کد خبر: ۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
وزارت راه و شهرسازی به منظور کنترل بیشتر بر قرارداد‌های خرید و فروش و اجاره مسکن در نظر دارد سامانه املاک و مستغلات مربوط به ثبت قرارداد‌ها و دریافت کد رهگیری توسط مشاوران املاک را که زیر نظر وزارت صمت فعالیت می‌کند به وزارت راه و شهرسازی منتقل کند.

به گزارش مخاطب۲۴ _ بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی، امکان ثبت شکایات در سامانه ۱۲۴ وزارت صمت از افرادی که سقف مجاز افزایش اجاره‌بها را رعایت نمی‌کنند فراهم شده است.

اگر صاحب‌خانه سقف اجاره‌بها را رعایت نکرد چه کنیم؟

به گزارش ایسنا، امروز دومین جلسه رستم قاسمی - وزیر راه و شهرسازی با ارگان‌ها، اصناف و مشاوران املاک برای پیگیری اجرایی شدن بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا در خصوص بازار اجاره بها برگزار شد. طبق این مصوبه سقف مجاز افزایش سالیانه اجاره‌بها در تهران و سایر کلانشهر‌ها ۲۵ درصد و و سقف مجاز در دیگر شهر‌ها ۲۰ درصد است.

 

قاسمی در جلسه امروز با صنوف مرتبط با بخش مسکن عنوان کرد که امکان ثبت شکایات درباره مبلغ افزایش اجاره‌بها بر اساس مصوبات اعلام شده، در سامانه ۱۲۴ فراهم شده است. تعزیرات حکومتی موضوع این شکایات را پیگیری خواهد کرد و امکان شناسایی واحد‌هایی که مصوبات سقف افزایش نرخ اجاره بها را رعایت نمی‌کنند، در سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی فراهم شده است. برای تنظیم بازار مسکن و اجاره‌بها، وزارت راه و شهرسازی برای بازرسی‌های برنامه‌ریزی شده یا سرزده در سراسر کشور با همکاری دستگاه‌های نظارتی استفاده خواهد کرد.

قاسمی تصریح کرد: انصافا از تمامی موجران کشور که همکاری کردند و همکاری می‌کنند کمال تشکر را داریم. وزیر راه و شهرسازی همچنین اقدامات برخی از اعضای اتحادیه مشاوران املاک را در رعایت مصوبه سران قوا مناسب ارزیابی کرد و گفت: از مشاوران املاک درخواست می‌کنیم با نصب اطلاعیه مربوط به بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا در دفاتر مشاوران املاک، اعلام کنند که بر اساس آن قرارداد تنظیم می‌کنند تا بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا به شکلی مناسب اجرایی و عملیاتی شود.

روز گذشته هم وزارت راه و شهرسازی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد هرگونه تهدید مستاجر و ورود به ملک، بدون حکم قضایی و یا دستور تخلیه جرم است.

در روز‌های اخیر آگهی‌هایی با مضمون حکم تخلیه مستاجر در فضای مجازی منتشر شد. برخی افراد که با شماره تلفن آگهی‌های مذکور تماس گرفته‌اند عنوان می‌کنند که این افراد بیان کرده‌اند راهکار‌های حقوقی و قانونی برای دریافت حکم تخلیه مستاجر را می‌دانند و در قبال دریافت مبالغی می‌توانند این کار را انجام دهند. حتی شنیده می‌شود که برخی افراد می‌گویند از راه‌های تهدید و ارعاب مستاجران، آن‌ها را بیرون می‌کنند.

وزارت راه و شهرسازی به منظور کنترل بیشتر بر قرارداد‌های خرید و فروش و اجاره مسکن در نظر دارد سامانه املاک و مستغلات مربوط به ثبت قرارداد‌ها و دریافت کد رهگیری توسط مشاوران املاک را که زیر نظر وزارت صمت فعالیت می‌کند به وزارت راه و شهرسازی منتقل کند. همزمان مجلس شورای اسلامی، طرح اجاره‌داری حرفه‌ای را در دستور کار قرار داده که هم‌اکنون در کمیسیون عمران در حال بررسی است.

منبع : فرارو 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.