کد خبر: ۵۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷

آشنایی با ساینا S جدید ۸۵‌گانه سایپا

به دلیل الزام استاندارد‌های جدید ۸۵ گانه، ساینا S در سال ۱۴۰۲ به سه آپشن جدید شامل سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش باد تایر‌ها و نشانگر تعویض دنده مجهز شد. تنها تفاوت ساینا اس ۸۵ گانه با نسخهٔ قبلی در همین سه آپشن است.
آشنایی با ساینا S جدید ۸۵‌گانه سایپا
مخاطب ۲۴-  ساینا اس ۸۵ گانه در بخش پیشرانه هیچ تفاوتی با ساینا S قبلی و همین‌طور ساینا معمولی ندارد و از همان موتور ۱.۵ لیتری هشت سوپاپ M۱۵ استفاده می‌کند که ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد.
 
هرچند سایپا تیپ جدید ساینا GXL را به پیشرانهٔ ارتقاءیافتهٔ M۱۵i مجهز کرده است ولی ساینا S از نسخهٔ معمولی این موتور استفاده می‌کند. انتقال نیروی موتور هم توسط همان گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد و ترمز‌ها همچنان در جلو دیسکی و در عقب کاسه‌ای هستند.
 
 
این خودرو با وزن ۱۰۵۰ کیلوگرم، در هر صد کیلومتر ۷.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند که نشان از بازدهی بسیار پایین پیشرانه در قیاس با موتور‌های جدیدتر دارد. بااین‌حال، پیشرانهٔ M۱۵ از استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره می‌برد.
 

امکانات و آپشن‌های ساینا S جدید ۸۵ گانه

  • فرمان هیدرولیک D شکل
  • سیستم پایش باد تایرها
  • سیستم تهویه نیمه اتوماتیک
  • دو ایربگ
  • پنجره‌های برقی
  • تنظیم برقی آینه‌های جانبی
  • سنسور دنده عقب
  • چراغ‌های خودکار
  • دی‌لایت
  • کنترل پایداری
  • ترمز ABS و EBD
  • نشانگر تعویض دنده
  • کامپیوتر سفری

 

همان‌طور که اشاره شد، تنها تفاوت ساینا اس ۸۵ گانه با نسخهٔ قبلی این خودرو برخورداری از سه آپشن جدید شامل سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش باد تایرها و نشانگر تعویض دنده است.

 

تفاوت ساینا S با ساینا معمولی

ساینا S درواقع فیس‌لیفتی جزئی روی ساینا معمولی محسوب می‌شود. در این نسخه، سایپا با اعمال تغییراتی سعی کرده این سدان سالخورده را کمی بروزتر کند. تفاوت‌های ساینا S با ساینا معمولی شامل موارد زیر می‌شود.

  • طراحی جدید سپر و جلوپنجره
  • اضافه شدن دی‌لایت به سپر
  • چراغ‌ها و سپر عقب جدید
  • غربیلک فرمان D شکل
  • صفحه آمپر جدید با نمایشگر دیجیتالی
  • اضافه شدن چراغ‌های خودکار

تجربه رانندگی ساینا S

ساینا S جدید ۸۵ گانه از لحاظ تجربهٔ رانندگی با پیشینیان خود ندارد و اساساً همان شرایط و مشکلاتی را دارد که در تیبا می‌دیدیم. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این خودرو، لرزش و سروصدای بسیار زیادی موتور است که به کابین وارد می‌شود و خصوصاً هنگام رانندگی‌های طولانی بسیار آزاردهنده خواهد بود. فرمان خودرو نیز با وجود برخورداری از سیستم هیدرولیک، بسیار سفت‌تر از خودروهایی مثل پژو ۲۰۶ است. علاوه بر این، هنگامی‌که پشت فرمان ساینا بنشینید، پس از اندکی رانندگی همچنان ریشه‌های پرایدی این خودرو را احساس خواهید کرد هرچند که عملکرد سیستم تعلیق در این خودرو بهتر است و از خشکی آزاردهندهٔ پراید تا حد زیادی کاسته شده است. همچنین توان موتور ۱.۵ لیتری هشت سوپاپ هم برای وزن حدود یک تنی خودرو کافی به نظر می‌رسد و کشش خوبی را فراهم می‌کند. کابین جادار با توجه به ابعاد و سگمنت خودرو هم یکی دیگر از نقاط قوت ساینا S است که باعث می‌شود در برابر خودرویی مثل رانا برتری داشته باشد.

