به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری با تاکید بر اینکه آمارها نشان میدهد که مهترین تغییرات عملکردی در بخش منابع بوده است، تصریح کرد: از ۸۵ درصد تحقق هدف عملکردی، ۶۵ درصد آن مربوط به منابع بوده است که ۶۰ درصد این منابع نیز به منابع حسابهای جاری اختصاص داشته است.
مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه جذب منابع ارزان قیمت تمام شده پول را در بانک به شدت کاهش داده است، خاطرنشان کرد: محاسبات اولیه نشان میدهد که این قیمت به ۴/۱۲ تومان میرسد.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر رشد ۱۹ درصدی منابع موثر بانک در تیرماه سال جاری ادامه داد: این رشد نسبت به مدت مشابه در سالهای قبل کم نظیر است و بیش از دو برابر سال گذشته در چهار ماه ابتدایی سال جاری رشد منابع داشتهایم.
وی با اشاره به رشد صدور ضمانتنامه در سپردههای نقدی، تصریح کرد: پست بانک ایران به عنوان بانک تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید از تخفیف صدور این ضمانتنامهها، برای وجه تمایز خود در این بخش و همچنین حفظ مشتریان ارزنده بانک بهره ببریم.
مدیرعامل بانک با تاکید بر رشد ۲۸۸ درصدی ضمانتنامههای صادره گفت: این رشد قابل توجه هم سو با سیاستهای وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز قرار دارد.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر روند مدیریت مطلوب مطالبات معوق و سررسید در تیرماه نسبت به ماههای گذشته سال جاری گفت: با مدیریت مطالبات سررسید گذشته جهش خوبی در وصول آنها داشتهایم که ارسال پیامکهای آگاهی بخش و هشداری به این بخش کمک ویژهای کرده است و باید با طرحهای جدید از افزایش این نوع مطالبات جلوگیری کنیم.
شیری با بیان اینکه ۶۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سراسر کشور پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: همکاران به پرداخت تسهیلات تکلیفی طرحهای ریاست جمهوری توجه بیشتری داشته باشند، زیرا این تسهیلات در سطح منطقهای و کلان در بانک رصد میشود.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر رعایت حد مجاز پرداخت تسهیلات در بانک ادامه داد: مدیریت و همکاری استانها در پرداخت تسهیلات مطلوب است و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا همواره در بین بانکهایی که مجبور به اضافه برداشتی از منابع بانک مرکزی ج. ا. ا میشوند قرار نگیریم.
وی افزود: در حوزه عملیات ارزی در چهارماهه ابتدایی سال جاری نزدیک به ۴۰ درصد کل سال گذشته خدمات ارزی به مشتریان ارائه شده است و این نشان میدهد که تا پایان سال خدمات ارزی بانک، رشد شتابانی خواهد داشت.
شیری با اشاره به مدیریت مطلوب در حوزه ابزارهای پرداخت مانند خودپردازها گفت: عملکرد بانک در این حوزه از هدف گذاری پیشی گرفته است، ولی با توجه به اینکه در فصل گرما هستیم باید مراقبت بیشتری در رصد و پایش خودپردازها داشته باشیم.
مدیرعامل بانک به تاکید بر کاهش ۴۳ درصدی پایانههای فروشگاهی (پوز) ضررده بانک خاطرنشان کرد: با اینکه در این موضوع عملکرد مطلوبی داشتهایم، ولی سرعت رشد پایانههای فروشگاهی از برنامه هدف عقبتر است و باید همچنان که به کیفیت توجه داریم به کمیت نیز نگاهی داشته باشیم.
وی با اشاره به ارتقای کیفیت در ابزارهای همراه و اینترنت بانک، افزود: در ماههای آتی علاوه بر کیفیت بهتر بر کمیت این ابزارها نیز افزوده میشود و روند رو به رشدی را شاهد خواهیم بود.
شیری با بیان اینکه مجموع این فعالیتها موجب شده است که درآمدهای مشاعی بانک در چهارماهه ابتدایی سال جاری ۶۷ درصد رشد داشته باشد، اظهار کرد: درآمدهای کارمزدی در این مدت ۲۳ درصد رشد داشتهاند که در این حوزه علیرغم رشد کارمزد ۱۹۰ درصدی ضمانتنامهها و ۴۵ درصدی شتاب، در بخشهای دیگر نیاز به توجه و دقت بیشتری داریم.
مدیرعامل بانک با تاکید بر برگزاری مطلوب مجمع بانک در ماه گذشته که کارنامه عملکردی بانک در یکسال مالی است، خاطرنشان کرد: سهامداران بانک در جلسه مجمع عملکرد مثبت و رو به رشد بانک را شاهد بودهاند و همچنان نقطه نظرات خود را عنوان میکنند و به بیلان کاری، نقاط ضعف، قوت و عملکرد بانک اشراف کامل دارند و باید بر اساس انتظار سهامداران حرکت کنیم.
شیری با بیان اینکه بانک پس از سالیان متمادی به سود قابل تقسیم به سهامداران دست یافته است، تصریح کرد: بیش از ۱۰ درصد سود را بین سهامداران تقسیم کردهایم و از محل سود انباشته ایجاد شده افزایش سرمایه بانک را در پیش گرفته ایم.
بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به تقدیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تک تک همکاران برای تلاشهای ارزنده آنان در جهت دستیابی به اهداف بانک، ادامه داد: معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اموراقتصادی و دارایی نیز از حرکت پست بانک ایران در مسیر برنامههای این وزارتخانه و تقسیم سود بین سهامداران تقدیر کرده است.
وی افزود: در ماه گذشته درجه بندی شعب و شاخصهای درجه بندی برای سالهای آتی در هیات مدیره بانک مصوب، اعلام و جلسات پرسش و پاسخ آن نیز برگزار شد.
مدیرعامل بانک با اشاره به نحوه پرداخت کارانه همکاران بانک، گفت: با نظر هیات مدیره موضوع افزایش کلان بودجه، سرانه فردی و ساعات اضافه کاری در تیرماه به ۱۴۰ ساعت افزایش پیدا کرد و هر استان، منطقه و شعبه بر اساس تحقق برنامه از این ۱۴۰ ساعت بهره مند میشوند.
وی با اشاره به کسب رتبه ششم پست بانک ایران در نهمین دوره ارزیابیهای دولت الکترونیکی افزود: کسب این رتبه را به همه همکاران تبریک میگویم که در این حوزه تلاش ویژهای داشتهاند.
بر اساس این گزارش، جلسه ارزیابی عملکرد اهداف کمی پایش و پویش تیرماه، با حضور بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران، اعضای هیات مدیره و مدیران ستادی بانک به صورت حضوری و مدیریت شعب استانها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
در این نشست روسای ادارات کل آمار و بودجه، اعتبارات، پیگیری وصول مطالبات، امور بین الملل، حسابداری و امور سهام، خزانه داری و نظامهای پرداخت، بازاریابی و توسعه بازار، مدیر امور استانها و بازاریابی و معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی به ترتیب مطالب و گزارشهای خود را در زمینه مدیریت منابع، ضمانتنامهها، مصارف (مطالبات غیر جاری)، عملکرد ارزی شعب، مدیریت درآمدها، نقدینگی، خدمات الکترونیک، امور استانها و بازاریابی و فعالیتهای معاونت توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی ارائه کردند.