کد خبر: ۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
بورس امروز هم معاملات کم رونقی را به ثبت رساند اما در مقایسه با روزهای گذشته بازار متعادل‌تر و با فشار کمتری همراه شد و در پایان معاملات با رشد هزار و ۷۳ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی رسید. وضعیت بازار بورس فردا چه خواهد شد؟

مخاطب24- بازار بورس امروز با روند متعادلی همراه شد. البته در ابتدا شاهد بازگشایی بازار با عرضه نسبی بودیم و شاخص ۹۸۴ واحد افت کرد. اما رفته رفته شرایط بهتر شد و با رشد هزار و ۷۳ واحدی در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی به پایان رسید. در معاملات امروز ارزش معاملات خرد سهام به کمترین سطح در سال ۱۴۰۱ سقوط کرد و سهامداران حقیقی در سمت فروش فعال‌تر بودند. امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۴۴۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

پیش‌ بینی بورس فردا

آخرین قیمت ۷۰نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۳۸نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز ۳۶۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «شستا»، «خودرو»، «شپنا»، «خگستر»، «فولاد»، «خساپا» و «آسیاتک» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «ددانا»، «کرمان»، «زاگرس»، «تجلی»، «سمگا»، «آریا» و «فزر» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به سه هزار و ۷۷۵میلیارد تومان رسید.

 

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱

بر اساس تحلیل کارشناسان به نظر می‌رسد بورس فردا در نیمه اول معاملات روند کم رمقی داشته باشد و در نیمه دوم به تعادل برسد. تحت چنین شرایطی سهامداران می‌توانند با رعایت حد ضرر و دوری از خرید هیجانی بازدهی مناسبی از معاملات خود کسب کنند.
معاملات بورس در چهارمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۱۵هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۹۴۱واحد و ۱۵واحد افت داشتند. به طور کلی پنج میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۴۷۵میلیارد تومان پول توسط حقوقی‌ها به بازار وارد شد.

 

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز هم معاملات کم رونقی را به ثبت رساند اما در مقایسه با روزهای گذشته بازار متعادل‌تر و با فشار کمتری همراه شد.

وی ادامه داد: از میان ۷۰۶نماد معاملاتی در بورس امروز ۸۳نماد با صف فروش و ۷۴نماد با صف خرید همراه شدند. کماکان بازار به تعادل نیاز دارد و ارزش معاملات بسیار کم بازار نیز گویای کم رمق بودن معاملات است.

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: در معاملات امروز ۳۵۶نماد معاملاتی با زیان همراه شدند و ارزش صفوف فروش به حدود ۲۴۲میلیارد تومان رسید. در صورتی که ۲۳۹نماد معاملاتی که در بازه مثبت معامله شدند و ارزش معاملات ۷۴نمادی که به صف خرید نشستند به حدود ۳۱۶میلیارد تومان رسید.

وی افزود: این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که عرضه اولیه‌ها همچنان با رونق همراه هستند. از طرفی دیگر حدود ۴۷۵میلیارد تومان پول از بازار امروز خارج شد در حالی که صندوق‌های درآمد ثابت با ورود پول همراه شدند.

این کارشناس گفت: بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سیمان، آهک و گچ» و «سایر محصولات کانی غیرفلزی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

وی تحلیل تکنیکالی از شاخص کل و شاخص هم وزن ارائه نمود و گفت: در حال حاضر شاخص کل خط تعادلی خود را شکسته و محدوده یک میلیون و ۴۸۰هزار واحد ناحیه مهمی برای تعیین رفتار بازار در آینده است.

این کارشناس به تحلیل وضعیت شاخص هم وزن پرداخت و گفت: شاخص هم وزن نیز محدوده ۴۱۳هزار واحد را پیشروی خود دارد که محدوده مهمی برای ادامه مسیر بازار است.

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: به نظر می‌رسد بورس فردا در نیمه اول معاملات روند کم رمقی داشته باشد و در نیمه دوم به تعادل برسد. تحت چنین شرایطی سهامداران می‌توانند با رعایت حد ضرر و دوری از خرید هیجانی بازدهی مناسبی از معاملات خود کسب کنند.

مریدسادات در پایان خاطر نشان کرد: صنایع نیز بانکی‌ها و خودرویی‌ها می‌توانند در سودآوری پیشتاز باشند.

 

و اما وضعیت بازار بورس فردا چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ چه خواهد شد؟ با توجه به اینکه ورق از نیمه دوم معاملات امروز بازگشت می توان به متعادل و مثبت بودن بازار بورس فردا خوش بین بود.

برزو حق شناس؛ کارشناس بازار سرمایه دلیل روند نزولی اخیر بازار بورس را اصلاح شاخص دانست و گفت: همه گروه‌های بازار رشدی را تجربه کرده بودند و اکنون روند بورس اصلاحی شده است.

وی با اشاره به دلایل اصلاح بورس توضیح می‌دهد: برخی از افراد پس از رشد اخیر بازار تصمیم به ذخیره سود گرفتند و از سوی دیگر عواملی نظیر ابهامات برجام و قطعی برق در منفی شدن بازار سرمایه دخیل می باشند. همچنین بازار های موازی نظیر طلا و سکه روند صعودی داشته دارند و سرمایه گذاران را به سمت خود کشانده!

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: با این حال بسیاری از سهم های بازار ارزنده بوده و پتانسیل رشد را دارند. به نظر می رسد که بازار بورس در تابستان سال جاری رشد خوبی را به دلیل انتظارات تورمی تجربه کند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.