کد خبر: ۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: سقف قیمت هر کیلو دام زنده برای ذبح در روز عید قربان در تهران ۸۵ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش مخاطب۲۴ _ ایوب فصاحت در نشست خبری امروز شنبه با اشاره به پیش‌بینی عرضه ۱۵ تا ۲۵ هزار دام زنده در مراکز عرضه دام شهرداری تهران برای عید قربان، افزود: ممکن است براساس عرضه و تقاضا پایین‌تر از این قیمت نیز عرضه شود، اما قطعا از عرضه بالاتر از کیلویی ۸۵ هزار تومان جلوگیری خواهیم کرد.

سقف قیمت دام زنده برای ذبح در روز عید قربان

او در تشریح روند عرضه دام زنده ویژه عید قربان گفت: از ساعت ۹ صبح امروز شنبه فعالیت مراکز عرضه دام آغاز شده و فردا نیز از ساعت ۵ بامداد تا حدود ساعت ۱۵ ارائه خدمات به شهروندان انجام خواهد شد و امیدواریم شهروندان حتما دام قربانی خود را از مراکز بهداشتی تهیه کنند.

 

فصاحت گفت: هم اکنون با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو که بیماری مشترک بین انسان و دام است، موضوع قربانی به ویژه برای عید قربان با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود برهمین اساس امسال با لحاظ کردن دقت بیشتر در جایگاه‌های عرضه دام، موارد بهداشتی را با حساسیت بیشتری پیگیری کرده‌ایم.

فصاحت اضافه کرد: در ۱۷ جایگاه، ۱۸۰ نفر مسئولیت مدیریت مراکز را برعهده دارند و مجموعا ۱۰۰ غرفه برای عرضه دام برپا شده است. در این مراکز ۱۶۲ دامپزشک، ۳۰ ناظر شرعی، ۳۲۰ ذابح همکاری خواهند داشت و براساس پیش‌بینی ما برای امسال بین ۱۵ تا ۲۵ هزار دام در مراکز ذبح خواهد شد. بی‌تردید با توجه به لزوم رعایت موارد بهداشتی برای امسال، پیش بینی می‌کنیم استقبال بیشتری از مراکز و خرید از آن‌ها وجود داشته باشد.

وی در خصوص تعیین قیمت گوشت دام زنده نیز گفت: بهتر بود مدیریت قیمت مناسب‌تری توسط وزارت جهاد کشاورزی صورت می‌گرفت. بی‌تردید ما تابع قیمت بازار هستیم. در این ایام اندکی افزایش قیمت دام زنده را داشتیم که در همه سال‌ها نیز وجود داشته است. ما در راستای کنترل قیمت‌ها از مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام و مجموعه اتکا دعوت کردیم تا در جهت ارائه دام یارانه‌ای در مراکز عرضه، اقدام کنند. به هر روی سقف قیمت هر کیلو دام زنده ۸۵ هزار تومان تعیین شده است که ممکن است براساس عرضه و تقاضا پایین‌تر از این قیمت نیز عرضه شود، اما قطعا از عرضه بالاتر از کیلویی ۸۵ هزار تومان جلوگیری خواهیم کرد.

فصاحت تاکید کرد: معمولا قیمتی که اعلام می‌کنیم امکان این‌که کسی بالاتر از آن عرضه کند وجود ندارد، اما اگر شهروندان چنین موضوعی را مشاهده کردند می‌توانند به روسای مراکز عرضه مراجعه و شکایات خود را منتقل کنند. حدود ۲۰۰ نفر از همکاران ما در این ۱۷ مرکز حضور ۲۴ ساعته خواهند داشت تا امکان این‌که کسی گرانفروشی کند را از بین ببرند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: حتما امکان پایین آمدن قیمت وجود دارد. ما سقف قیمت را اعلام می‌کنیم لذا ممکن است عرضه بالاتر باشد و قیمت کاهش پیدا کند. همچنین در خصوص ارائه خدماتی، چون تکه‌تکه کردن لاشه در مراکز اگر ذابحین فرصت داشته باشند این موضوع به صورت توافقی امکان پذیر است، اما بی‌تردید به میزان تقاضا و شکل‌گیری صف‌ها بستگی دارد. در مورد عرضه دام زنده، بیش از ۲۵ هزار دام زنده دپو شده داریم و در چهار مرکزی که به صورت ثابت فعالیت می‌کنند دام دپو شده است که اگر در مراکز موقت با کسری مواجه شویم حتما جبران خواهیم کرد.

وی افزود: سازمان اتکا و ستاد اجرایی فرمان امام، دام دپو شده دارند و در این زمینه به ما کمک خواهند کرد. با توجه به تمهیدات و پیش‌بینی که داشتیم در این ایام با نوسانات قیمت دام و افزایشی شدن آن مواجه بودیم، برهمین اساس باید برای حفظ تعادل قیمت، دام‌هایی به صورت یارانه‌ای در اختیار ما قرار می‌گرفت.

فصاحت با بیان این‌که دام‌هایی که در مراکز عرضه قرار می‌گیرند باید از مبداء رصد و گواهی خروج دریافت کنند و مقصد آن‌ها نیز همین مراکز قرار گیرد، افزود: به جهت رعایت موارد بهداشتی و جلوگیری از ذبح غیربهداشتی، اگر دامی از بیرون از مراکز خریداری شده باشند با اعلام گواهی و شناسنامه، ذبح آن‌ها در مراکز انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.