 

 
برچسب ها: سایپا ساینا
آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
اتهامات سنگین علیه پسر ارشد ولیعهد نروژ اعلام شد اتهامات سنگین علیه پسر ارشد ولیعهد نروژ اعلام شد
ماریوس بورگ هویبی، پسر ارشد پرنسس نروژ، پس از تحقیقات طولانی، به چندین جرم از جمله چهار مورد تجاوز متهم شد و ممکن است تا ۱۰ سال زندان شود.
قلقلی سکوت را شکست؛روایت تلخ شهرام لاسمی قلقلی سکوت را شکست؛روایت تلخ شهرام لاسمی
شهرام لاسمی،قلقلی معروف، در برنامه رک با مجید واشقانی، از زندگی تلخ خود در فقر صحبت کرد.
مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان
طبق تصمیم تازه شورای رقابت، از این پس قیمت خودرو مستقیماً توسط خودروسازان بر اساس فرمول «کاست‌پلاس» تعیین می‌شود و سازمان حمایت تنها نقش ناظر خواهد داشت.
از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ
در گذار از کنفرانس تهران ۱۹۴۳ تا نشست آلاسکا ۲۰۲۵، تاریخ تکرار می‌شود: قدرت‌های بزرگ همچنان سرنوشت ملت‌های ضعیف را رقم می‌زنند. ایران و اوکراین، قربانیان رئال‌پلیتیک، حاکمیت محدود خود را در برابر منافع غول‌ها از دست می‌دهند.
جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است
جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ای آشتی ملی را تنها راه نجات کشور و تغییر ساختار‌ها دانست و خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا شد.
نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است
مته فردریکسن اعلام کرد بنیامین نتانیاهو با اقدامات اخیر دولت اسرائیل به «مشکل» بدل شده و قصد دارد فشار اتحادیه اروپا بر تل‌آویو را افزایش دهد.
کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است
روزنامه کیهان با انتقاد از اظهارات رئیس مرکز اطلاعات مالی، آن را «خوش‌خیالی موهوم» خواند و گفت ایران هنوز راه طولانی تا خروج از لیست سیاه FATF دارد.
برگزیده
دولت چهاردهم در آیینه یک سالگی دولت چهاردهم در آیینه یک سالگی
معصومه آقاپور، مشاور رئیس جمهور در امور همکاری‌های اقتصادی: سال گذشته برای دولت چهاردهم سال عبور از بحران‌ها و آغاز اصلاحات در اقتصاد و سیاست جامعه با تکیه بر شفافیت و سرمایه اجتمایی بود.
تاکید مدیرعامل شستا بر ارتباط بارز با استارت آپ‌ها و پارک‌های فناوری تاکید مدیرعامل شستا بر ارتباط بارز با استارت آپ‌ها و پارک‌های فناوری
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در دیدار با مدیران گروه صنعتی بارز ضمن اشاره به اهمیت دو موضوع بین‌المللی سازی و نوآوری بر ایجاد ارتباط بین گروه صنعتی بارز با استارت آپ‌ها، دانشکده‌های تخصصی و پارک‌های فناوری تاکید کرد.
روند بازگشت دلار روند بازگشت دلار
قیمت دلار که روز گذشته خود را به کانال ۹۵ هزار تومانی نزدیک کرده بود، در معاملات نقدی امروز دوباره به کانال ۹۲ هزار تومانی سقوط کرد و روی رقم ۹۲ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد. تا این لحظه، قیمت دلار در معاملات فردایی هم رونق چندانی ندارد و ۲۰۰ تومان بالاتر قرار گرفته است.
صفحه خبر بالای تصاویر