به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران:رئیس شورای ملی راهبری هوش مصنوعی ایران در این دیدار از کارهای جدیدی که در مخابرات ایران مبتنی بر هوش مصنوعی آغاز شده تجلیل کرد و گفت: مخابرات ایران میتواند با استفاده از هوش مصنوعی در چند حوزه، کسبوکارهای جدیدی راهاندازی و به افزایش درآمد خویش و ارائه خدمات جذابتر به مردم اقدام کند.
خانی افزود: ایجاد چتباتها و سامانههای پشتیبانی مبتنی بر هوش مصنوعی که به سؤالات و مشکلات مشتریان پاسخ دهند و باعث کاهش هزینههای نیروی انسانی و بهبود تجربه مشتری شوند، استفاده از الگوریتمهای یادگیری ماشین برای تحلیل دادههای مشتریان، تحلیل احساسات مشتریان و پیشبینی نیازها و رفتارهای آنها و شخصیسازی خدمات از جمله حوزههای جدیدی است که مخابرات ایران میتواند برای توسعه خدمات خویش به کار گیرد.
رئیس شورای ملی راهبری هوش مصنوعی ایران افزود: مخابرات ایران، از ظرفیت لازم برای مردمیسازی داده در کشور برخوردار است و در فضای استارتآپی کارهایی را شروع کرده، اما لازم است بخشهای حکمرانی و اجرایی کشور از در راستای تحقق شعار سال مخابرات ایران را حمایت کنند تا با بهرهگیری از هوش مصنوعی شبکههای مخابراتی را بهینهسازی کنیم و با افزایش کارایی آنها منابع و هزینهها را کاهش و کیفیت خدمات را افزایش دهیم.
خانی ادامه داد: مخابرات ایران تا همین الان هم پیشران تحول دیجیتال در کشور بوده و این ارزشمند است، اما من توصیه میکنم که یک چتر حمایتی در راستای توسعه خدمات جدید مانند خانههای هوشمند، اینترنت اشیاء و خدمات مبتنی بر دادههای بزرگ را با همکاری شرکتهای هوش مصنوعی ارزیابی شده بردارد، زیرا این موضوع میتواند به عنوان یک پیشنهاد جذاب برای مشتریان و درآمد جدیدی برای مخابرات ایران و رمز ماندگاری اش در آینده اقتصاد دیجیتال کشور باشد
مهندس «محمدجعفرپور» مدیرعامل مخابرات ایران هم در این دیدار با استقبال از همکاری با شورای تخصصی هوش مصنوعی گفت: شرکت مخابرات ایران با توجه به سیاستهای و محصولات جدید خود فعالیت در حوزه هوش مصنوعی را آغاز کرده است و «ابر ما» یکی از برنامههای مخابرات در همین حوزه است که در نمایشگاه تلکام رونمایی شد و ما نیز آمادگی کامل برای همکاری در این زمینه را داریم.