کد خبر: ۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
معاون حمل و نقل شهرداری تهران ضمن اعلام فرسودگی کامل تاکسی‌های ون گفت: در یک برنامه ۱۸ ماهه و با اعتباری مشخص اورهال واگن‌های مترو در دستور کار قرار دارد.

به گزارش مخاطب۲۴ ـ مجتبی شفیعی صبح امروز با حضور در صحن علنی امروز شورای شهر تهران به بیان اقدامات قرارگاه حمل و نقل پرداخت و با بیان این‌که توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت تقاضا می‌تواند تا ۱۵ درصد در بهبود وضعیت ترافیک موثر باشد، اظهار کرد: بنا بر تدبیر شهردار تهران قرارگاه توسعه حمل و نقل عمومی و پاک تشکیل شد که تاکنون چهار جلسه برگزار شده و این در حالی است که ارگان‌های اجرایی موثری در ترافیک پایتخت وجود دارد و نیاز بود یک قرارگاهی ایجاد شود تا هماهنگی بین این دستگاه‌ها افزایش یابد.

اتوبوس‌های ۲ طبقه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شد

وی با تاکید بر این‌که توسعه و نوسازی خطوط، بهبود و نوسازی سیستم‌های سخت و نرم‌افزاری را باید دنبال کنیم، ادامه داد: تاکنون ۵۹ برنامه عملیاتی تدوین شده است و در حال حاضر ۱۴۳ ایستگاه و ۱۵۲۱ واگن مترو داریم که از این میان ۲۶۰ واگن دو طرفه و ۱۲۹۵ واگن یک طرفه است و برای رسیدن به فاصله استاندارد یعنی دو دقیقه به ۱۴۶۷ واگن نیاز داریم و این در حالی است که برای خطوط جدید هشت تا ۱۱ مترو نیز ۱۵۰۰ واگن نیاز داریم.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران با بیان این‌که متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی ۱۰ سال است و در بخش خصوصی این عدد ۱۵ سال است، گفت: تنها ۲۲۷۴ دستگاه اتوبوس فعال داریم و همچنین ۳۰۳ دستگاه مینی‌بوس‌مان نیز فعال هستند.

شفیعی با اشاره به وضعیت تاکسیرانی ادامه داد: در سازمان تاکسیرانی ۷۸ هزار و ۷۰۰ تاکسی فعال هستند که ۵۲ درصد بالای ۱۰ سال دارند و به سن فرسودگی رسیده‌اند که از این میان بیش از ۶۵۰۰ دستگاه ون هستند و این در حالی است که به طور کامل این ون‌ها فرسوده هستند و میانگین جابه‌جایی ۱۸ درصد است.

 


وی با بیان این‌که اخیرا تفاهم‌نامه‌ای با وزارت کشور پیگیری کردیم تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای لوازم یدکی مترو اختصاص داده شود، تصریح کرد: همچنین قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن نیز با تهاتر نفت انجام خواهد شد. البته این موضوع به دوره قبلی مدیریت شهری بازمی‌گردد که در دوره فعلی پیگیری شد و در آخرین مکاتبات که با سازمان برنامه و بودجه انجام شد اعلام می‌کنند که وزارت نفت حواله برای تهاتر نفت را تامین کند.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد وضعیت اتوبوس‌های فرسوده با بیان این‌که باید در دوره چهارساله ۴۳۰۰ دستگاه نوسازی شود، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از ۲۰۰۰ دستگاه از محل اعتبارات وزارت کشور، ۱۰۰۰ دستگاه از محل واردات و ۵۰۰ دستگاه نیز از محل اتوبوس‌های برقی تامین شود و همچنین در نظر داریم بخش خصوصی را در ساماندهی نیروی انسانی تقویت کرده و به همین دلیل یکی از خطوط بی آر تی را برای ورود بخش خصوصی در این زمینه در نظر گرفتیم و برنامه ریزی فشرده‌ای برای تامین رانندگان از این محل تامین شده است و همزمان بحث بازسازی اتوبوس‌ها را در پیش گرفته‌ایم و در این زمینه با مدل اقتصادی جدیدی که طراحی کردیم خودروسازان علاقه‌مند شدند که به این مقوله وارد شوند.

شفیعی با بیان این‌که بزرگ‌ترین فضای زیرزمینی کشور و حتی خاورمیانه به اسم سامانه اکتابان در مترو افتتاح می‌شود، گفت: شش ایستگاه مترو تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به لزوم توسعه حمل و نقل پاک با تاکید بر این‌که سقف جریمه خودرو‌های فاقد معاینه فنی محدود شده که باید این اختیار به شهرداری و پلیس داده شود که این مساله را تغییر دهند، گفت: پلیس در خصوص خودرو‌های فاقد طرح ترافیک مباحث حقوقی را دنبال کرده و همکاری‌هایی در این زمینه داشتیم تا بتوانیم رویکرد مشخصی در برخورد با این خودرو‌ها داشته باشیم.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران در بخش دیگری از گزارش خود با تاکید بر این‌که در سال ۱۴۰۰ علی‌رغم افزایش ۳۵ درصدی ترافیک شاهد کاهش هشت درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی بودیم، اظهار کرد: بحث اصلی ما در قرارگاه حمل و نقل، توسعه اتوبوس است که همانطور که عرض کردم با همکاری وزارت کشور و شهرداری نوسازی و اورهال اتوبوس‌ها در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال باید ۱۴۰۰ دستگاه اورهال شود که اقدامات در این زمینه انجام شده و حتی بخش خصوصی وارد شده است و این اتوبوس‌ها در صورت نوسازی تفاوت چندانی با اتوبوس‌های جدید نخواهند داشت.

معاون شهردار تهران از ورود اتوبوس‌های کارکرده تولید اروپا خبر داد و گفت: ۵۰ دستگاه اتوبوس وارد شده که در حال تعمیرات اولیه است و پس از اخذ مجوز دولت شماره‌گذاری آن انجام خواهد شد که در این میان اتوبوس‌های تک کابین، دو کابین و دو طبقه به چشم می‌خورد که پنج دستگاه از این اتوبوس‌ها دو طبقه خواهند بود که این اتوبوس‌ها استاندارد یورو ۴ و حتی یورو ۵ هستند و استاندارد‌های مورد نظر ما را تامین کرده‌اند و قیمت خرید این اتوبوس‌ها از هزینه اورهال اتوبوس‌های فعلی کمتر است.

شفیعی با بیان این‌که ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز تا پایان سال وارد ناوگان می‌شود، گفت: یک برنامه ۱۸ ماهه با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال و ۲۴ میلیون یورو پیش‌بینی شده که اورهال مترو سرعت گیرد.

منبع : ایسنا 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.