کد خبر: ۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹
مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال «حکم رشد »در نشست رسانه‌ای این سریال از فراجا خواست که شهرک سینمایی برای کار پلیسی بسازد و به کمبود امکانات ساخت در این زمینه اشاره کرد.

به گزارش مخاطب۲۴ ـ «حکم رشد» سریال شبکه سه به تازگی پخش خود را به پایان رسانده است. امروز عوامل و دست‌اندرکارانش پاسخگوی سؤالات اهالی رسانه بودند. مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال در ابتدایِ نشست از فراجا خواست که شهرک سینمایی برای کار پلیسی بسازد.

بازیگر سینما تهدید به قتل شد

او به کمبود امکانات اشاره کرد و گفت: "فراجا از ما حمایت کرد کمک کرد، اما در حد بضاعت خودش بود. آن‌هایی که کار‌های نمایشی را هدایت می‌کنند باید بدانند که امکانات موجود کشور کافی نیست. شهرک‌های سینمایی که وجود دارد یک صدم نیاز‌های نمایشی ما را پاسخ نمی‌دهد باید کار جدی کرد. خود فراجا باید شهرک سینمایی برای کار‌های پلیسی بسازد. "

تهیه‌کننده سریال «حکم رشد» درباره جزئیات لوکیشن‌ها و روز‌های فیلمبرداری این مجموعه تلویزیونی، صحبت‌هایش را این چنین ادامه داد: ۱۲۰ لوکیشن داشتیم که نزدیک ۲۲۰ روز فیلمبرداری کردیم و هر دو روز در یک لوکیشن بودیم. باید برای هر لوکیشن آماده‌سازی کرد و چید و این کار خیلی سخت و دشوار بود. وقتی در کوچه پس کوچه‌ها فیلمبرداری می‌کنیم گاهی جلوی راه مردم را می‌بندیم. ما شکل و شمایل عجیبی در برخی گریم‌ها داشتیم و خاطرم هست در یکی از صحنه‌ها یکی از رانننده‌ها که این گریم‌ها را دید فکر کرد واقعی است و دعوایی شده و ترسید.

 

او بازتابِ‌جالبی درباره سریال عنوان کرد که درگیر تلفن‌هایی بوده که می‌گفتند چرا غلامِ داستان کشته شد و دوباره پایان‌بندی‌اش را بسازید. حمید ابراهیمی بازیگر این سریال که نقش «افشین کافر» را ایفا می‌کرد به گونه‌ای دیگر این بازتاب‌ها را تشریح کرد. او با اشاره به اینکه برای اولین بار برای نقشی از سمت مردم تهدید به قتل شده است؛ ابراهیمی صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: "من ۲۳ سریال برای تلویزیون بازی کردم و این اولین سریالی است که ترسیدم، چون چندین بار از سمت مردم تهدید به قتل شدم. مردم می‌گفتند ما تو را جایی پیدا می‌کنیم و می‌کشیم و تعجب کردم که مردم اینقدر قصه را باور کرده‌اند. خوشبختانه هم با آقای فرجی و هم لفافیان پیش از این هم کار کرده بودم. خوشحالم که توانستم بخش کوچکی از سریال بودم. "

آزیتا ترکاشوند و نیلوفر شهیدی بازیگران این سریال بحثِ آشتی کردن مردم با تلویزیون را به میان آوردند و گفتند مردم با دیدنِ سریال «حکم رشد» می‌گفتند ما با تلویزیون آشتی کردیم و خیلی از فصل دوم آن می‌پرسیدند.

یکی از نکاتِ جالب این نشست، اظهارنظر‌های پیام احمدی‌نیا بود که نقشِ «غلام» داستان را او بازی کرد. احمدی‌نیا تأکید کرد: نقش منفی‌ای که محبوب شود من خیلی کم در تلویزیون دیده بودم و خدا را شکر با کارگردانی و عوامل خوب این اتفاق اینجا افتاد. «فکر می‌کنم یک ایران از مرگِ غلام گریه کرد و فکر می‌کنم آن حس به آن‌ها القا شده است.»

علیرضا مهران هم خیلی کوتاه، خدا را بابتِ خروجی کار شکر کرد و از هدایت‌های کارگردان و تهیه‌کننده قدردانی به عمل آورد. اما مجتبی فلاحی با سؤالی از خبرنگار تسنیم روبرو شد که بسیار در جریانِ بازی و انتخابش مورد نقد قرار گرفته و جایگاه «ذبیح» پلیس این سریال را در کجایِ ویترین پلیس‌های ماندگارِ‌تلویزیون می‌داند؛ او به این سؤال چنین واکنش نشان داد: کل پروژه‌ها شده ۴۰ یا ۵۰ نفر که همیشه هستند و باید نوعی عدالت فرهنگی باشد نه برای من بلکه برای دیگرانی که استعداد دارند و پشت در‌های سینما هستند.

