که فعلاً تا زمان ابلاغ نظارت سریال‌ها توسط صداوسیما صورت بگیرد؛ راه حل‌های میانی نیز وجود دارد. اما طبق اخباری که دارم مصوبه نهایی صورت گرفته است و به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
اعلام نتایج رسمی انتخابات مجلس title
نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چند حوزه انتخابیه به صورت رسمی اعلام شد.
فیلم کامل مبارزه امیر علی‌اکبری برابر آرجالان بولار هندی-کانادایی title
رویداد یکصد و شصت و ششم سازمان وان چمپیونشیپ، امروز در استادیوم "لوسیل" برگزار شد و امیر علی‌اکبری در ششمین مبارزه خود در این سازمان در مقابل آرجالان بولار فایتر هندی - کانادایی به دلیل کارت قرمز و دیسکاله به پیروزی دست یافت.
برگزیده
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.
حال قهرمان سنگین وزن اردبیلی چطوره؟ title
قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان و المپیک هفته جاری از بیمارستان مرخص می‌شود و بیماری دیابت او تحت کنترل است.