کد خبر: ۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
ماجرای جنجالی گوگوش و مسعود کیمیایی و گیتی پاشایی از ازدواج تا اعتیاد و طلاق موضوعاتی است که در مصاحبه جنجالی فائقه آتشین با هما سرشار دراردیبهشت ۱۴۰۱ به آن پرداخته شده و حواشی زیادی داشته است

مخاطب۲۴- اخیرا مصاحبه گوگوش و هما سرشار جنجالی و خبرساز شده و بخشی از صحبت های او درباره مسعود کیمیایی و گیتی پاشایی با واکنش هایی همراه بوده، از جمله مسعود کیمیایی و پسرش پولاد کیمیایی درباره اظهارات گوگوش (فائقه آتشین) درباره گیتی پاشایی (مادر پولاد کیمیایی) واکنش نشان دادند و به شدت عصبانی شدند و حرف های این خواننده را دروغ خواندند.

اظهارات جنجالی گوگوش در مورد مسعود کیمیایی و واکنش پولاد کیمیایی

در بخشی از این مصاحبه گوگوش که مدتی همسر مسعود کیمیایی – نویسنده و کارگردان معروف کشورمان بوده است، ادعاهایی را پیرامون کیمیایی مطرح می کند که با واکنش پولاد کیمیایی فرزند مسعود کیمیایی رو به رو شده است.

مصاحبه گوگوش با هما سرشار

فائقه آتشین معروف به گوگوش در گفتگویی با هما سرشار در تلویزیون من‌وتو به ماجرای بازگشتش به ایران و شکست سکوت ۲۱ ساله در حرفه خوانندگی اشاره کرده است. او در این گفتگو دست به افشاگری درباره پشت پرده این تصمیم خود در سال ۱۳۷۹ زده و در این میان به نام برخی افراد اشاره کرده است.

 

گوگوش در این گفتگو روایتی از سال ۱۳۵۹ نقل می‌کند که تصمیم به برگشت به ایران گرفته است. در این روایت گوگوش از نحوه برخورد با او در فرودگاه، بازداشت و بازجویی‌هایش جزییاتی را بازگو کرده است. او ادعای بازجویی از آیت الله طالقانی در دوران پیش از انقلاب را تکذیب کرده و گفته زمانی که قصد بازگشت به ایران داشته پیش‌بینی بازداشت و حتی کشته شدن را هم در نظر گرفته بوده است.

اظهارات جنجالی گوگوش در مورد مسعود کیمیایی و واکنش پولاد کیمیایی

گوگوش می‌گوید مسعود فردمنش خواننده ایرانی ساکن لس‌آنجلس در آن زمان جزو مسئولان فرودگاه مهرآباد بوده و او مانع از بازداشت گوگوش در بدو ورود به ایران شده است. اما یکی از بخش‌های مهم اظهارات او جایی است به نحوه ازدواج با مسعود کیمیایی در ایران و ماجرا‌های بعد از آن برمیگردد. گوگوش در گفتگو با هما سرشار می‌گوید بعد از ۲۱ سال سکوت یکی تهیه‌کنندگان سینما از او خواسته فیلمی با کارگردانی مسعود کیمیایی در ایران بازی کند.

او می‌گوید قرارداد این فیلم را بسته و پیشنهاد کنسرت در خارج از کشور را بعد از ۲۰ سال سکوت قبول کرده است. به گفته گوگوش دستمزد ۲ میلیون دلاری برای یک سال برگزاری کنسرت در سراسر جهان برای او در نظر گرفته شده بوده او به خاطر «مسعود کیمیایی» به عوامل برگزاری این کنسرت‌ها اعتماد کرده است.

 

هما سرشار در این گفتگو مدعی می‌شود که به گفته برخی، بازگشت گوگوش به ایران و برگزاری این کنسرت‌ها همگی با برنامه قبلی با برخی مقامات در ایران انجام شده بوده. گوگوش در واکنش به این اظهارنظر می‌گوید پشت پرده ماجرا را نمیدانسته، ولی احتمال می‌دهد که مسعود کیمیایی پشت پرده را می‌دانسته است.

گوگوش می‌گوید بعد از برگزاری چندین کنسرت و عدم پرداخت بدهی‌ها، به او اطلاع می‌دهند که به ایران برنگردد و در این زمان مسعود کیمیایی به همراه پولاد فرزندش از همسر اول کیمایی، بدون گوگوش از تورنتوی کانادا به ایران برمی‌گردند.

