کد خبر: ۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران در بهار ۱۴۰۰ حدود ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود. این درحالی است که در شهر اصفهان متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیر بنای مسکونی ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است که به عنوان دومین شهر گران فاصله زیادی تا قیمت مسکن در تهران دارد.

به گزارش مخاطب۲۴ _ بر اساس گزارش مرکز آمار از قیمت مسکن در شهر‌های منتخب کشور، ۵ شهر تهران، اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد گران‌ترین شهر‌های کشور در حوزه مسکن هستند.

گران ترین شهرهای کشور کدامند؟

بررسی گزارش مرکز آمار از قیمت مسکن در شهر‌های منتخب کشور نشان می‌دهد که ۵ شهر تهران، اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد گران‌ترین شهر‌های کشور در حوزه مسکن در بهار ۱۴۰۰ بوده اند.

اگر چه قیمت مسکن در شهر‌های مختلف کشور طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است، اما در این میان برخی شهر‌های کشور، رقم‌های عجیب و غریبی را در قیمت مسکن ثبت کرده اند و در این میان تهران به عنوان پایتخت کشور از رقبای خود به حد چشمگیری جلوتر است.

 

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران در بهار ۱۴۰۰ حدود ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود. این درحالی است که در شهر اصفهان متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیر بنای مسکونی ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است که به عنوان دومین شهر گران فاصله زیادی تا قیمت مسکن در تهران دارد. - نمودار را ببنید-

پس از اصفهان، شهر‌های تبریز با متوسط قیمت ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، شیراز هم با همین حدود قیمت - ۱۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان- و مشهد با حدود قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای هر مترمربع زیربنای مسکونی قرار دارند و گران‌ترین قیمت مسکن را به خود اختصاص داده اند.

کرج، اراک و قم نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند که قیمت فروش هر مترمربع مسکن در این شهر‌ها نیز بیش از ۱۰ میلیون تومان است.


اما ارزان‌ترین شهرکشور از لحاظ قیمت مسکن، یاسوج است. متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در این شهر حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و تنها شهری است که متوسط قیمت فروش هر مترمربع مسکن آن کمتر از ۲ میلیون تومان است.

سایر شهر‌های ارزان کشور را می‌توان شهر‌هایی اعلام کرد که متوسط قیمت فروش هر مترمربع مسکن در آن‌ها کمتر از ۵ میلیون تومان است. به این ترتیب سایر شهر‌های ارزان کشور به ترتیب عبارتند از بیرجند، ایلام، خرم آباد و یزد.

گران ترین شهرهای کشور کدامند؟

منبع : همشهری آنلاین

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
مرد نقاش رنگ مرگ به زندگی خانواده زد! title
اواخر فروردین امسال، مرگ زن جوانی در بیمارستان سوانح و سوختگی به تیم جنایی اعلام شد.
استاد سارا هم وارد دنیای بدون کیش و مات مد شد! title
سارا خادم الشریعه شطرنج باز ایرانی است. سارا خادم الشریعه از ۸ سالگی شطرنج را شروع کرده. سارا خادم الشریعه در سال ۱۳۹۴ قهرمان شطرنج زنان شد. سارا خادم الشریعه به اسپانیا پناهده شده است. حالا عکس سارا خادم الشریعه روی یک جلد مجله مد ثبت شده است.
تولد ۴۴ سالگی فریدون زندی با پسرش title
فریدون زندی تصویر جالبی در فضای مجازی به اشرتاک گذاشت.
عمو ابراهیم رییسی با حقوقش چی کار می‌کند؟ title
فرزند رئیسی درباره میزان حقوق پدرش در قوه قضائیه توضیحاتی ارائه کرد.
دلیل سفید شدن مو‌ها چیست؟ title
از زمان‌های قدیم تا به امروز این باور وجود دارد که کندن مو‌های سفید باعث زیاد شدن آن‌ها می‌شود، اما این فرضیه تا چه حد درست است.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.