مخاطب ۲۴-، زیرا کاربران این پلتفرم دوباره این پروفایلها را کشف کردند و با آنها محاوراتی انجام دادند و همین امر سروصدای زیادی ایجاد کرد. این شرکت نخستین بار در سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی پروفایلهای هوش مصنوعی مذکور را معرفی کرد، اما بیشتر آنها تا تابستان ۲۰۲۴ میلادی حذف شدند، اما چند پروفایل باقی ماند و پس از آنکه کانر هیز یکی از مدیران متا در مصاحبهای با فایننشال تایمز اعلام کرد این شرکت قصد دارد پروفایلهای هوش مصنوعی بیشتری را راه اندازی کند، توجهات بیشتری به آنها جلب شد.
یکی از پروفایلهای هوش مصنوعی باقی مانده Liv بود که به عنوان یک مادر سیاهپوست خود را توصیف کرده بود. پروفایل مشهور دیگر کارتر نام داشت که خود را مربی روابط معرفی کرده بود.
هر دو پروفایل برچسبی داشتند که نشان میداد توسط متا مدیریت میشوند. این شرکت در سال ۲۰۲۳ میلادی ۲۸ شخصیت خلق کرده بود که تمام آنها روز جمعه حذف شدند.
در ساعات اولیهای که این پروفایلها وایرال شدند، همزمان ناپدید شدند. کاربران همچنین اشاره کردند این پروفایل را نمیتوان مسدود کرد که به گفته سخنگوی متا یک باگ است. به گفته این سخنگو حسابهای کاربری به وسیله انسانها مدیریت میشدند و بخشی از یک آزمایش هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ میلادی بودند. این شرکت پروفایلها را حذف کرد تا باگی را برطرف کند که اجازه نمیداد آنها را مسدود کنند.
سخنگوی متا در بیانیهای اعلام کرد: مقاله اخیر فایننشال تایمز در مورد دیدگاه ما برای شخصیتهای هوش مصنوعی موجود در پلتفرمهای ما در طول زمان بود و هیچ محصول جدیدی را اعلام نکردیم. حسابهای ارجاعشده مربوط به آزمایشی است که ما در Connect در سال ۲۰۲۳ راهاندازی کردیم. این حسابها توسط انسان مدیریت میشد و بخشی از آزمایش اولیهای بود که ما با شخصیتهای هوش مصنوعی انجام دادیم. ما اشکالی را شناسایی کردیم که بر توانایی افراد برای مسدود کردن آنها تأثیر میگذاشت و در حال حذف آن حسابها برای رفع مشکل هستیم.
هرچند حسابهای هوش مصنوعی متا حذف شدهاند، اما کاربران همچنان میتوانند چت باتهای هوش مصنوعی خود را بسازند.