در بین حرف های گوگوش، هما سرشار از او سوال پرسید:

«گوگوش! خیلی ها اون موقع می گفتن تو با همسران دوستانت ازدواج کردی و به نوعی شوهرای دوستات رو ازشون دزدیدی. آیا این واقعیت داره؟»

اظهارات جنجالی گوگوش در مورد مسعود کیمیایی و واکنش پولاد کیمیایی

گوگوش : من زمانی که با بهروز دوست شدم، از پوری (نامزدش) جدا شده بود. «من هرگز همچین قصدی نداشتم و خب حرف هایی که راجع به من زدند واقعا حقم نبود. هم پوری، هم گیتی ، هر دوتاشون دوستان صمیمی و نزدیک من بودند. من چرا باید باعث می شدم زندگی اون ها از هم بپاشه؟ و هرگز قصد این کار را هم نداشتم.

من باعث جدایی بهروز وثوقی و پوری بنایی و همین طور گیتی پاشایی و مسعود کیمیایی نشدم. اینها حرف ها و تهمت هایی بود که به من زده شده بود. همچنین من یه اعتقاداتی داشتم یه ایمانی داشتم. اعتقادات و ایمان منو حسابی شکستن. من ۲۱ سال سکوت کردم. زمانی که در کشورم بودم و در تهران زندگی می کردم و سال ها از موسیقی و خوانندگی دور بودم، خیلی عذاب می کشیدم. خیلی بهم سخت گذشت و حتی زمانی که اومدم امریکا ازم سوءاستفاده های زیادی شد.»

من دوستی صمیمانه ای با گیتی پاشایی نداشتم

گوگوش در مصاحبه‌ای با هما سرشار درباره چگونگی آشنایی‌اش با گیتی پاشایی تهرانی و شکل‌گیری رابطه‌اش با مسعود کیمیایی داد. او گفت رابطه صمیمانه‌ای با گیتی پاشایی نداشته و بعد از بازگشت او از آلمان به خانه‌اش دعوت شده و حتی آدرس خانه‌اش را هم بلد نبوده است.

همان شب بعد از این که با گیتی پاشایی گپ زده، مسعود کیمیایی به خانه آمده و خیلی صمیمی‌تر از همیشه با او رفتار کرده است. نیمه‌شب گیتی پاشایی از کیمیایی خواسته تا گوگوش را به خانه‌اش برساند. کیمیایی در راه خانه از او پرسیده که آیا فیلم‌های بعد از انقلابش را دیده است یا نه؟ گوگوش گفت که از فردای آن روز کیمیایی مدام به او سر می‌زده و برایش فیلم می‌برده است. این مسئله مصادف شده با سفر گیتی پاشایی به آلمان. گوگوش گفت که پاشایی موقع خداحافظی به او گفته مواظب مسعود باشد و همدیگر را تنها نگذارند.

در ادامه هم توضیح داد که چند روز بعد از رفتن پاشایی، کیمیایی از او خواسته که همراهش به خانه فریبرز لاچینی برود و آن جا بعد از مدت‌ها موفق شده است پشت میکروفن برود و بخواند. این تجربه آنقدر برایش خوشایند بوده که ارزش کیمیایی را پیش او بیشتر کرده و رابطه‌اش با او صمیمی‌تر شده است.

گوگوش گفت وقتی پاشایی به ایران برگشته حالش بسیار بد بوده و حتی کیمیایی ماشین او را برای اینکه بتواند اکسیژن و سایر وسایل درمانی پاشایی را به خانه ببرد قرض گرفته است. چند روز بعد هم وصیتش را گفته و فوت کرده است. همان روزی هم که از دنیا رفته، کیمیایی دست پولاد را گرفته و به خانه او برده و از آن به بعد با هم زندگی کرده‌اند.

گوگوش در بخش دیگری از صحبت هایش از نقش مسعود کیمیایی در اعتیاد دوباره اش به تریاک نیز گفت. او گفت اولین بار در ایران بعد از جدایی از همسر سومش، همایون مصداقی تریاک را کنار گذاشت. با این حال بعد از آشنایی و ازدواج با مسعود کیمیایی دوباره ناخواسته به سمت تریاک رفت و فقط برای آنکه پای منقل کیمیایی باشد، بار دیگر گرفتار اعتیاد شد.

گوگوش همچنین گفت پس از مهاجرتش به آمریکا، مسعود کیمیایی او را بدون پشتیبان در غربت رها کرد و به همراه پسرش پولاد به ایران بازگشت. او گفت پولاد می خواست به ایران بازگردد به همین دلیل مسعود کیمیایی هم با او رفت. گوگوش البته پولاد را بهانه می دانست. او گفت در نهایت از آمریکا به طور غیابی از وی جدا شد.

