کد خبر: ۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
با هدف فراهم شدن ثبت شعب شرکت ها در مناطق آزاد در جهت بهبود کسب و کار فعالین اقتصادی، تفاهم نامه همکاری مشترک بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امضاء شد.

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این تفاهم نامه همکاری امروز یکشنبه (۴ اردیبهشت ماه) با هدف همکاری و هماهنگی در جهت جانمایی، ثبت و صدور اسناد مالکیت کاداستری و بروز رسانی اطلاعات مالکیتی و نقشه‌های مرتبط در محدوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، همکاری در جهت بازبینی، پالایش و تاسیس انواع شرکت‌ها با شناسه مجزای مناطق آزاد، بین «سعید محمد» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و «حسن بابائی» معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به امضاء رسید.

فراهم شدن ثبت شعب شرکت‌ها در مناطق آزاد
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در این مراسم با بیان اینکه با امضای این تفاهم‌نامه شاهد اتفاقات خوبی در ۱۵ منطقه آزاد کشور خواهیم بود، اظهار داشت: در حال حاضر ۸ منطقه آزاد در کشور فعال هستند و سال گذشته نیز ۷ منطقه آزاد دیگر تصویب شد. اراضی این مناطق به محض اینکه عنوان مناطق آزاد می‌گیرند، بسیار گران می‌شوند و این رشد یکباره قیمت زمین در این مناطق باعث طمع عده‌ای سودجو می‌شود و به همین دلیل شاهد افزایش زمین‌خواری در مناطق آزاد بوده‌ایم.
سعید محمد یکی از محور‌های اصلی این تفاهم‌نامه را ثبت مالکیت و تهیه نقشه‌های حدنگاری در مناطق آزاد کشور برشمرد و افزود: در مناطق آزاد کشور با مدل‌های پیشرفته زمین‌خواری مواجه هستیم، ساماندهی اراضی در مناطق آزاد ضروری است، زیرا در منطقه آزاد چابهار شاهد معضل زمین خواری هستیم که باید با حدنگاری و کاداستر این موضوع ساماندهی شود.
وی ادامه داد: از آنجایی که مالکیت در مناطق آزاد متنوع است، ما به شدت به دنبال صدور سند تک برگی هستیم چرا که از نبود این مباحث، بسیاری از سودجویان سود برده‌اند به طوری که ما امروز در مناطق آزاد با استخدام دلالان مواجه هستیم که زمین‌های ساخته شده و واگذار شده را تصرف می‌کنند و به این اراضی دست‌اندازی کرده‌اند. در حال حاضر در بخشی از انزلی برخی سند سازی کرده اند تا زمین را تصاحب کنند که باید نهاد‌های دولتی و به ویژه سازمان ثبت اسناد در این راستا هوشیار برخورد کنند تا از اینگونه سودجویی‌ها جلوگیری شود. قطعا با ورود سازمان ثبت اسناد نابسامانی در زمین و املاک در مناطق آزاد برطرف خواهد شد.
سعید محمد، اظهار داشت: برای جلوگیری از این تخلفات و سندسازی‌ها با سازمان ثبت اسناد کارگروهی تشکیل داده‌ایم و امروز یک توافق‌نامه عملیاتی منعقد می‌کنیم، ما به عنوان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد برای تهیه نقشه‌های حدنگار نهایت همکاری را خواهیم داشت. همچنین نقشه‌های کدکس (CODEX) باید ساماندهی و تهیه شوند تا بتوانیم جلوی این تخلفات در مناطق آزاد را بگیریم.
وی به ثبت شرکت در سامانه خدمات الکترونیک به منظور جلوگیری از ایجاد شرکت‌های سوری در مناطق آزاد کشور اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از راه‌اندازی و ثبت شرکت‌های سوری هر متقاضی باید قبل از ثبت شرکت، پروانه و مجوز‌های مورد نیازی را اتخاذ و نسبت به راه‌اندازی کارگاه‌ها اقدام کند.

** تشکیل کارگروه ویژه ساماندهی مالکیت اراضی در مناطق آزاد کشور

همچنین در این مراسم رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه کارگروه ویژه‌ای برای ساماندهی مالکیت اراضی در مناطق آزاد ایجاد کرده‌ایم، گفت: از مهمترین اقدامات این کارگروه، تسهیل کردن ثبت شرکت‌ها برای علاقه‌مندان در مناطق آزاد و همچنین صدور سند تک برگی و جلوگیری از سندسازی و دخل تصرف‌های سودجویان است.
حسن بابائی، افزود: با انعقاد این تفاهم نامه ۹ ماده در دستور کار در جهت حل مشکلات قرار خواهد گرفت.
بابائی، مهمترین هدف تفاهم نامه همکاری بین سازمان ثبت اسناد و دبیرخانه شورایعالی را صدور اسناد حدنگاری (کاداستر) برای زمین‌های مناطق آزاد برشمرد و گفت: صدور اسناد حدنگاری برای اراضی مناطق آزاد اولین اقدامی است که انجام خواهیم داد تا بدین وسیله مالکیت مناطق آزاد تثبیت شود.
وی افزود: در هفته آینده نیز سند تک برگ و حدنگاری جزیره کیش صادر خواهد شد.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه همکاری امروز یکشنبه (۴ اردیبهشت ماه) در محل ساختمان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و با هدف فراهم شدن ثبت شعب شرکت ها در مناطق آزاد در جهت بهبود کسب و کار فعالین اقتصادی، به امضای طرفین رسید.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.