همانطور که اشاره شد، تنها تفاوت ساینا اس ۸۵ گانه با نسخهٔ قبلی این خودرو برخورداری از سه آپشن جدید شامل سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش باد تایرها و نشانگر تعویض دنده است.
ساینا S درواقع فیسلیفتی جزئی روی ساینا معمولی محسوب میشود. در این نسخه، سایپا با اعمال تغییراتی سعی کرده این سدان سالخورده را کمی بروزتر کند. تفاوتهای ساینا S با ساینا معمولی شامل موارد زیر میشود.
ساینا S جدید ۸۵ گانه از لحاظ تجربهٔ رانندگی با پیشینیان خود ندارد و اساساً همان شرایط و مشکلاتی را دارد که در تیبا میدیدیم. یکی از بزرگترین مشکلات این خودرو، لرزش و سروصدای بسیار زیادی موتور است که به کابین وارد میشود و خصوصاً هنگام رانندگیهای طولانی بسیار آزاردهنده خواهد بود. فرمان خودرو نیز با وجود برخورداری از سیستم هیدرولیک، بسیار سفتتر از خودروهایی مثل پژو ۲۰۶ است. علاوه بر این، هنگامیکه پشت فرمان ساینا بنشینید، پس از اندکی رانندگی همچنان ریشههای پرایدی این خودرو را احساس خواهید کرد هرچند که عملکرد سیستم تعلیق در این خودرو بهتر است و از خشکی آزاردهندهٔ پراید تا حد زیادی کاسته شده است. همچنین توان موتور ۱.۵ لیتری هشت سوپاپ هم برای وزن حدود یک تنی خودرو کافی به نظر میرسد و کشش خوبی را فراهم میکند. کابین جادار با توجه به ابعاد و سگمنت خودرو هم یکی دیگر از نقاط قوت ساینا S است که باعث میشود در برابر خودرویی مثل رانا برتری داشته باشد.