این خواننده ی مشهور در بخش هایی از مصاحبه ی خود اتهاماتی را نیز به طور غیر مستقیم به مسعود کیمیایی و پسرش وارد کرد. او گفت بعد از خروج از ایران، چندین کنسرت اجرا کرد که پول های آن هرگز به دستش نرسید و همچنین گفت در تهران تابلوهای هنری ارزشمندی دارد که بارها خواسته آن ها را برایش ارسال کنند اما این اتفاق رخ نداده است.

واکنش پولاد کیمیایی به مصاحبه گوگوش درباره مادرش گیتی پاشایی

پولاد کیمیایی، بازیگر و فرزند مسعود کیمیایی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش نسبت به مصاحبه شب گذشته گوگوش با هما سرشار واکنش داد و چنین نوشت:

«(عکس دوستی مادرم با گوگوش ) مثالی هست که می‌گوید مجرم به صحنه جرم برمی‌گردد. فردا سالگرد فوت مادرم (گیتی پاشایی تهرانی) است. از سر خاکش پیامی خواهم فرستاد. وقت آن رسید تا در صندوق دل باز شود و خیلی ناگفته‌ها گفته شود. می‌گویند دست به مهره بازی است!

اظهارات جنجالی گوگوش در مورد مسعود کیمیایی و واکنش پولاد کیمیایی

پولاد کیمیایی، بازیگر و فرزند مسعود کیمیایی با انتشار ویدئویی بر مزار مادرش چنین نوشته است:

«۱۷ اردیبهشت سالروز مرگ مادرم که از سرطان در گذشت ولی واقعیت این است که کشته شد از شکست روحی ولی زمان این رسیده است که چهره واقعی کسی دیده شود که ستاره است که شما ساختیدش، با آهنگ‌هایش خاطره دارید ولی این دلیل چشم بستن نیست بر واقعیت. همه چیز را خواهم گفت فقط به خاطر مادرم، همین. اگر با من مصاحبه نکنند نشان از دروغ کلیه مجموعه آن‌ها است. بت‌ها را باید شکست!»

اظهارات جنجالی گوگوش در مورد مسعود کیمیایی و واکنش پولاد کیمیایی

او در ویدئویی ۱۱ دقیقه ای در صفحه اینستاگرامش گفت:

«درود به شما هم‌وطنان عزیزم و همه کسانی که این ویدئو را می‌بینند. امروز ۱۷ اردیبهشت است، سالگرد مادرم، گیتی پاشایی تهرانی که ۲۷ سال پیش به خاطر ابتلا به سرطان درگذشت. به نام خداوند که جان و خرد را آفرید و همه چیز به او بازمی‌گردد و همه چیز از این جایی که ایستاده‌ام آغاز می‌شود.

امروز می‌خواهم در مورد یک مادر با شما حرف بزنم. یک مادر ساده، کسی که همه عمرش را برای فرزندش و همسرش گذاشت و در بدترین شرایط از این جهان رفت. بماند که او یک خواننده، یک موزیسین و شخصی معروف بود، امروز می‌خواهم در مورد او به عنوان یک انسان حرف بزنم.

همه‌چیز از این‌جا آغاز و همین‌جا تمام می‌شود و اکنون شاید دوباره آغاز شود. چیزی که من می‌دانم این است که من از کودکی، از ۱۷ سالگی باید می‌آموختم که عزیزترین چیز و کسی را که در این جهان دارم به «او» بسپارم و بیاموزم که ترسی از مرگ نداشته باشم. حقیقت شاید تلخ باشد اما باید گفته شود. دروغ را ما انسان‌ها آفریدیم و این غده سرطانی که در جهان حاکم است به خاطر دروغ‌گویی ماست.

اگر من این فیلم را می‌گیریم فقط به این خاطر است که موضوعاتی باز شد که ناچارم کرد حقایق را بگویم. این من نبودم که خواستم حقایق گفته شود. آن‌ها بودند که خواستند و شاید سرنوشت این‌گونه بود که دقیقا ۱۷ اردیبهشت، همزمان با سالمرگ مادرم حقیقت را بگویم.

زمانی که من ۱۷ سالم بود و همین‌جا ایستاده بودم، چهره خندان مادرم را دیدم که در خاک گذاشتندش. او لبخند می‌زد. او با بدترین دردها از این دنیا رفت. دردی که نمی‌شود گفت. دردی که فقط در یک فیلم سینمایی می‌توان نشانش داد. من این‌جا وسط باران و طبیعت، برای شما فیلم می‌گیریم، بدون موسیقی سوزناک و بدون نورهای زیاد و بدون تلویزیون‌های آن‌چنانی تا شما حقیقت را بدانید. فقط به خاطر این که از حق مادرم دفاع کنم.

