کد خبر: ۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
مهدی کشاورز در جلسه ای صمیمانه با کسبه و بازاریان کیش که به مدت چهار ساعت به طول انجامید؛ راه حل برطرف کردن مشکلات موجود در جزیره را "اتحاد و همدلی سازمان، کیشوندان و بخش خصوصی" عنوان کرد.

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز در جلسه‌ای صمیمانه با کسبه و بازاریان کیش که بعد از ظهر یکشنبه دوم مرداد با محوریت "نرخ اجاره بها، ارائه برنامه ها، افزایش پروزاها، ایجاد زیرساخت‌های جذب گردشگری، نحوه نظارت گمرک، نرخ مایحتاج اولیه، خدمات پستی، تامین اجتماعی، واگذاری شرکت آب و برق، هواپیمایی کیش، رویدادسازی، مالیات بر ارزش افزوده، مسکن، زیرساخت بازاریابی، نقش دفاتر گردشگری و ثبت سفارش کالا" در سالن رازی مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد، فعالان این عرصه را بزرگترین اصناف و سربازان اقتصادی کیش معرفی کرد و گفت: امیدواریم این جلسه پایه، اساس و مبنایی برای حل مشکلات اصناف مختلف در جزیره باشد.

نشست صمیمانه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با کسبه و بازاریان کیش

مهدی کشاورز با بیان این که شرایط حاکم بر جامعه سبب شده رونق بازار‌ها مقداری نسبت به گذشته کاهش یابد، گفت: در مرحله نخست این جلسه فعالیت‌های در دست اقدام که از ابتدا تا انتهای سال در حوزه گردشگری جهت ایجاد شرایط جذب گردشگر و برخی مشکلات مطرح شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته کشاورز در حوزه‌های جذب گردشگر، آموزش، بازبینی ساختار بازایابی جذب گردشگر، گفتگو و تبادل نظر شد.

وی در خصوص آمار مقایسه‌ای ایرلاین‌ها به مقصد جزیره کیش نسبت به سال گذشته، افزود: با توجه به حدود ۱۷۰ زمین لرزه در کیش و شرایط کرونایی، نسبت به سال گذشته ورود مسافر به جزیره نزدیک به تعداد یک هزار و ۱۰۰ نفر در تیر ماه رو به کاهش بوده است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: قصد توجیح موضوع را نداریم و باید آمار‌ها در حوزه رونق گردشگری رو به افزایش باشد؛ ولی شرایط موجود شرایطی بدتر از سال‌های گذشته نبود.

به گفته کشاورز در ماه‌های تیر و مرداد فصل خلوتی مسافرت است و تمام تلاش خود را باید به کار گرفت تا فصل خلوتی با رونق گردشگری همراه شود.

مهدی کشاورز با اشاره به این که تصمیمات لازم در خصوص افزایش پروزا‌ها به مقصد کیش اتخاذ شده بود، گفت: امروز ۱۰ پرواز دیگر به ظرفیت موجود اضافه شده و در روز‌های آینده هم تعداد پرواز‌ها رو به افزایش خواهد بود و مشکلی از نظر پرواز نخواهیم داشت.

کشاورز در ادامه سخنان خود تصریح کرد: شهر‌های دیگر نیز کمبود و لغو پرواز‌ها را تجربه می‌کنند و با تاخیر بیش از اندازه پرواز‌ها مواجه هستند از این رو در جزیره کیش با حمایت‌های فنی، پشتیبانی و مالی، امیدواریم این مشکلات را به حداقل ممکن برسانیم.

وی، بیان داشت: در این جلسه با استفاده از روش‌های جدید به سمت بسته‌های گردشگری در قالب تور‌ها به صورت حرفه‌ای گام خواهیم برداشت که با کمک خود اصناف و حمایت سازمان این طرح در جزیره با هدف رونق گردشگری اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با حل مشکل مسکن در نیمه دوم سال که اجرایی خواهد شد، خاطر نشان کرد: چشم انداز ما برای مسکن‌های در قالب برج و خیلی مسکن‌های گران قیمت نیست بلکه متوسط و متوسط به پایین از نظر نرخ تمام شده است

مهدی کشاورز در خصوص رعایت عدل و انصاف در تعیین اجاره بها، گفت: مالکان نرخ اجاره بها را خیلی افزایش دادند حتی برخی عنوان می‌کردند که تورم باعث افزایش نرخ اجاره بها شده است، ولی تورم به اون مقداری نیست که برخی موارد از ۷۰ تا ۳۰۰ درصد به طور متغیر اجاره‌ها افزایش یابد.

کشاورز، افزود: طبق ابلاغیه دولت حداکثر نرخ اجاره بها باید ۲۵ درصد باشد و نباید بیشتر از این باشد و بار دیگر ابلاغیه‌ای که از سوی معاون اول رئیس جمهور صادر شده دوباره ابلاغ می‌کنیم و تاکید بر رعایت آن داریم

وی اظهار داشت: مالکان در فصول خلوت، اجاره بها را نسبت پایین‌تر از فصل پر تردد مسافر دریافت کنند تا این مهم به صورت منطقی، قانونی و قراردادی جبران شود؛ با هم یک رفتار مهربانانه تری داشته باشیم.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد با ارائه پیشنهاد بخش خصوصی به سازمان منطقه آزاد کیش، جلسات دیگری در همین راستا برگزار شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
اعلام نتایج رسمی انتخابات مجلس title
نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چند حوزه انتخابیه به صورت رسمی اعلام شد.
فیلم کامل مبارزه امیر علی‌اکبری برابر آرجالان بولار هندی-کانادایی title
رویداد یکصد و شصت و ششم سازمان وان چمپیونشیپ، امروز در استادیوم "لوسیل" برگزار شد و امیر علی‌اکبری در ششمین مبارزه خود در این سازمان در مقابل آرجالان بولار فایتر هندی - کانادایی به دلیل کارت قرمز و دیسکاله به پیروزی دست یافت.
ایجاد فرصت مخاطب ۲۴ برای تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس title
مخاطب ۲۴ با هدف ایجاد بستر مناسب برای «انتخاب اصلح» و آشنایی مردم با داوطلبان انتخابات‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نظرات، دیدگاه‌ها و برنامه‌های آنها، آمادگی خود را برای میزبانی از شخصیت‌ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی فعال در انتخابات و انعکاس دیدگاه‌های آنان اعلام می‌کند.
برگزیده
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.
حال قهرمان سنگین وزن اردبیلی چطوره؟ title
قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان و المپیک هفته جاری از بیمارستان مرخص می‌شود و بیماری دیابت او تحت کنترل است.