فلاحی همچنین تأکید کرد: تا جایی که می‌دانم این کاراکتر از یک شخصیت یعنی آقای بختکی وام گرفته شده است، من البته سعی کردم بیشتر به حرف کارگردان گوش کنم. خیلی باید تشکر کنم که نقش اول سریال را به کسی دادند که در تلویزیون نبوده است و مردم هم خدا را شکر راضی بودند. برخی به من می‌گفتند که سریال را نه از تلوبیون و مدیوم‌های دیگر بلکه از یوتیوب می‌دیدند و این جای تقدیر از عوامل دارد.

مهدی فرجی در ادامه با سؤالی از سویِ خبرنگار دیگری درباره کاهش مخاطبان تلویزیون مواجه شد که این‌گونه پاسخ داد: رئیس رسانه ملی پیش از این گفته است که مخاطب رسانه ملی کاهش یافته است. اما من نظرم این است که مردم برنامه و سریال خوب را می‌بینند. مردم قبلاً شبکه محور بودند، اما امروزه برنامه محور هستند. امروز مخاطب «گاندو»، «زیرخاکی» و دیگر کارها، آن‌ها را پیدا می‌کند.

او همچنین در ادامه پاسخ به این سؤال به درصد ناچیز مخاطب پلتفرم‌ها در مقایسه با مخاطبِ تلویزیون اشاره کرد و افزود: درصد ناچیزی از این مخاطب تلویزیون هم در پلتفرم‌ها وجود ندارد و برنامه و سریال خوب مخاطب خود را در تلویزیون دارد. با این حال امکانات ما کافی نیست. زمانی رسانه ملی برای سه شبکه سریال می‌ساخت، ولی الان حجم تولیدات شبکه خانگی آنقدر زیاد شده است که به تلویزیون تنه می‌زند و به همین میزان امکانات افزایش پیدا نکرده است. ما که نمی‌توانیم هلی کوپتر و تانک بسازیم این‌ها امکانات سینمایی خودش را لازم دارد. گاهی به من می‌گویند چرا به سمت کار‌هایی با پروداکشن سخت می‌روم؟ سریال سازی با شرایطی که داریم خیلی دشوار است و چرا کار ساده آپارتمانی نمی‌سازم. بخشی به همین برمی‌گردد که نهاد‌های مرتبط از رسانه ملی تا حوزه هنری، فراجا، سپاه و… باید فکری اساسی کنند تا بشود شهرکی ساخت.

فرجی اضافه کرد: این شهرک ساخته شود قول می‌دهم برخی کشور‌های منطقه هم می‌آیند تا سریال‌هایشان را اینجا بسازند و بازگشت سرمایه دارد، اما همتی می‌خواهد که این شرایط فراهم شود.

لفافیان در ادامه نشست در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره جریانِ ساخت سریال‌هایی با محوریت اراذل و اوباش در شبکه نمایش‌خانگی و تلویزیون پاسخ داد که آیا به دنبالِ نمایشِ معضلات اجتماعی‌اند و یا بزرگنمایی اقشار ناامن‌کننده جامعه، افزود: ما بزرگنمایی نداشتیم خود من در پلتفرمی چیز‌هایی را می‌بینم که می‌گویم این وجود خارجی ندارد، چون غیر رئال نمایش داده می‌شود. اما نباید فکر کنیم معضلات را نشان ندهیم و برخی نباید ببینند. اتفاقاً خانواده‌ها باید سریال‌ها را ببینند، اما با همان نگاه خط قرمزی. باید خانواده‌ها را آگاه کنیم که اگر این معضلات هست، اما نگران نباشند، چون در کنارش امنیت هم وجود دارد. پیام سریال این بود که غلام قصه ما از ۱۷ سالگی از خانواده اش بیرون آمد و این اتفاقات برایش رخ داد.

فرجی نیز در پاسخ به سوالی درباره ترویج خشونت تصریح کرد: من مطلقاً قبول ندارم که ترویج خشونت کردیم. شاید برخی چهره‌ها و بیان‌ها گاهی می‌توانست این تداعی را بیاورد، اما این سریال پاک و پاکیزه پخش شد. یکی از انتقادات این بود که این سریال پلیسی است و درگیری و اکشن ندارد و این انتظار را داشتند که داشته باشد.

این تهیه کننده در پایان تصریح کرد: این سریال اتفاقاً برخلاف این انتقاد که ترویج لات بازی بود ترویج خانواده و امنیت بود و اینکه مردم نیاز به امنیت دارند.

جلسه حاشیه دیگری هم داشت که یکی از خبرنگارانِ در جلسه لحظاتی بیهوش شد و این اتفاق وقفه‌ای در نشست و پخشِ زنده آن در فضای‌مجازی ایجاد کرد. خوشبختانه با همکاری حاضرین، بعد از دقایقی به هوش آمد و سلامتی‌اش را به دست آورد.

منبع : تسنیم 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.