او در قید حیات نبود که شما در موردش صحبت کردید و اگر بود، اگر بود، اگر بود، جوابی می‌داد خانم گوگوش که اولا با پسرش چه کردید. خواهم گفت، کمی صبر کنید، تمام اتهاماتی که در طول این سال‌ها به من و پدرم زده شد. اگر پدرم هم گناهکار است باید پاسخگو باشد. هر کسی اگر گناهکار باشد باید در درگاه خدا و عدالت جهانی زانو بزند و حقیقت را بگوید.

این گونه نمی‌شود از حقیقت عبور کرد، کسی را بیاوریم که هماهنگ باشد و یک سری سوال بپرسیم و او از کنارش زد شود. همین؟! یک زن چه‌طور درد کشید، من آن‌جا بودم، من این درد را چشیدم.

چیزی جز حقیقت وجود ندارد. ما برای کسانی دست می‌زنیم و از آن‌ها خاطره داریم، می‌فهمم، من برای طرفداران سرسخت خانم گوگوش این‌ها را خواهم گفت ولی برای یک بار هم که شده، چشم‌تان را باز کنید و منی را که یک قربانی‌ام ببینید. من قربانی‌ام، هیچ‌چیز دست من نبود، اعمال پدر و مادرم و اتفاقاتی که بر من گذشت دست من نبود.

فرزندی بودم که به دنیا آمده بودم و هیچ‌گونه اختیاری دست من نبود و جنگیدم. آدم‌ها تاوان چیزهای دیگری را می‌دهند، برخی تاوانِ اشتباه می‌دهند، برخی گناه‌کارند و برخی بی‌گناهند اما ما فرزندان گناهی نکرده‌ایم، کامبیز که نامش رویش است، کامبیز قربانی، راجع به من و پدرم چیزهایی گفت که من به دل نمی‌گیرم، مهمانش بودم و می‌دانم چگونه آدمی است، بچه بسیار خوبی است، درد کشیده است و تنها و تنها.

من از خانم هما سرشار و تلویزیون «من و تو» می‌خواهم که حق من را برای دفاع از طرف گیتی پاشایی برای باز کردن حقایق محفوظ بدارند و آن چیزی که در طول این ۸ سال بر من گذشت و نامادری‌ای که دیدم و چرا مجبور شدم برگردم و چرا برگشتیم و چراهای را پاسخ دهم. آیا ما از کنسرت‌های گوگوش پول دزدیدیم؟! جواب خواهم داد.

جواب خواهم داد که چه اتفاقی بر ما گذشت. فقط کمی صبر و می‌خواهم که در جایی بی‌طرف و بدون یک کلمه سانسور این اتفاق بیفتد و حقایق گفته شود و خانم هما سرشار موضوع را وسط حرف من منحرف نکند. مردم ببینند. یک ماه فرصت می‌دهم که این اتفاق بیفتد و در غیر این صورت با تلویزیون دیگری گفت‌وگو خواهم کرد و برملا خواهم کرد و پدرم هم باید جوابگوی همه این سوالات باشد. حرف‌های بسیار زشتی علیه او زده شد، خودش خواهد گفت. درود بر شما.»

 

واکنش کیمیایی به اظهارات جنجالی فائقه آتشین

حسین لامعی فعال رسانه‌ای حوزه هنر در استوری اینستاگرام خود به نقل از مسعود کیمیایی در واکنش به اظهارات گوگوش نوشته با مسعود خان کیمیایی حرف زدم. خسته‌تر از همیشه. مصاحبه دیشب گوگوش را هم دیده بود و همین غمگین‌ترش می‌کرد. حرف‌هایی زد که قابل گفتن نیست. فقط تهش گفت عزیزم من وقاحت بلد نیستم؛ بلد نیستم آدم‌ها را به لجن بکشم؛ بلد نیستم جواب این همه بی‌معرفتی را بدهم. وگرنه این حال و روزم نبود.

اظهارات جنجالی گوگوش در مورد مسعود کیمیایی و واکنش پولاد کیمیایی

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید title
علم روانشناسی می‌گوید افرادی که شخصیت قوی‌ای دارند اغلب جسورترند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. آن‌ها از ابراز عقاید خود واهمه ندارند و به طور حتم به دیگران اجازه نمی‌دهند به آن‌ها بی احترامی کنند.
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
برگزیده
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.